en æra slutter i dag :-( - 13 år med Audi

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
Brugeravatar
Dravis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 394
Tilmeldt: 9/08/2007 00:16
Geografisk sted: Skødstrup

en æra slutter i dag :-( - 13 år med Audi

Indlæg af Dravis »

Hej Alle!

Det er faktisk en lidt vemodig dag i dag .. Lidt hen på eftermiddagen i dag afleverer jeg min kære A4 qTDI 2,5 i bytte for en næsten ny Volvo V60 --- :|

En Volvo i den klasse jeg har købt er sikkert en både fin og driftssikker bil, men den skal edderbroderemig stå tidligt op HVER dag for at følge med den gamle Audi.. i 11 år har den ikke svigtet en eneste gang... Der er ikke repareret på Motoren overhovedet .. 435.000 km uden andet end at skifte et par gløderør .. (y)

Jo-vist .. Bærearme, bremseskiver, kalipre o.s.v. har den spist en del af og jeg måtte på et tidspunkt udskifte AC kondensatoren..
To drivaksler foran og et par forhjulslejer er det også blevet til -- Løst beregnet er der løbet mere end 35.000 liter diesel gennem pumpe og dyser o.O i en AKE motor!!!! :mrgreen:

I 6 år havde den en partner, vores kære 80'er 1,9TDI -- Den svigtede kun 2 gange, heller ikke dens motor blev repareret, udover en ny turbo-slange og en enkelt kølerslange. Den solgte vi med 417000 km på uret .. Ikke fordi den var slidt op

Det bliver interessant at se om en Volvo kan holde lige så længe .. :-k

Jeg kommer jo nok ikke til at skrive meget mere her, med mindre Volvoen svigter totalt og jeg må tilbage til 4 ringe ..
Så hyg jer nu! og få kørt noget i jeres Audi'er -- Når jeg bliver pensioneret køber jeg mig en RS3 8) 8)
---Dravis---
Volvo V60 D4 R-Line Aut. AWD 190Hk - Seat Mii 1,ingenting -- Økolokomotiv - 106000 km -> MV Agusta F4 SR + Duc ST4SABS + BMW R65 :-)
Brugeravatar
Reno
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 10/07/2004 12:52
Geografisk sted: Amager

Re: en æra slutter i dag :-( - 13 år med Audi

Indlæg af Reno »

God vind fremover og tillykke med den nye bil :)
Ama`r
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: en æra slutter i dag :-( - 13 år med Audi

Indlæg af Bjørn T »

Tillykke med nyerhvervelsen. Den skal du nok blive glad for.
Jeg har også lige skilt mig af med min 2004 A4 2,5 TDI Tiptr. quattro med BAU motor. Mere solid bil skal man lede længe efter. Lige inde jeg solgte den røg inderste kardanled forrest i venster side. Ellers er der intet skiftet i undervognen efter 325 t/km. Efter 2 dage på Bilbasen indbragte 65 t/kr. Det syntes jeg var ok for 14 år gammel bil med det km. tal. :D
Jeg har nu anskaffet en 2014 A4 3,0 TDI S-Tronic Avant quattro. Den er super lækker og med noget mindre motor og hjulstøj, men byggekvaliteten føles ikke på højde med den gamle A4. :(
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: en æra slutter i dag :-( - 13 år med Audi

Indlæg af SorenR »

Dravis skrev:Hej Alle!

Det er faktisk en lidt vemodig dag i dag .. Lidt hen på eftermiddagen i dag afleverer jeg min kære A4 qTDI 2,5 i bytte for en næsten ny Volvo V60 --- :|

En Volvo i den klasse jeg har købt er sikkert en både fin og driftssikker bil, men den skal edderbroderemig stå tidligt op HVER dag for at følge med den gamle Audi.. i 11 år har den ikke svigtet en eneste gang... Der er ikke repareret på Motoren overhovedet .. 435.000 km uden andet end at skifte et par gløderør .. (y)

Jo-vist .. Bærearme, bremseskiver, kalipre o.s.v. har den spist en del af og jeg måtte på et tidspunkt udskifte AC kondensatoren..
To drivaksler foran og et par forhjulslejer er det også blevet til -- Løst beregnet er der løbet mere end 35.000 liter diesel gennem pumpe og dyser o.O i en AKE motor!!!! :mrgreen:

I 6 år havde den en partner, vores kære 80'er 1,9TDI -- Den svigtede kun 2 gange, heller ikke dens motor blev repareret, udover en ny turbo-slange og en enkelt kølerslange. Den solgte vi med 417000 km på uret .. Ikke fordi den var slidt op

Det bliver interessant at se om en Volvo kan holde lige så længe .. :-k

Jeg kommer jo nok ikke til at skrive meget mere her, med mindre Volvoen svigter totalt og jeg må tilbage til 4 ringe ..
Så hyg jer nu! og få kørt noget i jeres Audi'er -- Når jeg bliver pensioneret køber jeg mig en RS3 8) 8)

Nu har du vel valgt den 5-cylindrede ??

Her i huset har vi valgt Mercedes, tyskerne er bare bedre end kineserne til at bygge biler. :mrgreen:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: en æra slutter i dag :-( - 13 år med Audi

Indlæg af GertH »

den skal edderbroderemig stå tidligt op HVER dag for at følge med den gamle Audi.. i 11 år har den ikke svigtet en eneste gang... Der er ikke repareret på Motoren overhovedet .. 435.000 km uden andet end at skifte et par gløderør .. (y)

Tillykke med den nye bil.
Har du bare lyst til at prøve noget andet eller er der en årsag til at du ikke vælger Audi igen, når du har haft så gode erfaringer med din gamle Audi. Jeg tror da ikke der er nogen der har noget imod, at du skriver om dine erfaringer med din nye Volvo. Vi er vel generelt biltosser her og ikke styret af religion.
Mvh. Gert (y)
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: en æra slutter i dag :-( - 13 år med Audi

Indlæg af Ivan »

Bjørn T skrev:Tillykke med nyerhvervelsen. Den skal du nok blive glad for.
Jeg har også lige skilt mig af med min 2004 A4 2,5 TDI Tiptr. quattro med BAU motor. Mere solid bil skal man lede længe efter. Lige inde jeg solgte den røg inderste kardanled forrest i venster side. Ellers er der intet skiftet i undervognen efter 325 t/km. Efter 2 dage på Bilbasen indbragte 65 t/kr. Det syntes jeg var ok for 14 år gammel bil med det km. tal. :D
Jeg har nu anskaffet en 2014 A4 3,0 TDI S-Tronic Avant quattro. Den er super lækker og med noget mindre motor og hjulstøj, men byggekvaliteten føles ikke på højde med den gamle A4. :(


Samme indtryk fik jeg, da jeg "opgraderede" til 4F fra den gamle A6(2.5TDI, 180HK).
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Dravis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 394
Tilmeldt: 9/08/2007 00:16
Geografisk sted: Skødstrup

Re: en æra slutter i dag :-( - 13 år med Audi

Indlæg af Dravis »

Har du bare lyst til at prøve noget andet eller er der en årsag til at du ikke vælger Audi igen, når du har haft så gode erfaringer med din gamle Audi. Jeg tror da ikke der er nogen der har noget imod, at du skriver om dine erfaringer med din nye Volvo. Vi er vel generelt biltosser her og ikke styret af religion.


:mrgreen:

Min (næsten) nye Volvo (4787 km) er en "V60 D4 190Hk R-line Aut. AWD" - altså med 5 propper (y) og med det nødvendige udstyr: Alcantara R-Line kabine med sort himmel, extra mørkttonede ruder i bag, Varme i rattet (Som den gamle A4), Oliefyr og aftageligt træk (y)
Dertil en bunke af "Nice to have" udstyr: Varme i bagsæderne, Lane Assist, Adaptiv fartpilot med køassistent, Bakkamera, bak-assistent, parkeringsassistent ( :-& ) og Volvo On Call .. så jeg kan tænde fyret med mobilen og se hvor bilen er og om den står og fryser :mrgreen:
---Dravis---
Volvo V60 D4 R-Line Aut. AWD 190Hk - Seat Mii 1,ingenting -- Økolokomotiv - 106000 km -> MV Agusta F4 SR + Duc ST4SABS + BMW R65 :-)
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: en æra slutter i dag :-( - 13 år med Audi

Indlæg af jorlund »

Det er da en 2-liters 4-cylindret oliebrænder?

Volvo er gået væk fra de 5-cylindrede. Selv deres T6 med 310 hk er en 4-cylindret 2-liters
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: en æra slutter i dag :-( - 13 år med Audi

Indlæg af Blenster »

D4 i AWD er en 5 cyl. Og D5 og D6 også 5 cyl.
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"