Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg om alt det andet
Marjansen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 2/02/2014 02:15
Geografisk sted: 7700 Thisted

Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Marjansen »

for ca. 14 dage siden købte jeg en Audi A4 st. Car 2.0 TDI fra 2009 ved en privat, han sagde alt var i orden og havde informeret mig om diverse sten slag osv og udskiftning og en rude som skulle udskiftes. Han virket meget reel og vi lavet en slutseddel og kan huske der stod på den printet seddel set og prøvekørt. Jeg var dybt forelsket, og nu har jeg så endelig fået den hjem og har haft den i 14 dage, men allerede næste dag, lagde jeg mærke til en træls raslen når jeg trådte kobling ned. Har fået dommen fra Audi og de siger det er sving hjulet og godt 25.500 jeg skal trylle frem.

Er der noget at gøre, ang. Købeloven når det er ved en privat, eller må jeg sukke dybt og gå ind under dynen og lægge mig ? ;( Føler mig virkelig snydt, og kan bedre forstå nu hvorfor han var så ivrig efter at få bilen væk. Men er ikke inde i reglerne og er ikke medlem af noget. Ved bare at jeg ikke har koncentreret mig efter lydene den dag jeg prøvet den, da jeg havde en med og var helt op slugt, det hørte jeg først da jeg rullet vinduet ned og trådte koblingen ned :cry: oveni virker anhængerstikket virket heller ikke :( Godt snydt, noget at gøre ??
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af ullum »

Suk dybt :(
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Marjansen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 2/02/2014 02:15
Geografisk sted: 7700 Thisted

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Marjansen »

ullum skrev:Suk dybt :(



Ej ej tud tud ;( Han skulle skamme sig ! Nedtur og det eneste plaster på såret ved Audi var jeg fik gratis låne bil, jamen det dækker jo ikke det andet. Så øv, nu vil jeg gå skuffet og ked i seng. Men tak for svaret alligevel :)
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af HPO »

Jeps suk dybt,ta en lur og send opgaven ud på autobutler,der kan være rigtig mange dadler at spare

Det koster ikke 25K at skifte svinghjul
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Marjansen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 2/02/2014 02:15
Geografisk sted: 7700 Thisted

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Marjansen »

HPO skrev:Jeps suk dybt,ta en lur og send opgaven ud på autobutler,der kan være rigtig mange dadler at spare

Det koster ikke 25K at skifte svinghjul




De ville også skifte kobling og udrykkerleje samme tid med !

Hvad kan sådan noget ellers komme ned i? Af pris ?
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af HPO »

aner det ikke men prøv det jeg skrev,man får som regel de 3 tilbud ind i løbet af en dags tid

har benyttet mig af deres servic flere gange,med pæne besparelser.
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
MogensR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20/06/2013 23:34
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af MogensR »

Delene koster 5400,- (OEM)
http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-B8-2- ... 4606e893c1

Så jeg vil gætte på at det kan skiftes for ca. 8000,- alt inklusiv.
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af LKA63 »

MogensR skrev:Delene koster 5400,- (OEM)
http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-B8-2- ... 4606e893c1

Så jeg vil gætte på at det kan skiftes for ca. 8000,- alt inklusiv.


Enig det skal ikke koste mere. Lad ikke audi lave det.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af SorenR »

Nu ved jeg godt der er et stykke vej, men fredslunds.dk i Ribe... Ja, jeg ved godt der står lukket pga. sygdom på siden - Søren har Roskildesyge... Noget med meget kort afstand fra opholdssted til toilet ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Marjansen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 2/02/2014 02:15
Geografisk sted: 7700 Thisted

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Marjansen »

SorenR skrev:Nu ved jeg godt der er et stykke vej, men fredslunds.dk i Ribe... Ja, jeg ved godt der står lukket pga. sygdom på siden - Søren har Roskildesyge... Noget med meget kort afstand fra opholdssted til toilet ;-)



Er han billig ? :)
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Inside »

Jeg var ret heldig, da jeg købte min Audi brugt sidste år. Den havde samme fejl med svinghjulet, men der valgte sælger selv at få det ordnet inden salg. Hvilket også kostede ham omkring 30.000 inkl. diverse andre service poster. Så det er desværre en dyr reparation hvis man går til Audi.

Så jeg vil også anbefale at finde et billigere værksted end hos Audi.

Og angående købeloven, så er det meget afgørende hvad der er noteret på din slutseddel under følgende punkter:

- Bilen sælges som prøvet og beset uden reklamationsret (Ja eller nej)
- Sælger yder garanti (ja eller nej)

Formoder at sælger har sagt nej til at yde garanti, og solgt uden reklamationsret. Så er der ikke noget at gøre desværre.
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af SteenTP »

Jeg mener faktisk godt at man kan komme efter sælger hvis han har handlet 'svigagtigt' som det hedder i lovteksterne.
Der er jo INGEN tvivl om at han udemærket var klar over problemet.

Det kedelige er at man er nødt til at anlægge en retssag og det er der nok ikke så mange, der har mod på....
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Bjørn T »

SteenTP skrev:Jeg mener faktisk godt at man kan komme efter sælger hvis han har handlet 'svigagtigt' som det hedder i lovteksterne.
Der er jo INGEN tvivl om at han udemærket var klar over problemet.

Det kedelige er at man er nødt til at anlægge en retssag og det er der nok ikke så mange, der har mod på....

Næee, det har du ret i Steen.
Og så har retsager det desværre med, at ende i forlig. Og så står begge parter med en advokatregning der sikkert overstiger reparationsprisen.

Man kunne forsøge, at kontakte sælger med en evt. trussel om advokat. Hvis det ikke får sælger til lommerne kan man få en advokat til, at sende et trusselbrev. Hvis sælger bare er en smule fornuftig går han med til et, måske 50/50 forlig, uden advokatindblanding.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Ivan »

Jeg mener, de fleste fritids- og ulykkesforsikringer er med retshjælp, som betyder du skal investere (i mit tilfælde et par tusinde). :)

Så kan Audi'en komme til en "isoleret undersøgelse", så man kan finde ud af, hvad der er op og ned.

Sagild - du korrekser, hvis det ikke stemmer...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Høy »

Hvis sælger ikke er mekaniker, formodes han ikke at have nogen forudsætninger for at vide en skid. Har han derimod f.eks. selv indhentet pris på arbejdet inden handlen, har han handlet svigagtigt, og man kan svine ham til, men det hjælper sikkert heller ikke noget. Og hvordan skal man bevise det?

Et LUK-reparationssæt med kobling koster 550 EUR. Uden kobling koster 320 EUR (priser fra Ebay). Koblingen kan du jo vælge fra (det er en forbedring af bilen og ikke en egentlig reparation). Udskiftning kan udføres på 4 timer (hvis det ikke er en quattro), og sultne mekanikere står i kø hernede. Med lidt optimisme kommer man fra miseren for 5-6000 kroner.

Hvis det er noget at tude over, må du passe bedre på, inden du handler. Efter dine spørgsmål vedr. restgæld havde jeg egentlig regnet med, at du fik en kyndig person til at hjælpe dig med købet. Du er måske blevet snydt, men du har heller ikke gjort det særligt svært for vedkommende. Hvis bilen var i stykker i forvejen, var den jo også i stykker under prøveturen, og det er verdens letteste sag at køre ind på et vilkårligt værksted og bede en mekaniker om at køre et lille stykke med bilen. Hvis sælger er med og har noget imod den slags, kan han jo æde bilen med mælk på.

Måske kunne du indhente en lidt mere realistisk pris (som andre allerede har været inde på) og spørge sælger, om han vil dele regningen med dig? Han kan jo højst sige rend og hop. Advokaten griner hele vejen i banken, og du kommer til at betale endnu mere end reparationen koster.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Marjansen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 2/02/2014 02:15
Geografisk sted: 7700 Thisted

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Marjansen »

Høy skrev:Hvis sælger ikke er mekaniker, formodes han ikke at have nogen forudsætninger for at vide en skid. Har han derimod f.eks. selv indhentet pris på arbejdet inden handlen, har han handlet svigagtigt, og man kan svine ham til, men det hjælper sikkert heller ikke noget. Og hvordan skal man bevise det?

Et LUK-reparationssæt med kobling koster 550 EUR. Uden kobling koster 320 EUR (priser fra Ebay). Koblingen kan du jo vælge fra (det er en forbedring af bilen og ikke en egentlig reparation). Udskiftning kan udføres på 4 timer (hvis det ikke er en quattro), og sultne mekanikere står i kø hernede. Med lidt optimisme kommer man fra miseren for 5-6000 kroner.

Hvis det er noget at tude over, må du passe bedre på, inden du handler. Efter dine spørgsmål vedr. restgæld havde jeg egentlig regnet med, at du fik en kyndig person til at hjælpe dig med købet. Du er måske blevet snydt, men du har heller ikke gjort det særligt svært for vedkommende. Hvis bilen var i stykker i forvejen, var den jo også i stykker under prøveturen, og det er verdens letteste sag at køre ind på et vilkårligt værksted og bede en mekaniker om at køre et lille stykke med bilen. Hvis sælger er med og har noget imod den slags, kan han jo æde bilen med mælk på.

Måske kunne du indhente en lidt mere realistisk pris (som andre allerede har været inde på) og spørge sælger, om han vil dele regningen med dig? Han kan jo højst sige rend og hop. Advokaten griner hele vejen i banken, og du kommer til at betale endnu mere end reparationen koster.

\Alex





Der var ikke restgæld i bilen !!!!!!
Brugeravatar
Kokken
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 27/01/2004 22:36
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af Kokken »

Du kan via FDM eller advokat ligge civil sag imod sælger om at han vidste at fejlen var der osv. Men om du får noget ud af det er ikke til at sige noget om det kommer an på hvad din slut seddel siger. Men du kan jo prøve en advokat kan altid sige nej


Sent from my iPad using Tapatalk
Brian Pedersen

Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234

Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(

Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af SteenTP »

Er det samme værksted, der har stemplet servicebogen de sidste gange?

I så fald kan du jo forsøge at høre dem om de kender til problemet på den pågældende bil.
Det er ikke sikkert de vil udtale sig men HVIS de gør og de kendte til problemet har du en RIGTIG god sag!
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af SorenR »

Marjansen skrev:
SorenR skrev:Nu ved jeg godt der er et stykke vej, men fredslunds.dk i Ribe... Ja, jeg ved godt der står lukket pga. sygdom på siden - Søren har Roskildesyge... Noget med meget kort afstand fra opholdssted til toilet ;-)



Er han billig ? :)

Nu hænger pris og kvalitet jo sammen, så du kan nok godt finde en, der er billigere ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Købt brugt nyere Audi ved privat, allerede fejl !

Indlæg af ChristianL »

Du sikker på de ikke også skal skifte højgearakslen i gearkassen til den pris? den kan nemlig også tage skade når den har fået den lyd, også hænger prisen noget bedre sammen.
Har den kørt autoiseret Audi de sidste par service? I så fald lyder det ikke til at dit Audi værksted er villig til at give kulance :(
Er det Ålborg du har besøgt?
Besvar

Tilbage til "Andet"