Audi jomfru - spørgsmål ang. A4 2.0 TFSI 2010 motor

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
Klæmint Vagadal
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14/01/2015 16:59

Audi jomfru - spørgsmål ang. A4 2.0 TFSI 2010 motor

Indlæg af Klæmint Vagadal »

Nu har jeg siddet og nørdet nettet op og ned, lavet min research omkring en A4 Avant 2.0 TFSI fra 2011. Det er sgu en flot og lækker bil til en fornuftig pris (y)

Meeeen... Ikke helt uden sine ridser i lakken.

Jeg har læst i gamle tråde her inde, men ville nu høre om årene har gjort os klogere på denne slæde :)

- Der er godt nok mange der skriver, at de bøvler med olie forbrug. Ved vi om hvis man bare lader stå til og efterfylder, om stempel og ringer står af?

- Er historien med kædestrammeren, der sætter sig fast, også gældende her, ligesom med A6 2006'ish?

- Er episoden med blyanten som PEB skriver om blevet rættet op på? Jeg læste at den blev rettet i 09', men der tøffer stadig en masse biler med dette problem. Derfor tænker jeg, at hvis man køber en bil med 150.000 på klokken, at så har den overlevet en hel masse ting og bestået fabriksfejl testen?

- Og den sidste...hvad mener i om at skylle en motor med diesel og olie, så man renser kædestrammeren, og andet skidt? Hvis man gør det 3-4 gange, burde al sod skylles ud.

Tak for at i kom så langt :)
Senest rettet af Klæmint Vagadal 3/07/2017 23:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Audi jomfru

Indlæg af SteenTP »

Her er hvad jeg kan byde ind med.

Olieforbruget - Jeg ville aldrig købe den bil uden dokumentation for at den havde fået den store tur med nye stempler, plejestænger m.m.
Blyant problemet - ikke relevant for benzin biler

Men ellers en dejlig bil - jeg er vildt glad for min :D
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi jomfru

Indlæg af SorenR »

Jomfru ... Hmm ... 240 kg i dødløft ... (y)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Klæmint Vagadal
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14/01/2015 16:59

Re: Audi jomfru

Indlæg af Klæmint Vagadal »

SteenTP: Tak for dit svar :) Det ville være perfekt med den dokumentation, men en lille smule olie forbrug kan jeg godt leve med, hvis jeg skal fylde en liter på her og der, men 1 L pr. 1000 km er mere end jeg kan godtage.

Spørgsmålet er bare, hvordan finder jeg ud af bilens olieforbrug inden købet :-k Lidt håbløst...

SørenR: 260 kg 8)
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"