kan man få miljømærke højre ende 4 til tyskland til audi a3

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
hotbird100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 171
Tilmeldt: 1/11/2005 18:50
Geografisk sted: Fløng

kan man få miljømærke højre ende 4 til tyskland til audi a3

Indlæg af hotbird100 »

Hej
Til vores nyere audi a3 2.0 TDI med partikelfilter ...(9mdr 2015) skal jeg have et miljømærkat til, skulle opfylde miljøzone mærke euro6 plus har jeg fået oplyst.

Fik bestilt et hos FDM, kom da også, men kun med mærket 4 på.
Jeg forspurgte dem så om hvorfor jeg "kun" fik en 4,det har vores gamle audi100 fra 1993 også, jo skrev de,
de sælger ikke andre markater end grøn 4!

og forøverigt gælder grønt eurozone 4 mærke som 5 og 6 også skev de.

så er mit spørgsmål, hvorfor kan man ikke købe et med 6 tal i, når nu nogle tyske byer vil have dette,
for hvis man nu kom in i en by som kræver euro 6, og der kun står 4, men den opfylder kravene, lidt underligt i min optik

og ved i om man overhoved kan købe en med "6" i
Venlig hilsen
Steen Laursen
Audi 100 c4 2,6 abc 1993
Audi 80 1,8S 1987/1996 skrottet
Audi A3 ?? 2.0TDI 2016
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: kan man få miljømærke højre ende 4 til tyskland til audi

Indlæg af Høy »

så er mit spørgsmål, hvorfor kan man ikke købe et med 6 tal i, når nu nogle tyske byer vil have dette,
for hvis man nu kom in i en by som kræver euro 6, og der kun står 4, men den opfylder kravene, lidt underligt i min optik

og ved i om man overhoved kan købe en med "6" i
Formoder du at nogle byer vil have det, eller ved du det?

Tallene på miljømærkerne er ikke det samme som bilens Euro-norm.

Man kan ikke købe dem med 5- og 6-tal i, fordi de ikke findes endnu. Det er ikke afgjort, hvad der skal til for at køre i de forskellige områder endnu. Det kommer formodentlig først til at gælde fra 2020. Og det er stadig ikke sådan, at der kommer til at stå 5 og 6, fordi bilerne er Euro 5- hhv. Euro 6-biler.

Miljømærkerne er for finstøv! Derfor er en gammel benziner med katalysator også grøn (4), selv om den egentlig kun er en GKAT-bil (det hed vist aldrig Euro 1) eller Euro 2-bil. Alle benzinere med Euro 3 kommer, så vidt jeg kan se, til at måtte køre med mindst lyseblå 5. 5 og 6 kommer nærmere til at være NOX-mærker.

Eurozonen er de lande, hvor man kan betale med euro!

Du må købe en ny med 5 eller 6 på til den tid, hvis du vil ind i de pågældende miljøzoner.

Euro 6 Plus er kun noget, der findes ved VAG. Det er ikke en rigtig norm, men noget i stil med Euro 6b. Det ser ud til, at du så også kan få en lyseblå med 5 på... : https://www.blaue-plakette.de/de/info-b ... kette.html

Her i bødekataloget står der også, at man intet ved endnu: https://www.bussgeldkatalog.org/blaue-p ... e_plakette

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
hotbird100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 171
Tilmeldt: 1/11/2005 18:50
Geografisk sted: Fløng

Re: kan man få miljømærke højre ende 4 til tyskland til audi

Indlæg af hotbird100 »

Tak
så tror da pokker de ikke sælger andre mærker

Det kunne FDM jo godt have fortalt mig, så nu jeg sætter mit miljømærke 4 på nu

vh
steen laursen
Venlig hilsen
Steen Laursen
Audi 100 c4 2,6 abc 1993
Audi 80 1,8S 1987/1996 skrottet
Audi A3 ?? 2.0TDI 2016
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"