A4, ny A4 model eller A5?

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
Knolden
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 13/01/2008 12:15
Geografisk sted: Århus

A4, ny A4 model eller A5?

Indlæg af Knolden »

Hej,

overvejer kraftigt at udskifte min A4 Avant fra 07, men mangler lidt input til hvilken model den skal udskiftes til.

Kører i dag på diesel, men mit behov har ændret sig, og jeg kommer nok ikke op over 20.000km/år, så tænker jeg skal hoppe over på benzin.

Tænker lidt A5, men så vidt jeg ved, så er den stort set bare en A4 der er lidt bredere og længere - hvis det er den eneste forskel, så synes jeg ikke, den er omkring 100.000 mere værd end en tilsvarende A4 Avant.

A4 ny model kommer jo lidt om lidt - eller om ca. en måned. Men det er jo en helt ny bil, så den kan jo have børnesygdomme og/eller alt andet mystisk. Jeg er også på jagt efter en ikke 100% ny bil, den må gerne have køre en lille smule, så det er afskrevet bare lidt. Demo-biler af den ny A4 kommer jo nok første til salg i starten af 2016....

Den eksisterende A4 - den er jo ved at udgå, er det et minus? Er der kendte fejl på denne, som man skal være opmærksom på. Mon der kommer nogle kampagne-modeller, nu når lageret af dem står til at skulle sælges for at gøre plads til den ny model....

Input, forslag og andet godt modtages med kyshånd

Takker.
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: A4, ny A4 model eller A5?

Indlæg af SteenTP »

Man kan jo håbe på en 'Limited edition' proppet med udstyr til en rimelig pris.

Jeg er selv i 7 sind omkring min næste bil... A3, A4, A5... eller et helt andet mærke :-$

Hvis din nuværende havde været en 2,0 TFSI kunne du måske have solgt den til mig :D
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: A4, ny A4 model eller A5?

Indlæg af FinnK »

Hvad med at spare yderlig, og hoppe på en A3 limousine. Den har samme mål ud og indvendig som en A4 B7. :) . Jeg har prøvet en fornylig med en 1,4 tfsi og var positivt overrasket over trækkraften. Om motorerne så er holdbare... Ved jeg ikke :-$ .
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: A4, ny A4 model eller A5?

Indlæg af Ivan »

FinnK skrev:Hvad med at spare yderlig, og hoppe på en A3 limousine. Den har samme mål ud og indvendig som en A4 B7. :) . Jeg har prøvet en fornylig med en 1,4 tfsi og var positivt overrasket over trækkraften. Om motorerne så er holdbare... Ved jeg ikke :-$ .


Lånte en A3 1,4 TFSI COD ved Audi Fredericia - en blandet fornøjelse...

Hvis jeg kørte på asfalt glat som havblik, er den dejlig stille ellers skrumlede det mere fra undervognen end min gamle A6 fra 2005... :shock:

Motoren er dejlig frisk og følger jeg opfordringer til at skifte gear op, føles det og mærkes motor, som den kører for langsomt i forhold til gearvalg. Man kan tydelig mærke, når 2-cylinder mode - så kan man lave milkshake. :|

Ved motorvejskørsel er den noget radiobilagtig i styringen - måske fordi jeg er vant til at køre med servotronic.

Ellers en køn og frisk lille Audi, som vil rigtig god til bykørsel. Ved 110 km/t mangler den et højere gear - det er faktisk sådan at man kan igangsætte med 1'ste gear, så 2'det og 4're og 6'tte gear uden problemer. Så efter min ringe mening er gearinterval ikke spredt nok.

Jeg er også noget betænkelig over motoren holdbarhed den konstante opfordring til i instrumentet til at geare op.

EDIT 061015: Glemte at nævne GPS'en i den spritnye A3 er langsommere, når man skal angive destination... :roll:
Senest rettet af Ivan 6/10/2015 08:48, rettet i alt 2 gange.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Knolden
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 13/01/2008 12:15
Geografisk sted: Århus

Re: A4, ny A4 model eller A5?

Indlæg af Knolden »

@ SteenTP: TDI VS. TFSI - er det ikke same same :D Der er masser af udstyr i min, hvis det kunne friste :mrgreen:
@ Finn K: Tænker at en A3 alligevel bliver for lille, og hvis det skulle være, så skulle det være en sportsback. Så én i går i Fredericia, men den virker godt nok noget mindre en den avant jeg tøffer rundt i nu.
@ Ivan: Tænker også lidt, om 1,4 i den ny A4 er for sølle..... På den anden side, så har mange af de sidste A4'ere der er kørt kampagne på været 1,8 men med 120HK, hvilket heller ikke lyder af meget, og så er benzin-økonomien endda ret ringe....

Tror jeg er gået væk fra A5 - det er bare en A4 i forklædning....

Der findes en del A4 med 1,8 og 120HK til salg lige nu, men er de ok - har endnu ikke prøvet én. En økonomi på 15,xkm/l er ikke noget at prale af - det er stort set det samme som 1,8 170HK-modellerne
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: A4, ny A4 model eller A5?

Indlæg af SteenTP »

Knolden skrev:Der findes en del A4 med 1,8 og 120HK til salg lige nu, men er de ok - har endnu ikke prøvet én. En økonomi på 15,xkm/l er ikke noget at prale af - det er stort set det samme som 1,8 170HK-modellerne

De kører sikkert omkring 12 km/l allesammen når det kommer til stykket :D

Det tilbud med 1,8 120 Hk var faktisk super godt - en investering på 5k mere og små 200 hypper er i hus.
Der er ikke noget 'farligt' i det da motoren stort set er identisk med dem, der yder flere hk fra forhandleren... or so I'm told :)
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"