RS5 TDI ... SAY WHAT ???

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

RS5 TDI ... SAY WHAT ???

Indlæg af SorenR »

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: RS5 TDI ... SAY WHAT ???

Indlæg af Høy »

Billede

RS = Røg og Stank?

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: RS5 TDI ... SAY WHAT ???

Indlæg af audi_claus »

Det ser ud til, at man skal til at tage elektrisk kompressor alvorligt - det kan da hjælpe på turbo-lag.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: RS5 TDI ... SAY WHAT ???

Indlæg af Bjørn T »

audi_claus skrev:Det ser ud til, at man skal til at tage elektrisk kompressor alvorligt - det kan da hjælpe på turbo-lag.

Måske burde man også tage oliefyret alvoligt. :-
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: RS5 TDI ... SAY WHAT ???

Indlæg af Høy »

At være meget lidt begejstret for noget er ikke det samme, som at man ikke tager det alvorligt.

Det vigtigste argument plejer at være diesels overlegenhed i Le Mans (selv om alle bilerne i den store klasse var dieselbiler :D, og det dermed var ret enestående, at en dieselbil vandt), men nu er der åbenbart kommet nogen med andre idéer, der bruger lige så mange penge, og som på "mirakuløs" vis kan vinde :-k over briketovnene.

Jeg skal aldrig have en Porsche, uanset drivmiddel, men jeg vil gerne holde med dem i motorsport, fordi deres racer er federe end "vores" (y)

Det skulle efterhånden ikke undre mig, at man kommer i tanke om at bygge en replika af den gamle S1'er og så også sætter en margarinemotor i den ;( .

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: RS5 TDI ... SAY WHAT ???

Indlæg af SorenR »

Høy skrev:Det skulle efterhånden ikke undre mig, at man kommer i tanke om at bygge en replika af den gamle S1'er og så også sætter en margarinemotor i den ;( .

\Alex

Øhm... Fandt lige følgende på urquattroforum.ch ...

Den 3 Zylinder Elsbett Uri gibt es noch. Er wird restauriert.
Es war ein der ersten Uris und wurde als Testfahrzeug mit Elsbett Motoren verwendet.
Was mich sehr überrascht hat wie der 3 Zylinder ging, Elsbett hatte auch einen 5 Zylinder Motor entwickelt.

http://www.urquattroforum.ch/viewtopic.php?p=51860#p51860
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: RS5 TDI ... SAY WHAT ???

Indlæg af Høy »

https://de.wikipedia.org/wiki/Elsbett-Motor

Jep, og så lige over i en kort quattro... super lækkert :-& !

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"