Drive select ?

Indlæg om alt det andet
Besvar
MSN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 12/10/2015 07:35
Geografisk sted: Farum

Drive select ?

Indlæg af MSN »

Kære Audi venner

Jeg har en 2013 - A4 B8 2.0 TDI med man gear -multirat- MMI, navigation og Bluetooth - der er ikke aktiv undervogn monteret.

Vil det overhovedet have nogen mening at eftermontere drive-select - er det noget man bruger i dagligdagen ( tænker her på ændret servo/speeder respons ) - nogle erfaringer ?
Mvh
Michael
Farum
Brugeravatar
Jepsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 927
Tilmeldt: 8/02/2006 16:12
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Re: Drive select ?

Indlæg af Jepsen »

Kort fortalt: Nej du kommer ikke til at bruge det ofte

Vil det ikke også være temmelig omfattende at eftermontere det? Jeg tænker på at den skal have fat i en del styrebokse som oftes skal "opgraderes" = dyrt.
Jeg har haft/har det i et par biler, og har ikke brugt det nævneværdigt. Jeg bruger det lidt om vinteren i A8'eren hvor undervognen kan hæves lidt ved kørsel i sne mv. Ellers kun sjældent.
Jepsen
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Brugeravatar
Ztrejfer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 13/03/2015 23:01
Geografisk sted: København

Re: Drive select ?

Indlæg af Ztrejfer »

Jeg blev direkte frarådet (af Audis egen sælger!) at købe Drive Select til min nye Audi A3. Med S-tronic automatgear og muligheden for der at vælge S-mode, vil mine kørebehov på dette område være dækket ind - mente han. Drive Select ville være overflødigt - mente han. Jeg må give ham ret. Drive Select er muligvis i besiddelse at en vis lækkerheds-faktor, men slet slet ikke nødvendigt og noget man blot vil lade ligge i det daglige.

At kunne tilføre motoren lidt ekstra krudt ved fx overhalinger etc. gennem brug af automatgearkassens S-mode er derimod både uhyre praktisk og dejlig køreglæde. Men det kan du jo blot gøre selv med et manuelt gear.
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Besvar

Tilbage til "Andet"