VW Passat eller Audi A6 - dilemma
VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Kære alle
Jeg har pt. en Passat 2.0 TDI Bluemotion DSG, sedan fra 2011, med alt i udstyr, kørt ca. 140.000 km. En fino bil, men den mangler "lækkerness" Jeg havde før en A6 (2009) stc. car 2,7 TDI Multitronic ( måtte aflevere pga. jobskifte), men var MEGET glad for den ( bare lyden af den ... )
Nu har jeg mulighed for at udskifte Passat'en til en Audi A6, Stc.car 2010'er med en 2.0 TDI med 170 HK, Multitronic , kørt ca. 150.000 km.
Udgangspunktet er at have bilen i ca. 3-5 år, hvor jeg kører ca. 40-50.000 km / år.
Jeg er pænt afhængig af bilen, og vil naturligvis gerne at den holder godt uden de store udgifter. For mig er store udgifter de udgifter der kommer uventet, dvs. defekt turbo, gearkasse, 10Kkr el-bokse osv..... Naturligvis også service og vedligehold der af en eller anden grund er urimelig høj - Håber I kan følge mig.
Så spørgmålet: Skal jeg skifte?? Hvilken bil synes I er bedst? Hvilken er billigst pr. km? DSG / Multitronic - hvad holder bedst ved + 250.000 km ??
Og ja, jeg vægter det lækre i en bil
Håber på nogle gode input
Hilsen
Carsten
Jeg har pt. en Passat 2.0 TDI Bluemotion DSG, sedan fra 2011, med alt i udstyr, kørt ca. 140.000 km. En fino bil, men den mangler "lækkerness" Jeg havde før en A6 (2009) stc. car 2,7 TDI Multitronic ( måtte aflevere pga. jobskifte), men var MEGET glad for den ( bare lyden af den ... )
Nu har jeg mulighed for at udskifte Passat'en til en Audi A6, Stc.car 2010'er med en 2.0 TDI med 170 HK, Multitronic , kørt ca. 150.000 km.
Udgangspunktet er at have bilen i ca. 3-5 år, hvor jeg kører ca. 40-50.000 km / år.
Jeg er pænt afhængig af bilen, og vil naturligvis gerne at den holder godt uden de store udgifter. For mig er store udgifter de udgifter der kommer uventet, dvs. defekt turbo, gearkasse, 10Kkr el-bokse osv..... Naturligvis også service og vedligehold der af en eller anden grund er urimelig høj - Håber I kan følge mig.
Så spørgmålet: Skal jeg skifte?? Hvilken bil synes I er bedst? Hvilken er billigst pr. km? DSG / Multitronic - hvad holder bedst ved + 250.000 km ??
Og ja, jeg vægter det lækre i en bil
Håber på nogle gode input
Hilsen
Carsten
_______________________________________
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Dollerup skrev:Jeg havde før en A6 (2009) stc. car 2,7 TDI Multitronic, men var MEGET glad for den ( bare lyden af den ... )
Lige præcis 2.0 TDI ville jeg måske være lidt afvisende overfor, med så mange kørte kilometer. Specielt når man ikke har haft den fra ny og kender historikken.
Men... Hvis "blyanten" er opgraderet og olien ikke render lige gennem motoren...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Måske man skulle gå efter en 2,7 TDI'er ?? - eller har den også problemer med "skriveredskaberne" i motorrummet?
_______________________________________
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Hvid budgettet er til en 2.7 TDI med multitronic, er det den mest "lækre" motor/transmission til en A6 4F.
Mere lydløs/turbineagtid lyd i forhold til 3.0 TDI og gearkassen holder omdrejningstallet nede i forhold til automatgearkassen i 3.0 TDI.
Og lyden i forhold en 4 cylindret TDI er uden sammenligning
2.7 TDI motoren kører bare.
Multitronic gearkasserne har fået et dårligt ry. Dette knytter sig til de tidlige årgange tilbage i 2003-2004. Er ikke et problem mere.
Mere lydløs/turbineagtid lyd i forhold til 3.0 TDI og gearkassen holder omdrejningstallet nede i forhold til automatgearkassen i 3.0 TDI.
Og lyden i forhold en 4 cylindret TDI er uden sammenligning
2.7 TDI motoren kører bare.
Multitronic gearkasserne har fået et dårligt ry. Dette knytter sig til de tidlige årgange tilbage i 2003-2004. Er ikke et problem mere.
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Fink: Tak for info - det lugter jo lidt i retningen af en 2,7'er - som jeg nævnte havde jeg den model (2009) tidligere, det er en dejlig lyd - giver dig helt ret.
Min tidligere A6 kørte jeg som firmabil og fik den serviceret hos bilernes hus i Silkeborg. OK service, men bestemt ikke et billigt sted
Min nuværende Passat får service hos NS Auto i Horsens, hvilket jeg er godt tilfreds med. Hvordan er jeres holding til den u-autoriserede service?? Skal Audi'en ind i mellem forbi et Audi-værksted eller er det helt underordnet ??
Min tidligere A6 kørte jeg som firmabil og fik den serviceret hos bilernes hus i Silkeborg. OK service, men bestemt ikke et billigt sted
Min nuværende Passat får service hos NS Auto i Horsens, hvilket jeg er godt tilfreds med. Hvordan er jeres holding til den u-autoriserede service?? Skal Audi'en ind i mellem forbi et Audi-værksted eller er det helt underordnet ??
_______________________________________
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Ellers får den serviceret i Tyskland. Betydeligt billigere og tyskerne har et større flow af biler igennem til service så kvaliteten bliver bedre
-
- Forumbruger
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 17/09/2010 07:23
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Han skriver en 2010'er, det er da en commonrail ikke?
Så burde motoren da være fin?
Så burde motoren da være fin?
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Er der andre der kan kommentere på det med årgangene kontra div. skavanker ala blyant osv ???
_______________________________________
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Jeg har selv en 2009 A6 2.7 TDI multitronic og det er den bedste bil jeg har haft. Den kører meget komfortabelt og med en god lyd, hvis den får lidt pedal.
Der er ikke "blyant" i 2.7 TDI motoren.
Min har kørt 230K km og der har ikke været problemer med den.
Jeg kører 13,5 km/l i snit.
Der er ikke "blyant" i 2.7 TDI motoren.
Min har kørt 230K km og der har ikke været problemer med den.
Jeg kører 13,5 km/l i snit.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
-
- Forumbruger
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 17/09/2010 07:23
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Er der blyant i en 2010'er 2,0 TDI?
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
PEB skrev:Jeg har selv en 2009 A6 2.7 TDI multitronic og det er den bedste bil jeg har haft. Den kører meget komfortabelt og med en god lyd, hvis den får lidt pedal.
Der er ikke "blyant" i 2.7 TDI motoren.
Min har kørt 230K km og der har ikke været problemer med den.
Jeg kører 13,5 km/l i snit.
Hej Preben
jeg var bestemt også glad for min tidligere 2,7'er - så ja, måske er det den retning. Det ville ikke gøre mig noget at køre den bil/motor til langt over 300.000 km. Jeg er naturligvis lidt spændt på gearkassen hvor længe den kan holde (Multitronic) og vil nok gå efter en bil uden anhængertræk. Men jeg ved faktisk ikke hvor længe de gearkasser holder?. Den der sad på min tidligere A6'er - kørte som en drøm - skiftede perfekt. A6'eren afleverede jeg da den havde kørt 190.000 km.
_______________________________________
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Synes bestemt du skal se dig om efter en 2,7 TDI, min (modelår 2008) har nu rundet 280k, har quarttro, så den er med den "noget ældre" men meget slidstærke tiptronic gearkasse - den kører fortsat som en drøm, som du selv skriver lyden af en sekser er rigtig dejlig Held og lykke med beslutningen.
Mvh - Lars Rosager
2014 Audi A6, 3,0 TDI
Fiat 500
Solgt: 2008 Audi A6, 2,7 TDI quattro s-line - +300.000 km and still going strong
2014 Audi A6, 3,0 TDI
Fiat 500
Solgt: 2008 Audi A6, 2,7 TDI quattro s-line - +300.000 km and still going strong
-
- Forumbruger
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
- Geografisk sted: Viborg
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Hej Carsten
En 2010 A6 2.0 TDI er en commonrail motor, og har derfor ikke problemer med "blyanten", vi har serviceret en taxa med denne motor, som idag har kørt 470.000 km, den har fået et svinghjul, og ellers har den ikke fået udskiftet andet på drivlinien, så den er absolut stabil, og du kan slet ikke mærke de kilometer på den. Man kan selvfølgelig være uheldig, som med alt andet.
Service på multitronic er også 60.000 som DSG, det eneste som bliver lidt dyrere er at Audi timeprisen er lidt højere end VW, jeg vil selvfølgelig anbefale du tager et autoiseret værksted, der kan nogen steder godt handles om prisen, og kulance er absolut blevet mere omfattende, men jeg er selvfølgelig også lidt farvet når jeg til daglig går i de røde bukser
En 2010 A6 2.0 TDI er en commonrail motor, og har derfor ikke problemer med "blyanten", vi har serviceret en taxa med denne motor, som idag har kørt 470.000 km, den har fået et svinghjul, og ellers har den ikke fået udskiftet andet på drivlinien, så den er absolut stabil, og du kan slet ikke mærke de kilometer på den. Man kan selvfølgelig være uheldig, som med alt andet.
Service på multitronic er også 60.000 som DSG, det eneste som bliver lidt dyrere er at Audi timeprisen er lidt højere end VW, jeg vil selvfølgelig anbefale du tager et autoiseret værksted, der kan nogen steder godt handles om prisen, og kulance er absolut blevet mere omfattende, men jeg er selvfølgelig også lidt farvet når jeg til daglig går i de røde bukser
-
- Forumbruger
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 17/09/2010 07:23
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Sådan Christian, tak for svaret
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
OPFØLGNING!
Tak for alle råd - det var skønt. Fulgte jeg dem?? ikke helt, men jeg har solgt Passaten - og købt en A5 SB 2,0 TDI fra 2010 - skal hente onsdag !!!!!!!! Fedt
Hilsen
Carsten
Tak for alle råd - det var skønt. Fulgte jeg dem?? ikke helt, men jeg har solgt Passaten - og købt en A5 SB 2,0 TDI fra 2010 - skal hente onsdag !!!!!!!! Fedt
Hilsen
Carsten
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Ikke dårligt! Husk at der er rabat at hente ved mange Audi-værksteder, hvis du er medlem af klubben
-
- Forumbruger
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 17/09/2010 07:23
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Tillykke vi får vel billeder?
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
I kan tro der kommer billeder
Skal lige ha den hjem først, og glæder mig...
Skal lige ha den hjem først, og glæder mig...
_______________________________________
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Re: VW Passat eller Audi A6 - dilemma
Her er lidt billeder. Hold nu op det er en dejlig bil.
Og når man nu har fået sådan en filur - opstår der jo også spørgsmål - de kommer i nogle nye "tråde"
God weekend
Og når man nu har fået sådan en filur - opstår der jo også spørgsmål - de kommer i nogle nye "tråde"
God weekend
_______________________________________
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler