Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af stigbindner »

Hejsa

Varmen i min el-bagrude og sidespejle virker ikke, der er lys i kontrollampen, og den slukker også automatisk efter noget tid, men
der kommer ingen varme til hverken bagruden eller spejlene.

Tænker ikke det kan være en sikring, da der så heller ikke ville være strøm til kontrollampen ?

Det er en A6 3,0 TDI fra 2008
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af Høy »

Inden du reparerer noget, bør du prøve at lade batteriet op. Tjek, om bagruden kan varme, når batteriet er ladet helt op, og/eller ladeapparatet er tilsluttet. Du kan nemt mærke med hånden, om der er tændt. Glasset bliver varmt.

Bilen blokerer for bestemte funktioner, der bruger så meget strøm, at de kan forhindre næste motorstart. Denne blokering ophæves først, når batteriets tilstand tillader det. Bagruden bruger MEGET strøm.

Hvis det virker med batteriet ladet op eller lader tilsluttet, er dit batteri muligvis kodet forkert.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af stigbindner »

Høy skrev:Inden du reparerer noget, bør du prøve at lade batteriet op. Tjek, om bagruden kan varme, når batteriet er ladet helt op, og/eller ladeapparatet er tilsluttet. Du kan nemt mærke med hånden, om der er tændt. Glasset bliver varmt.

Bilen blokerer for bestemte funktioner, der bruger så meget strøm, at de kan forhindre næste motorstart. Denne blokering ophæves først, når batteriets tilstand tillader det. Bagruden bruger MEGET strøm.

Hvis det virker med batteriet ladet op eller lader tilsluttet, er dit batteri muligvis kodet forkert.

\Alex


Hej Alex


Batteriet er 3 måneder gammelt og helt opladet.
Elbagruden har virket med dette batteri, så det er kodet korrekt.
Jeg har batteri indikator som viser 100%.

/Stig Bindner
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af Høy »

Hvordan ved du, at batteriet er helt opladet? Måleren i MMI er ikke nødvendigvis et hensigtsmæssigt pejlemærke, da den også afhænger af, at batteriet er kodet rigtigt.

Hvis du sætter et nyt batteri i bilen uden at kode det, vil bagruden også virke til at begynde med, så selve kodningen har intet med bagruden at gøre. Kodningen sikrer, at der lades tilstrækkeligt på batteriet i forhold til forbruget (gamle biler lader bare hele tiden). Hvis der i en periode ikke lades nok, bliver batteriet bare svagere og dør til sidst (inden det sker, kan kraftige forbrugere ikke længere tændes).

Jeg er ikke helt sikker, men forbrugerfrakobling har umiddelbart noget med spænding at gøre, for min bil fra 2001 kan det også, og den har ikke batteristyring.

Din generator kan også være dårlig, men der er meget lettere ting, man kan tjekke først.

Jeg vil tro, at måleren i bilen er baseret på noget matematik og en forbrugsmåling og ikke på en faktisk måling på batteriet, men det ved jeg dog ikke. Hvis det er sådan, vil der stå 100%, fordi bilen tror, at batteriet er ladet op.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af stigbindner »

Det var et identisk batteri jeg købte, så kodning skulle iht. Audi ikke være nødvendigt.

Nu lader jeg batteriet op - så må vi se om det hjælper.

Kan man køre VCDS diagnose på den imens der er oplader på, uden det har konsekvenser for udlæsningen ?


/Stig


Høy skrev:Hvordan ved du, at batteriet er helt opladet? Måleren i MMI er ikke nødvendigvis et hensigtsmæssigt pejlemærke, da den også afhænger af, at batteriet er kodet rigtigt.

Hvis du sætter et nyt batteri i bilen uden at kode det, vil bagruden også virke til at begynde med, så selve kodningen har intet med bagruden at gøre. Kodningen sikrer, at der lades tilstrækkeligt på batteriet i forhold til forbruget (gamle biler lader bare hele tiden). Hvis der i en periode ikke lades nok, bliver batteriet bare svagere og dør til sidst (inden det sker, kan kraftige forbrugere ikke længere tændes).

Jeg er ikke helt sikker, men forbrugerfrakobling har umiddelbart noget med spænding at gøre, for min bil fra 2001 kan det også, og den har ikke batteristyring.

Din generator kan også være dårlig, men der er meget lettere ting, man kan tjekke først.

Jeg vil tro, at måleren i bilen er baseret på noget matematik og en forbrugsmåling og ikke på en faktisk måling på batteriet, men det ved jeg dog ikke. Hvis det er sådan, vil der stå 100%, fordi bilen tror, at batteriet er ladet op.

\Alex
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af Høy »

Pas :-k Med hensyn til spænding må det svare til at køre diagnose med motoren i gang.

Det er ikke sikkert, at alt er retvisende, men der går næppe noget i stykker ved det.

Der er tilsyneladende flere, der har problemer med det der.

Normalt ville jeg prøve at måle på batteriet med motoren i gang, men jeg har ikke nogen idé om, hvorvidt man overhovedet kan tvinge generatoren til at arbejde i din bil. Måske med aktuatordiagnose eller lignende. Eller lad den stå med lys på i 10 minutter, og start den så.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af stigbindner »

OK - kan høre på starteren, at der er fuld strøm på, hvis der mangler strøm, kan man høre det lige med det samme, og den kan sagtens stå i
ret lang tid med lys på - uden at det er et problem.

Jeg kører en diagnose på den om 30 min.


Høy skrev:Pas :-k Med hensyn til spænding må det svare til at køre diagnose med motoren i gang.

Det er ikke sikkert, at alt er retvisende, men der går næppe noget i stykker ved det.

Der er tilsyneladende flere, der har problemer med det der.

Normalt ville jeg prøve at måle på batteriet med motoren i gang, men jeg har ikke nogen idé om, hvorvidt man overhovedet kan tvinge generatoren til at arbejde i din bil. Måske med aktuatordiagnose eller lignende. Eller lad den stå med lys på i 10 minutter, og start den så.

\Alex
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af stigbindner »

Opladningen af batteri hjalp intet, heller ikke nulstilling af fejl via VCDS.

Har nu fundet ud af at også sædevarmen i begge sæder er ramt af problemet og nu heller ikke virker.

Kunne det evt. være et relæ eller en sikring ?

stigbindner skrev:OK - kan høre på starteren, at der er fuld strøm på, hvis der mangler strøm, kan man høre det lige med det samme, og den kan sagtens stå i
ret lang tid med lys på - uden at det er et problem.

Jeg kører en diagnose på den om 30 min.


Høy skrev:Pas :-k Med hensyn til spænding må det svare til at køre diagnose med motoren i gang.

Det er ikke sikkert, at alt er retvisende, men der går næppe noget i stykker ved det.

Der er tilsyneladende flere, der har problemer med det der.

Normalt ville jeg prøve at måle på batteriet med motoren i gang, men jeg har ikke nogen idé om, hvorvidt man overhovedet kan tvinge generatoren til at arbejde i din bil. Måske med aktuatordiagnose eller lignende. Eller lad den stå med lys på i 10 minutter, og start den så.

\Alex
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af Høy »

Hvilke fejl har du? Det hele passer 99,99 % på en defekt regulator og en fejl i stil med ... Grænseflade til generator... Først bagrude og spejle, så sædevarme.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af stigbindner »

Høy skrev:Hvilke fejl har du? Det hele passer 99,99 % på en defekt regulator og en fejl i stil med ... Grænseflade til generator... Først bagrude og spejle, så sædevarme.

\Alex


Hej igen

Bilen er på værksted - og det ser ud til at du har ret, det er Regulatoren på generatoren der ikke har det så godt, så den bliver skiftet, så håber jeg det virker igen.

Det kan formentlig ikke være så forbandet dyrt at skifte - går jeg ud fra.
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af stigbindner »

stigbindner skrev:
Høy skrev:Hvilke fejl har du? Det hele passer 99,99 % på en defekt regulator og en fejl i stil med ... Grænseflade til generator... Først bagrude og spejle, så sædevarme.

\Alex


Hej igen

Bilen er på værksted - og det ser ud til at du har ret, det er Regulatoren på generatoren der ikke har det så godt, så den bliver skiftet, så håber jeg det virker igen.

Det kan formentlig ikke være så forbandet dyrt at skifte - går jeg ud fra.


Værkstedet mener at have fundet ud af at det er generatoren der ikke leverer spænding nok - det kan vel i og for sig være rigtigt nok, men kan det alligevel stadig blot være regulatoren tænker jeg ?
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af Høy »

Hvis man overhovedet kan få den i løs vægt, er det sikkert for dyrt i arbejdsløn at skifte den. Generatoren er løsningen i de tyske tilfælde, jeg kan finde. Alle brokker sig, men ingen har tilsyneladende fundet regulatoren separat.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af stigbindner »

Høy skrev:Hvis man overhovedet kan få den i løs vægt, er det sikkert for dyrt i arbejdsløn at skifte den. Generatoren er løsningen i de tyske tilfælde, jeg kan finde. Alle brokker sig, men ingen har tilsyneladende fundet regulatoren separat.

\Alex


Nogen ide om pris på generator ?
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

El-vinduer/convenience opening virker ikke

Indlæg af stigbindner »

Hejsa

Har lige fået nyt laderelæ/regulator på da den ikke ladede nok - nu virker alt igen.

Problemet er at normalt kan man holde fjernbetjeningen lås op/lås nede, så åbner/lukker alle vinduer, det virker ikke efter den
har været på værksted, og i førerdøren skal man holde knappen der betjener vinduet nede/oppe for at åbne/lukke, normalt trykker/løfter man bare knappen i bund, så kører det automatisk, det virker heller ikke, men det virker på alle de andre døre.

Tænker hvis der har været skilt noget ad/strømmen taget fra, at det så måske skal aktiveres - eller ?

Det er en A6 3,0 TDI
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af Høy »

Kør ruden op, hold knappen oppe i et par sekunder, selv om ruden er helt oppe. Kør ruden ned, hold knappen nede i et par sekunder, selv om ruden er helt nede (muligvis omvendt).

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af stigbindner »

Høy skrev:Kør ruden op, hold knappen oppe i et par sekunder, selv om ruden er helt oppe. Kør ruden ned, hold knappen nede i et par sekunder, selv om ruden er helt nede (muligvis omvendt).

\Alex

Synes jeg at jeg har forsøgt
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af Høy »

Så giv op!

Eller prøv at holde knappen lidt længere...

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af stigbindner »

Høy skrev:Så giv op!

Eller prøv at holde knappen lidt længere...

\Alex


Det vil jeg prøve i morgen.

Hvad med åbningen/lukningen af vinduer med fjernbetjeningen, hvad er fremgangsmåden her ?
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Opvarmning af el-bagrude og spejle virker ikke

Indlæg af 8PJ »

stigbindner skrev:
Høy skrev:Så giv op!

Eller prøv at holde knappen lidt længere...

\Alex


Det vil jeg prøve i morgen.

Hvad med åbningen/lukningen af vinduer med fjernbetjeningen, hvad er fremgangsmåden her ?


Det sidste kommer, når du har fået det første til at fungere. Følg Alex' vejledning. Når ruderne er "kalibrerede", fungerer komfortfunktuonen igen
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"