Hej
Jeg håber nogen kan hjælpe mig, da jeg søger lidt informationer i forbindelse med en klage, jeg skal til at begynde på, til Skatteankestyrelsen i forbindelse med beregne af registreringsafgift på min Audi
Det jeg søger er købsprisen på en Audi S2 Coupe med 3B motor 1992. Her vi snakker den prisen Audi Danmark betalte farbrikken inde der blev betalt afgift.
Det er for at have et helt præcise udgangspunkt for beregningen.
Så søger jeg informationer omkring afgifts regler i 1992 på vare biler. Jeg er blevet fortalt at man betalte en punkt afgift ? Passer det og findendes der noget dokumentation til at understøtte det ?
Håber der er nogen der kan hjælpe eller kender en, som kan hjælpe.
På forhånd tak.
Casper...
Værdisætning
Re: Værdisætning
Ved ikke om det kan bruges til noget, men mener en 1991 S2 kostede ca 770.000 dk Inc afgift som ny.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: Værdisætning
De vedhæftede dette.
[attachment=0]NYPRIS, BILREVYEN.JPG[/attachment]
Jeg har fundet et svensk indlæg hvor de skriver at, prisen i 1992 var på 340.000 svenske og med en kurs på 0,88 i 1992 ender vi på ca. 300.000 dkkr.
Så skal det "bare" kunne dokumenters sammen med afgift reglerne.
Sådan at man kan lave et rigtigt regnestykke og ikke Skat sjuske.
Casper...
[attachment=0]NYPRIS, BILREVYEN.JPG[/attachment]
Jeg har fundet et svensk indlæg hvor de skriver at, prisen i 1992 var på 340.000 svenske og med en kurs på 0,88 i 1992 ender vi på ca. 300.000 dkkr.
Så skal det "bare" kunne dokumenters sammen med afgift reglerne.
Sådan at man kan lave et rigtigt regnestykke og ikke Skat sjuske.
Casper...
- Vedhæftede filer
-
- NYPRIS, BILREVYEN.JPG (46.04 KiB) Vist 12039 gange
Re: Værdisætning
Spændene artikel fra bilrevy
Iøvrigt sjovt at udregne bilen pris med inflation svarende til nutid kroner i 2017.
Fandt en beregner der udregnede nutidsprisen til lige godt 1.200.000 kr... så det må have været noget af en konge vogn tilbage i de tidlige 90'ere.
Priserne er jo for øvrigt også for opadgående de sidste par år i Tyskland.
Iøvrigt sjovt at udregne bilen pris med inflation svarende til nutid kroner i 2017.
Fandt en beregner der udregnede nutidsprisen til lige godt 1.200.000 kr... så det må have været noget af en konge vogn tilbage i de tidlige 90'ere.
Priserne er jo for øvrigt også for opadgående de sidste par år i Tyskland.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: Værdisætning
Har du hørt om Semler vil være behjælpelige? De plejer at være flinke med typegodkendelser
Audi A6 1,9 TDI Avant - 6 gear - 130hk - 300Nm - Motorkode: AVF - årg. 2003
Re: Værdisætning
Jeg har talt med tre forskellige her til formiddag hos Semler, som ikke kunne hjælpe og lagt besked hos en fjerde, så nu må vi se.
Det næste er jo varebils regler anno 1992, for dem jeg har talt med er lidt uenige om hvad regler helt præcis var i 1992. For var der talte om en "rigtige" varebil betalte man punktafgift, men var det bil man kunne lave til personvogn betalte man registreringsafgift. Men hvad den taksterne var i 1992 er der ingen lige kan huske.
Og hvis ikke man kan få det på skrift nogen steder fra er det lidt svært at skyde deres regnestykke ned, uanset hvor dårligt deres udgangspunkt måtte være.
Casper...
Det næste er jo varebils regler anno 1992, for dem jeg har talt med er lidt uenige om hvad regler helt præcis var i 1992. For var der talte om en "rigtige" varebil betalte man punktafgift, men var det bil man kunne lave til personvogn betalte man registreringsafgift. Men hvad den taksterne var i 1992 er der ingen lige kan huske.
Og hvis ikke man kan få det på skrift nogen steder fra er det lidt svært at skyde deres regnestykke ned, uanset hvor dårligt deres udgangspunkt måtte være.
Casper...
Re: Værdisætning
Synes svagt at kunne huske der var noget med "stationcar lignende" varebiler betalte 95% afgift, mod 180% på hvide plader dengang.
Mens alm. varevogne slap med 25 - 30% afgift.
Jeg købte engang en A6 årgang 1997, som min svoger havde taget med fra Schweiz - den kom på guleplader fordi afgiften var ca det halve. Mener det var i 2009 eller 10 den blev indregistreret herhjemme.
Mens alm. varevogne slap med 25 - 30% afgift.
Jeg købte engang en A6 årgang 1997, som min svoger havde taget med fra Schweiz - den kom på guleplader fordi afgiften var ca det halve. Mener det var i 2009 eller 10 den blev indregistreret herhjemme.
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant