Erfaring m. aftermarket Android Auto/ navigation/ multimedia

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
Jesperv75
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17/03/2019 18:54

Erfaring m. aftermarket Android Auto/ navigation/ multimedia

Indlæg af Jesperv75 »

Hej, jeg er på udkig efter noget aftermarket navigation/ multimedia til min A4 (B8) fra 2014. Jeg er faldet over nogle android baserede multimedia systemer fra rsnav.com, som ser ret interessante ud. Nogen som har erfaring med disse? Jeg overvejer at investere i 10.25 skærmen.

Hilsen
Jesper
Vedhæftede filer
IMG_20190317_201744.jpg
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Erfaring m. aftermarket Android Auto/ navigation/ multim

Indlæg af diskoboy »

Hvad har du tænkt mht havariblink knappen?

Den skærm ødelægger bilens design totalt...
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Erfaring m. aftermarket Android Auto/ navigation/ multim

Indlæg af Inside »

Jeg har installeret FBAS stik i min headunit så man kan tilkoble en ekstern AV enhed. Der har jeg så valgt at tilslutte et screen mirror device.

Så kan jeg bare mirror min android skærm til den indbyggede skærm i bilen, uden at jeg mister den originale funktion at min mmi 2g high. Dvs. jeg bruger stadig den indbyggende navi, men går så over på media -> source -> tv og så kommer min android skærm frem med musik, video, eller hvad man nu har kørende.
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Erfaring m. aftermarket Android Auto/ navigation/ multim

Indlæg af Ivan »

diskoboy skrev:Hvad har du tænkt mht havariblink knappen?

Den skærm ødelægger bilens design totalt...


100 % enig.

Syns ellers, det er et interessant projekt. Ville gå efter noget, hvor den oprindelige skærm kunne erstatte den originale.

Ved ikke med forsikringsproblematikker og evt. gensalg?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Jesperv75
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17/03/2019 18:54

Re: Erfaring m. aftermarket Android Auto/ navigation/ multim

Indlæg af Jesperv75 »

Havariblinket er blevet flyttet over i venstre side bag skærmen. Jeg kan de faktisk også leverer en 7 tommer version, der ligner den eksisterende.

https://rsnav.com/products/android-navi ... 0707952743
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Erfaring m. aftermarket Android Auto/ navigation/ multim

Indlæg af SteenTP »

Inside skrev:Jeg har installeret FBAS stik i min headunit så man kan tilkoble en ekstern AV enhed. Der har jeg så valgt at tilslutte et screen mirror device.

Så kan jeg bare mirror min android skærm til den indbyggede skærm i bilen, uden at jeg mister den originale funktion at min mmi 2g high. Dvs. jeg bruger stadig den indbyggende navi, men går så over på media -> source -> tv og så kommer min android skærm frem med musik, video, eller hvad man nu har kørende.

Det lyder meeeeeget interessant! :)

Kan jeg lokke dig til at hoste op med nogle flere detaljer?
Jeg mener jeg har MMI 3G Basic (eller hvad det nu hedder) og ingen Navi.
Har ledt med lys og lygte efter løsninger, der kan spejle min iPhone op på den indbyggede skærm så jeg kan benytte Navi fra den - eller fartkontrol.nu :twisted:

De eneste jeg har fundet so far inkluderer myriader af kabler og convertere og er alt for komplicerede og upraktiske.

På forhånd mange tak [-o<
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"