Ujævn tomgang

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
Rasmus1989
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29/12/2014 16:16

Ujævn tomgang

Indlæg af Rasmus1989 »

Hey Audi folk

Oplevede igår, at min Audi A4 b8 1.8 tsfi pludselig gik op og ned i tomgang mens jeg stod og tankede den. Til sidst gik motoren ud. Der har overhovedet ikke været noget siden. Jeg har lige fået skiftet den der pcv ventil. Andre der har oplevet det samme ? Sidder der noget egr på det motorer ?
Mvh
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Ujævn tomgang

Indlæg af MortenAa »

Rasmus1989 skrev:Hey Audi folk

Oplevede igår, at min Audi A4 b8 1.8 tsfi pludselig gik op og ned i tomgang mens jeg stod og tankede den. Til sidst gik motoren ud. Der har overhovedet ikke været noget siden. Jeg har lige fået skiftet den der pcv ventil. Andre der har oplevet det samme ? Sidder der noget egr på det motorer ?
Mvh


Det kan skyldes der kommer luft i brændstof systemet som følge af den er tændt mens du tanker. Brændstoffet bliver jo hvirvlet rundt i tanken og kan lave luftlommer.

Men en anden ting, kører du til f.eks. Sverige, så er det en god ide at slukke bilen under tankning, det kan give en bøde at have tændt motor, i øvrigt hvorfor overhovedet tanke med motoren kørende, man spare jo ikke meget tid i forhold til at skulle starte igen?
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"