Hej alle
Jeg har lige været til syn med nedenstående audi og har fået besked om at komme igen.
Årsagen er at når nøglen drejes så lyser motorlampen ikke.
Jeg har haft VCDS'en på og lavet test på instrumentbordet og der kommer der lys i motorlampen, så pæren er ikke sprunget.
Skal motorlampen lyse kort inden motoren startes lige som ABS osv. på min bil eller er det noget synsmanden bare tror den skal?
Ved fejludlæsning med VCDS er der ingen fejl.
Grunden til at jeg bliver i tvivl er at motorlampen heller ikke lyser i min Lupo.
Jeg håber på at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe.
Ingen motorlampe = omsyn
Ingen motorlampe = omsyn
VH
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Re: Ingen motorlampe = omsyn
Så vidt jeg ved, kræves MIL-lampen iht. EOBD/OBD2 først omkring 2001 for benzin og 2003 for diesel, og man kan ikke bare kræve overensstemmelse med tilbagevirkende kraft.
Hvis MIL-lampen ikke er krævet, kan der heller ikke være noget krav om, at den skal lyse på et bestemt tidspunkt?
Dine biler er kun EURO3, og kravene er først rigtigt strenge med EURO4.
Prøv at spørge synsmanden, om han eventuelt benytter dokumentationen, der først er gældende fra en senere første indregistrering, og dermed forventer, at din bil kan bestå EURO4.
\Alex
Hvis MIL-lampen ikke er krævet, kan der heller ikke være noget krav om, at den skal lyse på et bestemt tidspunkt?
Dine biler er kun EURO3, og kravene er først rigtigt strenge med EURO4.
Prøv at spørge synsmanden, om han eventuelt benytter dokumentationen, der først er gældende fra en senere første indregistrering, og dermed forventer, at din bil kan bestå EURO4.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Ingen motorlampe = omsyn
Høy skrev:Så vidt jeg ved, kræves MIL-lampen iht. EOBD/OBD2 først omkring 2001 for benzin og 2003 for diesel, og man kan ikke bare kræve overensstemmelse med tilbagevirkende kraft.
Hvis MIL-lampen ikke er krævet, kan der heller ikke være noget krav om, at den skal lyse på et bestemt tidspunkt?
Dine biler er kun EURO3, og kravene er først rigtigt strenge med EURO4.
Prøv at spørge synsmanden, om han eventuelt benytter dokumentationen, der først er gældende fra en senere første indregistrering, og dermed forventer, at din bil kan bestå EURO4.
\Alex
Tak tilbagemelding, jeg vil prøve at snakke med ham.
VH
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Re: Ingen motorlampe = omsyn
Som en bekræftelse på noget af det Høy skriver, har min A4 benzin fra 2002 lys i MIL-lampen når nøglen drejes til tænding.
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
Re: Ingen motorlampe = omsyn - LØST
Hej alle
Alex havde ret og det er hermed også bekræftet af synsmanden.
Tak for hjælpen.
Alex havde ret og det er hermed også bekræftet af synsmanden.
Tak for hjælpen.
VH
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech
Morten Bo
Audi A6 3,0 TDI quattro - 2006
Audi A3 2,0 TDI 140 - 2011
VCDS NEtech