Angående leasing på Audi? Jeres erfaring?

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
audihorsens
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2/08/2016 22:32

Angående leasing på Audi? Jeres erfaring?

Indlæg af audihorsens »

Hej
Har i dag fået et tilbud på leasing af en nyere Audi SQ5 på hvide plader
Regnestykket ser således ud:

Udbetaling: 100.000kr inkl. Moms
Ydelse pr måned: 7500kr inkl. Moms
Scapværdi: 162.000kr + moms og afgift
Bilens pris i Tyskland uden afgift og moms pt: 225.000kr

Efter hvad jeg har tjekket på det danske marked og forhørt ved andre leasingsselskaber skulle scapværdien være rigtig god i det tilfælde her.

-
Mit spørgmål:
Hvad koster det mig og kører 1år i bilen? Er klar over hvis man ligger udbetaling og månedlig ydelse sammen så giver det: 190.000kr inkl. Moms

Men bilen taber vel ikke 190.000kr på et år. Den er fra 2014 pt og har kørt 70.000km. Så hvis jeg kører 20.000km på et år og skal af med den igen. Så taber jeg vel ikke 190.000kr?
HenrikH29
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 57
Tilmeldt: 15/01/2018 16:02

Re: Angående leasing på Audi? Jeres erfaring?

Indlæg af HenrikH29 »

audihorsens skrev:Hej
Har i dag fået et tilbud på leasing af en nyere Audi SQ5 på hvide plader
Regnestykket ser således ud:

Udbetaling: 100.000kr inkl. Moms
Ydelse pr måned: 7500kr inkl. Moms
Scapværdi: 162.000kr + moms og afgift
Bilens pris i Tyskland uden afgift og moms pt: 225.000kr

Efter hvad jeg har tjekket på det danske marked og forhørt ved andre leasingsselskaber skulle scapværdien være rigtig god i det tilfælde her.

-
Mit spørgmål:
Hvad koster det mig og kører 1år i bilen? Er klar over hvis man ligger udbetaling og månedlig ydelse sammen så giver det: 190.000kr inkl. Moms

Men bilen taber vel ikke 190.000kr på et år. Den er fra 2014 pt og har kørt 70.000km. Så hvis jeg kører 20.000km på et år og skal af med den igen. Så taber jeg vel ikke 190.000kr?


De 190.000 du betaler er inkl. betaling af registreringsafgift efter reglerne om flexleasing og restværdi er excl. registreringsafgift. Så det er ikke sådan lige at sammenligne.

Det er som reglen sådan, at du selv kommer til at betale den "attraktive" scrapværdi via 1. gangsydelsen (udbetalingen) og de løbende ydelser.

Nu ved jeg ikke om det er som firmabil eller ej, men leasingselskabet forærer ikke noget væk. Hele "fidusen" ligger i den evt. lavere beskatning som firmabil, og at du kan re-eksportere den excl. afgift (hvis du ikke vil beholde den).

Hvis din plan er at købe den fri efter udløbet af leasing perioden (og betale registreringsafgift til den tid) kan det måske bedre betale sig at købe den selv i tyskland.
audihorsens
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2/08/2016 22:32

Re: Angående leasing på Audi? Jeres erfaring?

Indlæg af audihorsens »

Det er som privat. Min plan var og hører i den 2 år og evt købe den fri der og så lave den om på gule plader. Så afgiften ikke er så høj måske.
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"