Kære alle....
Er den lykkelige ejer af en A6 4F - motorkode BDW - og jeg kan forstå på diverse fora og samtaler med kloge hoveder hos SMC - at jeg før eller siden (men helt sikkert) vil ramme ind i det problem. Jeg ved at den rep. koster kassen og flere får det fikset i Tyskland.
Kan det virkelig passe at den kommer med sikkerhed? Jeg har 150.000km på klokken.
Kan jeg eventuelt måle med min VCDS hvor stort problemet er aktuelt? Synes at have læst om nogle måleblokke som sagde noget om dette.
På forhånd tak,
p.s. Er 3.0 TDI motoren ramt af samme problem?
Audi A6 4F Knastkæde forlængelser....
Audi A6 4F Knastkæde forlængelser....
_________________
Mvh
Lars
Audi A6 2.4 V6 2006 Limo BDW
Mvh
Lars
Audi A6 2.4 V6 2006 Limo BDW
Re: Audi A6 4F Knastkæde forlængelser....
Jep - TDI3.0 skulle have samme feature, har flere værksteder meddelt mig. Der skulle endda findes et kit til reparationen. Har set nogle billeder, hvor man har skiftet kæderne - 4 stk. på BAGSIDEN, men uden at udtage motor, som det ellers er normalt.
Har ellers fået ørerne tudet fulde af skrækhistorier om vedr. tandremme, der sprænger og skulle skiftes. Jeg ville tro motoren ville støje mindre med tandrem og være meget nemmere at skifte.
"Hører" stemmer på nettet om, at Audi er unødigt komplicerede at reparere...
Har ellers fået ørerne tudet fulde af skrækhistorier om vedr. tandremme, der sprænger og skulle skiftes. Jeg ville tro motoren ville støje mindre med tandrem og være meget nemmere at skifte.
"Hører" stemmer på nettet om, at Audi er unødigt komplicerede at reparere...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Audi A6 4F Knastkæde forlængelser....
Jeg er ved at få lavet det samme på min a3'er og der er det en fejl i olie pumpen som giver lange kæder
Man kan på min se det i måleblok 208+209 om knastforstillerne skal justere meget er det over 6-7 stykker er kæderne for lange
men om det er helt det samme som din ved jeg ikke.
Man kan på min se det i måleblok 208+209 om knastforstillerne skal justere meget er det over 6-7 stykker er kæderne for lange
men om det er helt det samme som din ved jeg ikke.
Lille ny på vej hjem
http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------
Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007
Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------
Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007
Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Re: Audi A6 4F Knastkæde forlængelser....
Hvilke modeller/motorer kører med knastkæder?
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Re: Audi A6 4F Knastkæde forlængelser....
Hvilke modeller/motorer kører med knastkæder?
Din egen har også en . Den er bare så kort, at den skal strækkes urealistisk meget for at give problemer. Jeg har byttet på den ene femmer engang. Hvis man holdt den gamle kæde med nitterne lodret, blev den til en bue, mens den nye kæde næsten kunne holde sig lige.
Der er vist stort set ingen med tandrem tilbage i det aktuelle program.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Audi A6 4F Knastkæde forlængelser....
Hej,
Hørte ellers problemet skulle være løst/blevet bedere på 3.0 TDI med BUG motor eller har jeg hørt forkert???
Hørte ellers problemet skulle være løst/blevet bedere på 3.0 TDI med BUG motor eller har jeg hørt forkert???
Venlig Hilsen Martin
2012-???? Audi Q7 3.0 TDI - Årgang 2008 - Fuld afgift
2000-2012 Audi A4 Avant 2.4 - Årgang 2000
2003-2007 Audi 100 Avant 2.3E - Årgang 1992
1998-2000 Audi A4 Avant 1.8 - Årgang 1998
1996-1998 Audi 100 2.0 5E - Årgang 1989
Elsawin 4.0 UK
ETKA 7.3 DK
2012-???? Audi Q7 3.0 TDI - Årgang 2008 - Fuld afgift
2000-2012 Audi A4 Avant 2.4 - Årgang 2000
2003-2007 Audi 100 Avant 2.3E - Årgang 1992
1998-2000 Audi A4 Avant 1.8 - Årgang 1998
1996-1998 Audi 100 2.0 5E - Årgang 1989
Elsawin 4.0 UK
ETKA 7.3 DK
Re: Audi A6 4F Knastkæde forlængelser....
og her SYNDEREN , .. en kædestrammer der hænger !!!
viewtopic.php?p=209355#p209355
---------------------------
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 766841.ece
Den mest udbredte motorvariant er 2,4-liter V6-motoren, der desværre også er den mest problemfyldte. Motoren kan sode til, så kædestrammerne sætter sig, hvilket i mange tilfælde har ført til udskiftning af knastkæderne (fire styk), allerede inden bilen har rundet de 100.000 km, og det er rasende dyrt. Mange af dem er også udstyret med Multitronic-gear, der heller ikke er problemfrit.
viewtopic.php?p=209355#p209355
---------------------------
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 766841.ece
Den mest udbredte motorvariant er 2,4-liter V6-motoren, der desværre også er den mest problemfyldte. Motoren kan sode til, så kædestrammerne sætter sig, hvilket i mange tilfælde har ført til udskiftning af knastkæderne (fire styk), allerede inden bilen har rundet de 100.000 km, og det er rasende dyrt. Mange af dem er også udstyret med Multitronic-gear, der heller ikke er problemfrit.
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Audi A6 4F Knastkæde forlængelser....
Gammelt emne, men da jeg selv forgæves søgte denne information har jeg været i gang med at gennemgå samtlige blokke...
Findings:
Blok 91: Inds.knastakselindstilling - Række 1 (Først fra 70gr. olietemp)
Her vises Motoromdrejninger (Er), Inds.knastaksel tastforhold, Justering (Skal), Justering (Er)
Blok 92: Inds.knastakselindstilling - Række 2 (Først fra 70gr. olietemp)
Her vises Motoromdrejninger (Er), Inds.knastaksel tastforhold, Justering (Skal), Justering (Er)
Blok 93: Knastakselindstilling i tomgang - adaptionsværdier?
Her vises Fasepos. inds.knastaksel, Fasepos. udst.knastaksel, Fasepos. udst.knastaksel
Blok 94: Kontrol af inds.knastakselforstilling
Her vises Justering (Er), Justering (Er), Resultat cyl.række 1, Resultat cyl.række 2
I min vises:
blok 91 - 700, 10,2%, 0.0gr KW, 0,0gr KW
blok 92 - 700, 10.2%, 0.0gr KW, 0.0gr KW
blok 93 - 5.6gr KW, 5.3gr KW, (blank), (blank)
blok 94 - 0.0/0.4gr KW, 0.0/0.4gr KW, Syst. Ok, Syst. Ok
Ved 3800omdr. er det kun blok 93 der ændre sig til 6.8gr. KW, 6.0gr. KW, (blank), (blank)
Nogen der kan analysere disse værdier for mig?
At der i blok 94 står "Syst. Ok" beroliger mig selvfølgelig, men aner ikke hvad de andre værdier står for og hvad de bør være?
Findings:
Blok 91: Inds.knastakselindstilling - Række 1 (Først fra 70gr. olietemp)
Her vises Motoromdrejninger (Er), Inds.knastaksel tastforhold, Justering (Skal), Justering (Er)
Blok 92: Inds.knastakselindstilling - Række 2 (Først fra 70gr. olietemp)
Her vises Motoromdrejninger (Er), Inds.knastaksel tastforhold, Justering (Skal), Justering (Er)
Blok 93: Knastakselindstilling i tomgang - adaptionsværdier?
Her vises Fasepos. inds.knastaksel, Fasepos. udst.knastaksel, Fasepos. udst.knastaksel
Blok 94: Kontrol af inds.knastakselforstilling
Her vises Justering (Er), Justering (Er), Resultat cyl.række 1, Resultat cyl.række 2
I min vises:
blok 91 - 700, 10,2%, 0.0gr KW, 0,0gr KW
blok 92 - 700, 10.2%, 0.0gr KW, 0.0gr KW
blok 93 - 5.6gr KW, 5.3gr KW, (blank), (blank)
blok 94 - 0.0/0.4gr KW, 0.0/0.4gr KW, Syst. Ok, Syst. Ok
Ved 3800omdr. er det kun blok 93 der ændre sig til 6.8gr. KW, 6.0gr. KW, (blank), (blank)
Nogen der kan analysere disse værdier for mig?
At der i blok 94 står "Syst. Ok" beroliger mig selvfølgelig, men aner ikke hvad de andre værdier står for og hvad de bør være?
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Audi A6 4F Knastkæde forlængelser....
Har lige haft min tester på, håber du kan bruge dette til noget
Har heller ikke helt styr på hvad de tal i bokse betyder, men er til sammenligning.
Fra en A6 4F 3,2 AUK motor
Har heller ikke helt styr på hvad de tal i bokse betyder, men er til sammenligning.
Fra en A6 4F 3,2 AUK motor
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Audi A6 4F Knastkæde forlængelser....
Tak for info, men syntes ikke jeg bliver meget klogere.
Havde du "driftstemperatur" på olien ved testen? (over 70gr.)
Den store forskel mellem dine tal og mine er Faseposition. Mine tal er ret ens mellem inds. og udst. hvor dine ser ud til at have en større forskel, men om det betyder noget???
Testede du også ved 3800 omdr.?
Opnås på min ved at trykke klampen i bund. Den begrænser automatisk til 3800 omdr.
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Havde du "driftstemperatur" på olien ved testen? (over 70gr.)
Den store forskel mellem dine tal og mine er Faseposition. Mine tal er ret ens mellem inds. og udst. hvor dine ser ud til at have en større forskel, men om det betyder noget???
Testede du også ved 3800 omdr.?
Opnås på min ved at trykke klampen i bund. Den begrænser automatisk til 3800 omdr.
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter