Hvad sker der for Audis design?

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Hvad sker der for Audis design?

Indlæg af jorlund »

Som klub prøver vi at favne både de gamle og de nye Audier. Jeg har i lang tid ment, at Audi aldrig har lavet en grim model, men jeg har i stigende grad svært ved at elske de nye modeller, der kommer ud.

Q2'eren er jeg ikke gode venner med. Der er noget med den måde fronten er designet på - to store "øjer" i siden, og så den der sekskantede grill. Den faceliftede A3'er har også et eller andet med en smal malet kant, der svæver over et hav af plastik. Den nye A1 har lidt af det samme med fronten, og nu har det også bredt sig til bagenden.
Den nye Q3 og A5 har fået en meget markant delle omkring bagskærmen, som jeg slet ikke kan forlige mig med.
Mk3 TT'eren er i mine øjne heller ikke et fremskridt fra det vidunder, de lavede i 2007 (jeg er muligvis lidt farvet her)
Jeg var vild med R8'eren da de lavede den nye model, men er efterhånden begyndt at synes bedre om den originale.

Er det bare mig, der er en sur gammel (for)mand? Hvornår toppede Audis design for jer?
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvad sker der for Audis design?

Indlæg af Ivan »

Jeg har ofte gjort lignende tanker. Jeg har altid syntes godt om det underspillede design. Et design, der i sin grundform, er smukt i sig selv.

Det modsatte gør sig gældende i en mærkværdig fransk bil med store underlige plastiksider, som nok er noget af det grimmeste på gaden. Men hvad, for nogen er fire hjul er fire hjul! Åhh - ikke at forglemme Fiat Multipla. Og den mani med at have "se mig" lys... tsk tsk

En del nyere biler, som f.eks. franske, har også en form for et aftryk af 4F. Ofte har jeg genkendt, 4F's silhuet kopieret ind i andres design i mere eller mindre grad. 4F kan nemt i dag, med den vindglatte og afrundede facon, virke mere bedaget, end den nuværende mere skarpkantede mode. Mener, det er en Walter de Silva, der designede eller havde ansvaret for 4F og jeg synes også der kommer nogle flotte bildesigns fra støvlelandet.

Eller har jeg i nogen tid tænkt på de aggresive fronter, f.eks. med "onde øjne", Toyota og Bimmer. "Vejvrede" hmm. De nyere Mercedes fronter er jeg heller så ikke begejstret for, med det viser vel bare, at jeg også er "gammel og sur". Minder mig om "Predator"

R8 har den flotteste "rumpe", jeg har set - det også den ende, jeg kender bedst fra motorvejen. :mrgreen:

Eller er jeg enig i Q-modeller - de er sgi ikke kønne. Så mit bud er i området 2004 - 2014.
Vedhæftede filer
predator.jpg
R8-rear.jpg
Huindai Tucson 2019.jpg
Huindai Tucson 2019.jpg (72.2 KiB) Vist 6010 gange
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Hvad sker der for Audis design?

Indlæg af Bjørn T »

Det her er en god røv.
1994 S2 - 280 hk. 400/420 Nm. 8)
Vedhæftede filer
S2-4 (Medium).jpg
S2-4 (Medium).jpg (71.2 KiB) Vist 5954 gange
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"