Bakkamera/parkering - hvordan virker det ?

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
Jasper
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23/04/2008 11:42
Geografisk sted: Holbæk

Bakkamera/parkering - hvordan virker det ?

Indlæg af Jasper »

Hej

Jeg har lige erhvervet mig en A6 fra 2015, med bakkamera - med 3 forskellige modes - men jeg har ikke helt styr på hvordan det virker.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare det, eller linke til videoer måske ?

Et billede med de tre modes på mit bakkamera er vedhæftet.

På forhånd tak for hjælpen :-)
Vedhæftede filer
Bakkamera billede
Bakkamera billede
HenrikH29
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 57
Tilmeldt: 15/01/2018 16:02

Re: Bakkamera/parkering - hvordan virker det ?

Indlæg af HenrikH29 »

De 3 modes er til, hvad formålet med din bakning er og ændrer de styrelinjer du ser på din skærm.

Den første er til hjælp med at parkere i en P-bås.
Nummer 2 er til almindelig bakning/parallel-parkering
Sidste har jeg ikke, men tror det er til at slå bakkamera og måske baksensorer fra, hvis du kører med trailer.

Prøv at skifte mellem dem og bakke - og se forskellen på styrestriberne på skærmen.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Bakkamera/parkering - hvordan virker det ?

Indlæg af rlarsen »

Den sidste er hvis du har en anhænger på.

De forskellige modus er også beskrevet i din instruktionsbog - hvis ikke du sådan en, kan du på myAudi finde den, og dér læse hvordan det virker, med hjælpe linjerne osv.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Bakkamera/parkering - hvordan virker det ?

Indlæg af Gio »

rlarsen skrev:din instruktionsbog - hvis ikke du sådan en, kan du på myAudi finde den, og dér læse hvordan det virker, med hjælpe linjerne osv.
MyAudi (https://login.audi.com/login/#/da/DK/login) har alle dage været en vittighed, funktionsmæssigt. Den tyske version, man kunne bruge engang, virkede dog.
Så jeg måtte lige teste den danske igen...og *surprise* - fejl på fejl.
Ville så hente manual til min A4 Avant - og *wow*..."Failed loading vehicle manual link."

Beklager - men det er ikke lykkedes mig at finde noget brugbart i idéen endnu, desværre.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Bakkamera/parkering - hvordan virker det ?

Indlæg af rlarsen »

Gio skrev:
rlarsen skrev:din instruktionsbog - hvis ikke du sådan en, kan du på myAudi finde den, og dér læse hvordan det virker, med hjælpe linjerne osv.
MyAudi (https://login.audi.com/login/#/da/DK/login) har alle dage været en vittighed, funktionsmæssigt. Den tyske version, man kunne bruge engang, virkede dog.
Så jeg måtte lige teste den danske igen...og *surprise* - fejl på fejl.
Ville så hente manual til min A4 Avant - og *wow*..."Failed loading vehicle manual link."

Beklager - men det er ikke lykkedes mig at finde noget brugbart i idéen endnu, desværre.

Jeg har lige været på den danske fra min Mac hvor jeg benyttede den nyeste Firefox, og jeg kunne ikke fremtvinge nogen fejl ved hverken navigation, og/eller load af indhold - måske jeg bare er heldig.

I dag burde der ikke være den store foreskel mellem den tyske og den danske version af myAudi - men for ca. 5 år siden var der en verden til forskel.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Bakkamera/parkering - hvordan virker det ?

Indlæg af Gio »

rlarsen skrev:Jeg har lige været på den danske fra min Mac hvor jeg benyttede den nyeste Firefox, og jeg kunne ikke fremtvinge nogen fejl ved hverken navigation, og/eller load af indhold - måske jeg bare er heldig.

I dag burde der ikke være den store foreskel mellem den tyske og den danske version af myAudi - men for ca. 5 år siden var der en verden til forskel.
Prøvede seneste Firefox - samme issue (via pc/Win10 på Fibia/Waoo)

Interessant...hmm
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Jasper
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 23/04/2008 11:42
Geografisk sted: Holbæk

Re: Bakkamera/parkering - hvordan virker det ?

Indlæg af Jasper »

Super tak :-)

Jeg må lege mig frem
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"