Hej alle
Er der et par venlige sjæle der kan give lidt hjælp.
I dag pluselig under kørselen begynder det at larme ude fra motoren af. Jeg kostatere hurtigt at motoren blæser luften retur ud gennem luftintaget.
Jeg har taget ventildækslet af og kan se at flere ventilvippearme var faldet af.
Hvad kan være årsag til at disse ventilvippearme er faldet af?
Er ventilvippearmene en sliddel som skal skiftes, og hvis det er, i hvilket interval skal dette så gøres?
Jeg håber på der er en med de vise ord.
Motor problemer 2,5 TDI (AKN)
Motor problemer 2,5 TDI (AKN)
VH
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
-
- Forumbruger
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
- Geografisk sted: Hjørring
Re: Motor problemer 2,5 TDI (AKN)
Beklager at skal være budbringer af de dårlige nyheder men det lyder som et alvorligt motorhavari og sandsynligvis er din motor død ud fra din beskrivelse. Og nej, vippearme er IKKE en slidgenstand i den forstand, jeg vil anbefale at du får bilen til en mekanikker som du har tillid til.MB skrev:Hej alle
Er der et par venlige sjæle der kan give lidt hjælp.
I dag pluselig under kørselen begynder det at larme ude fra motoren af. Jeg kostatere hurtigt at motoren blæser luften retur ud gennem luftintaget.
Jeg har taget ventildækslet af og kan se at flere ventilvippearme var faldet af.
Hvad kan være årsag til at disse ventilvippearme er faldet af?
Er ventilvippearmene en sliddel som skal skiftes, og hvis det er, i hvilket interval skal dette så gøres?
Jeg håber på der er en med de vise ord.
Mvh
Karsten
Re: Motor problemer 2,5 TDI (AKN)
Det skyldes, at knastakslerne slides af en lille rulle på vippearmene, så vippearmene ikke er i spænd mere. Når der bliver plads nok, falder de bare af.
https://www.youtube.com/watch?v=7mTCM-XUESc
Der er en tråd et sted med dårlige knastaksler.
\Alex
https://www.youtube.com/watch?v=7mTCM-XUESc
Der er en tråd et sted med dårlige knastaksler.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Motor problemer 2,5 TDI (AKN)
Tak for svar
Jeg har lige været ude for at kigge på knasterne og je der er tydelige tegn på slid der hvor ventilarmene er faldet af.
Jeg kan se at jeg selv kan lave den for ca. 8000,- for knaster, arme, løfter og trykstykker. er der nogen der vil give et bud på om det er pengene værd at putte i motoren da den har rundet 360000 km?
Jeg har lige været ude for at kigge på knasterne og je der er tydelige tegn på slid der hvor ventilarmene er faldet af.
Jeg kan se at jeg selv kan lave den for ca. 8000,- for knaster, arme, løfter og trykstykker. er der nogen der vil give et bud på om det er pengene værd at putte i motoren da den har rundet 360000 km?
VH
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Re: Motor problemer 2,5 TDI (AKN)
MB skrev:Tak for svar
Jeg har lige været ude for at kigge på knasterne og je der er tydelige tegn på slid der hvor ventilarmene er faldet af.
Jeg kan se at jeg selv kan lave den for ca. 8000,- for knaster, arme, løfter og trykstykker. er der nogen der vil give et bud på om det er pengene værd at putte i motoren da den har rundet 360000 km?
Det må være op til din vurdering af motor og bilens stand. Jeg har haft en 2,5 TDI der havde kørt mere 620000km da jeg solgte den (den køre endnu). Så motoren kan holde til flere km
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Re: Motor problemer 2,5 TDI (AKN)
Jeg er helt med på at det helt er op til mig selv om jeg vil putte de penge i bilen.
Jape - det er historier som din jeg gerne vil høre. For hvis der stadig kan være 300.000 km tilbage i motoren så er beløbet jo småpenge.
Bilen blev synet i december og tandremmen + div er 13.000 km gammel.
Så kom gerne med jeres historier.
Jape - det er historier som din jeg gerne vil høre. For hvis der stadig kan være 300.000 km tilbage i motoren så er beløbet jo småpenge.
Bilen blev synet i december og tandremmen + div er 13.000 km gammel.
Så kom gerne med jeres historier.
VH
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Re: Motor problemer 2,5 TDI (AKN)
Hvis du har tid, overskud og ikke mindst evner, at gøre selv er det bare at kaste sig ud i projektet.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Motor problemer 2,5 TDI (AKN)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.