Susende lyd benzindækslet

Indlæg om alt det andet
Besvar
Sterl
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22/10/2017 10:48

Susende lyd benzindækslet

Indlæg af Sterl »

Hej.
Min dejlige A4 B5 2.8 quattro Avant har en meget høj susende/sugende lyd fra brændstofdækslet, den lyder som en hel Dyson støvsuger, når motoren står i tomgang. Det er virkelig voldsomt. Det forsvinder når dækslet skrues af. Når det så skrues på igen dykker den lige i omdrejningerne og lyden kommer tilbage... any ideas...
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Susende lyd benzindækslet

Indlæg af morten00 »

Sterl skrev:Hej.
Min dejlige A4 B5 2.8 quattro Avant har en meget høj susende/sugende lyd fra brændstofdækslet, den lyder som en hel Dyson støvsuger, når motoren står i tomgang. Det er virkelig voldsomt. Det forsvinder når dækslet skrues af. Når det så skrues på igen dykker den lige i omdrejningerne og lyden kommer tilbage... any ideas...
Tjah - der er måske noget at gå efter her http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?p=159618

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Sterl
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22/10/2017 10:48

Re: Susende lyd benzindækslet

Indlæg af Sterl »

Der er ingen tvivl om det er undertryk, og tænker så efter at have læst det andet indlæg du henviser til, at det skulle være en ventil bag luftfilterkassen, som sidder fast/er defekt. At det er også vacuum og endnu mere undertryk, det sige endnu mere susen...blot en tanke.
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Susende lyd benzindækslet

Indlæg af Høy »

Ventilen skal normalt taktes, og hvis den går i stykker i åben tilstand, suger motoren hele tiden i slangen, som fører til tanken.

Der er kun den ene mulighed for undertryk i tanken... temperaturbetinget undertryk opstår ikke lige med det samme igen.

Du kan pille ventilen af og blokere slangen til motoren, så motoren ikke får falsk luft. Derefter skal vakuumproblemet ophøre. Du kan faktisk også bare klemme slangen sammen, så den bliver blokeret.

Bagefter tjekker du, om der er strøm i stikket og køber en ny ventil.

Systemet er miljørelevant, så det skal være der. Normalt taktes ventilen meget hyppigt på varme dage, fordi der opstår overtryk i tanken som følge af benzindampenes ekspansion. På den måde undgår man, at der opstår trykproblemer, og at der kommer en sky af kemikalier ud i hovedet af dig, hvis du tanker på en sommerdag.

Noget i stil med den her https://www.ebay.de/itm/Neu-Tankentluftungsventil-Entluftungsventil-Tank-fur-Audi-A4-A6-Avant-0280142300/112261374558?epid=723044826&hash=item1a234ca25e:g:-EQAAOSw5cNYcLPA

Se nummeret på den defekte ventil.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Sterl
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22/10/2017 10:48

Re: Susende lyd benzindækslet

Indlæg af Sterl »

Tusinde tusinde tak...du er min nye Gud....det var den ventil som stod åben. Da jeg hev slangen af den, stoppede lyden med det samme. Jeg har nu jokket en bolt i slangen og bestilt en ny ventil. Endnu en gang tak.... :D
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Susende lyd benzindækslet

Indlæg af Høy »

(y)

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Andet"