Fader i regnvejr

Indlæg om bremser
Besvar
FBP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 43
Tilmeldt: 5/08/2008 19:37
Geografisk sted: Jylland

Fader i regnvejr

Indlæg af FBP »

Mine forbremser har tendes til af fade i regnvejr - når jeg bremser i regnvejr, specielt på motorvej, går der lige et lille stykke tid før bremserne bider. Kan det evt være klodserne? Køre ikke med originale klodser men med Ate.

Er der nogen der kan hjælpe?
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Fader i regnvejr

Indlæg af Høy »

Det gør alle mine biler også mere eller mindre. Det er ikke "fade". Fade er temperaturbetinget. Det her er bare fordi, vandet først skal fordampe. Med lukkede fælge sker det ikke. RS4'en har borede skiver, og her er tendensen mindre (de er så til gengæld det værste skrot, jeg har haft :-& )

Visse biler har oven i købet et bremseprogram, der umærkeligt aktiverer bremserne af og til for at fjerne vand.

Jeg rører lige ved pedalen en gang imellem for at få det væk.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Fader i regnvejr

Indlæg af audi_claus »

Høy skrev:Det gør alle mine biler også mere eller mindre. Det er ikke "fade". Fade er temperaturbetinget. Det her er bare fordi, vandet først skal fordampe. Med lukkede fælge sker det ikke. RS4'en har borede skiver, og her er tendensen mindre (de er så til gengæld det værste skrot, jeg har haft :-& )

Visse biler har oven i købet et bremseprogram, der umærkeligt aktiverer bremserne af og til for at fjerne vand.

Jeg rører lige ved pedalen en gang imellem for at få det væk.

\Alex

Ja keramiske skiver skal være varme - så systemet dapper lidt til klodserne ind i mellem. Vi andre må bruge eet af bagbenene mens det andet betjener speederen
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Fader i regnvejr

Indlæg af Wahlstrøm »

Og shit et chok man får.. Man skal ikke ligge for tæt på forankørende ... Det gippede i mig i går på vej til Kbh med en 140 i regnvejr og så der ingenting sker, og man træder hårdere, for at bremserne så pludselig bider til, så man er ved at flyve ud af ruden...
FBP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 43
Tilmeldt: 5/08/2008 19:37
Geografisk sted: Jylland

Re: Fader i regnvejr

Indlæg af FBP »

Wahlstrøm skrev:Og shit et chok man får.. Man skal ikke ligge for tæt på forankørende ... Det gippede i mig i går på vej til Kbh med en 140 i regnvejr og så der ingenting sker, og man træder hårdere, for at bremserne så pludselig bider til, så man er ved at flyve ud af ruden...


Det er jo præcis lige det der er så fucking irriterende, ikke!
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Fader i regnvejr

Indlæg af Wahlstrøm »

Jo.. Men kører også med ældre model rs4 fælge i 18" så der er hul nok til vandet..
Besvar

Tilbage til "Bremser"