Side 1 af 1

Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 17/06/2015 17:04
af SteenTP
Hejsa,

Jeg er igang med at researche lidt omkring hvilken bil jeg skal investere i næste gang.
Kigger lidt på den A4, der kom i 2008 og har et par spørgsmål (er usikker på om det er B7 eller B8).

Passer den forlygter med A5 fra samme årgang ?
Synes Xenon/LED på A5'eren ser meget bedre ud.

Hvad koster opgradering til farve-FIS ?
Jeg synes det røde 'look' passer fint til de ældre modeller men er helt malplaceret her.

Allerhelst ville jeg gerne have den A4, der kom i 2013.... men dér bliver jeg lidt nærig :D

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 17/06/2015 18:44
af Høy

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 17/06/2015 20:38
af Michael Vindfeld
Jeg har en A4 b8 160hk fra dec 08 altså en 09 model, den har farve fis

Sendt fra min HTC One med Tapatalk

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 18/06/2015 08:50
af SteenTP

Fint link... det ER så en B8'er... men jeg er ikke blevet klogere ellers.... :)

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 19/06/2015 17:18
af AudiA42010
Min 2.0 170hk TDI fra 12/2010 har også Fis og Led/Xenon lys, så dyr er den heller ikke, hvis du alligevel vil upgradere en ældre model mon ikke det kan betale sig at finde en nyere med det hele?

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 19/06/2015 18:22
af Bjørn T
Hej Steen.

En af mine venner har lige købt en ´09 1,8 TFSI 160 Hk. med 120t/km. på klokken. Den bruger ca. 2L olie pr. 1000 km.
Omkostninger til rep. ca. 60 t/kr. 30 til nye stempler og ventiler og ca. 30 timer til arbejdsløn. (Iflg. Care Point)
Bilen er ikke købt hos Care Point, men er blevet undersøgt og givet tilbud på rep. hos dem. De siger det er en kendt fejl. :roll:

Han har heldigvis 6 mdr. fuld garanti på bilen, men tænk hvis det først havde vist sig efter garantiens udløb. ;(

Husk at være meget møjsom med historien på den bil du falder for.

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 19/06/2015 21:05
af BVN
Jeg har en A4 B8 2.0 TFSI, jeg købte den da den have gået 72.000 km, og den åd 1 liter olie på 1000 km.
Jeg var også hele turen igennem med olie vejning og reparation, med stempler, ringe, pejlstænger og hvad der ellers høre til.
Min. Er fuld serviceret ved Audi, så det har ikke kostet mig en krone.

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 20/06/2015 12:05
af Fits
SteenTP skrev:Hejsa,

Jeg er igang med at researche lidt omkring hvilken bil jeg skal investere i næste gang.
Kigger lidt på den A4, der kom i 2008 og har et par spørgsmål (er usikker på om det er B7 eller B8).

Passer den forlygter med A5 fra samme årgang ?
Synes Xenon/LED på A5'eren ser meget bedre ud.

Hvad koster opgradering til farve-FIS ?
Jeg synes det røde 'look' passer fint til de ældre modeller men er helt malplaceret her.

Allerhelst ville jeg gerne have den A4, der kom i 2013.... men dér bliver jeg lidt nærig :D


A5 lygterne passer ikke umiddelbart over.

Opgraderingen til farve-FIS har jeg lavet i mine egen. Jeg gav mellem 1000-1500 kr for kombi-instrumentet. Også skal du have flyttet kodning fra det gamle over i det nye. Der skal du have fat i en med VCDS. Kan nok klares for en god flaske rødvin. Og til sidst skal du forbi Audi, og have dem til at fjerne komponentbeskyttelsen. Jeg gav også 1250 kr, mener jeg, hos Audi i Esbjerg.
Det burde være muligt at finde en med farve-FIS til en fornuftig pris.

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 22/06/2015 08:31
af SteenTP
Mange tak for feedback.

Jeg havde næsten glemt stempel problemerne og vil være ekstra opmærksom på dette.
Er der nogen, der ved hvornår dette problem blev løst generelt? Altså fra hvilket modelår?

Bonus spørgsmål: Kan det passe at problemet ikke er på A3 med TFSi motorer?
Det virker underligt hvis de IKKE er ramt men jeg synes bare ikke jeg har læst om nogen, der har været ude for det.

Måske man bare skulle køre videre i den bundsolide A4 med 17 år på bagen \o/

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 22/06/2015 16:00
af anse
BVN skrev:Jeg har en A4 B8 2.0 TFSI, jeg købte den da den have gået 72.000 km, og den åd 1 liter olie på 1000 km.
Jeg var også hele turen igennem med olie vejning og reparation, med stempler, ringe, pejlstænger og hvad der ellers høre til.
Min. Er fuld serviceret ved Audi, så det har ikke kostet mig en krone.


Hej,
Det ville være dejlig informativt (y) hvis du skrev bilmodel/årg./motorstr./hk/gear m.v. i din signatur, så kan vi alle følge med i hvad vi måske kan gøre/burde have gjort.
Min har kørt 49.000 km og har fået foretaget den lille rep. -bruger idag ca. 1 liter på 5.000 km. Hvads er dit forbrug idag efter den store tur ?

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 22/06/2015 16:11
af SteenTP
Yikes! - åbenbart ikke løst i 2011... :shock:

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 22/06/2015 16:54
af BVN
anse skrev:
BVN skrev:Jeg har en A4 B8 2.0 TFSI, jeg købte den da den have gået 72.000 km, og den åd 1 liter olie på 1000 km.
Jeg var også hele turen igennem med olie vejning og reparation, med stempler, ringe, pejlstænger og hvad der ellers høre til.
Min. Er fuld serviceret ved Audi, så det har ikke kostet mig en krone.


Hej,
Det ville være dejlig informativt (y) hvis du skrev bilmodel/årg./motorstr./hk/gear m.v. i din signatur, så kan vi alle følge med i hvad vi måske kan gøre/burde have gjort.
Min har kørt 49.000 km og har fået foretaget den lille rep. -bruger idag ca. 1 liter på 5.000 km. Hvads er dit forbrug idag efter den store tur ?


Sorry.
Har lige rundet 10.000km efter rep. Og den har ca. Brugt 0,1 liter.
Audi I Flensborg fortalte at det ikke var unormalt at de brugte 0,5 - 1 liter mellem service (30.000 km)

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 22/06/2015 18:16
af rlarsen
Som der også står i brugermanualen ;)

Olie.png

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 22/06/2015 19:34
af anse
BVN skrev:
anse skrev:
BVN skrev:Jeg har en A4 B8 2.0 TFSI, jeg købte den da den have gået 72.000 km, og den åd 1 liter olie på 1000 km.
Jeg var også hele turen igennem med olie vejning og reparation, med stempler, ringe, pejlstænger og hvad der ellers høre til.
Min. Er fuld serviceret ved Audi, så det har ikke kostet mig en krone.


Hej,
Det ville være dejlig informativt (y) hvis du skrev bilmodel/årg./motorstr./hk/gear m.v. i din signatur, så kan vi alle følge med i hvad vi måske kan gøre/burde have gjort.
Min har kørt 49.000 km og har fået foretaget den lille rep. -bruger idag ca. 1 liter på 5.000 km. Hvads er dit forbrug idag efter den store tur ?


Sorry.
Har lige rundet 10.000km efter rep. Og den har ca. Brugt 0,1 liter.
Audi I Flensborg fortalte at det ikke var unormalt at de brugte 0,5 - 1 liter mellem service (30.000 km)


OK det lyder jo helt super, fik du det lavet i Flensborg u/b ?

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 22/06/2015 19:46
af BVN
Det blev lavet uden beregning for mit vedkommende, jeg havde købt min bil i Sønderborg, der lavet en aftale med Audi i Flensborg.
Audi betalte 100% alle reservedele, arbejdsløn ved jeg ikke hvordan de fikset.
Men super service fra begge partner, har lige fået lavet 90.000 km service, ligeledes i Flensborg, super professionelt værksted.
Også får vi jo rabat derned på dele, ved service, gav omkring 700 euro med nye tændrør.

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 22/06/2015 22:48
af SteenTP
rlarsen skrev:Som der også står i brugermanualen ;)

Absurd mængde olie for en 'Vorsprung durch technik' :-&

Min bruger en halv liter olie på 15.000 km... og den har kørt knapt 350.000 km.

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 23/06/2015 10:08
af SteenTP
Noget input på om TFSi motorene i A3 også er ramt af stempel/olie problemet ?

Jeg ville jo tro det var det samme problem men synes ikke jeg har læst om det....

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 23/06/2015 12:18
af BVN
SteenTP skrev:Noget input på om TFSi motorene i A3 også er ramt af stempel/olie problemet ?

Jeg ville jo tro det var det samme problem men synes ikke jeg har læst om det....


Tror faktisk kun det var dem med motorkode CDNB, der havde problemet, men er selvfølgelig ikke sikker

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 30/08/2018 02:46
af Kell Petersen
Bjørn T skrev:Hej Steen.

En af mine venner har lige købt en ´09 1,8 TFSI 160 Hk. med 120t/km. på klokken. Den bruger ca. 2L olie pr. 1000 km.
Omkostninger til rep. ca. 60 t/kr. 30 til nye stempler og ventiler og ca. 30 timer til arbejdsløn. (Iflg. Care Point)
Bilen er ikke købt hos Care Point, men er blevet undersøgt og givet tilbud på rep. hos dem. De siger det er en kendt fejl. :roll:

Han har heldigvis 6 mdr. fuld garanti på bilen, men tænk hvis det først havde vist sig efter garantiens udløb. ;(

Husk at være meget møjsom med historien på den bil du falder for.



Det er en enkelt kendt motor som havde den fejl med at æde olie.
Audi har vist fortalt at det var den ene koniske stepelring på hver cylinder der vendte forkert..?
Min 2014 model bruger 1/4 liter på 30.000km

Re: Lidt A4 B8 spørgsmål....

: 31/08/2018 16:23
af SteenTP
Kell Petersen skrev:
Bjørn T skrev:Hej Steen.

En af mine venner har lige købt en ´09 1,8 TFSI 160 Hk. med 120t/km. på klokken. Den bruger ca. 2L olie pr. 1000 km.
Omkostninger til rep. ca. 60 t/kr. 30 til nye stempler og ventiler og ca. 30 timer til arbejdsløn. (Iflg. Care Point)
Bilen er ikke købt hos Care Point, men er blevet undersøgt og givet tilbud på rep. hos dem. De siger det er en kendt fejl. :roll:

Han har heldigvis 6 mdr. fuld garanti på bilen, men tænk hvis det først havde vist sig efter garantiens udløb. ;(

Husk at være meget møjsom med historien på den bil du falder for.



Det er en enkelt kendt motor som havde den fejl med at æde olie.
Audi har vist fortalt at det var den ene koniske stepelring på hver cylinder der vendte forkert..?
Min 2014 model bruger 1/4 liter på 30.000km

Hov... sjovt at se en af ens gamle tråde blive genoplivet :D

Jeg har siden købt en B8'er som det fremgår af min signatur.
Den havde også haft olieproblemet og fik den store tur med nye stempler, plejestænger m.m for i alt 55k.
Uden den dokumentation havde jeg ikke købt den - men den er FED og bruger ikke en dråbe olie.

Det er i øvrigt flere forskellige motorkoder, der er ramt af den fejl så hvis man har set sig varm på en B8 TFSI skal man se sig godt for.
Eller vælge den faceliftede model, der ikke trækkes med dette problem.