A4 Cabriolet

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
UlrichS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 5/11/2010 16:43

A4 Cabriolet

Indlæg af UlrichS »

Hej

Jeg planer om at købe en A4 Cabriolet, men hvordan er det at køre cabri i Danmark hele året rundt?
Kan taget holde til at stå ude hele året rundt? skal de behandles eller vaskes tit (sne og salt)?

Eller skal man tage en A5 Coupe, den er jo også NICE.
Mvh.
Ulrich (kommende medlem og Audi ejer ;-)
Audi A4 2.0 TDI Avant quattro S-LINE 170 HK model 2009
Rings4me
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 425
Tilmeldt: 16/10/2007 09:59

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af Rings4me »

UlrichS skrev:Hej

Jeg planer om at købe en A4 Cabriolet, men hvordan er det at køre cabri i Danmark hele året rundt?
Kan taget holde til at stå ude hele året rundt? skal de behandles eller vaskes tit (sne og salt)?

Eller skal man tage en A5 Coupe, den er jo også NICE.
Mvh.
Ulrich (kommende medlem og Audi ejer ;-)


Du kan roligt købe en A4 cabrio (3.0 narurligvis :- ) og køre i den året rundt. Når låget er på, er det næsten som at sidde i den traditionelle metaldåse (regn på taget lyder dog anderledes :mrgreen: )... Kalechen tåler vintervejr og maskinvask - jeg plejer dog at løfte børsterne, når omdrejningsretningen ændres under vask, således at "lurven" kun masseres i den ene retning. Jeg giver kalechen Fabsil en gang om året.. og den står fortsat som næsten ny.... En A5 med blødt tag er naturligvis også en dejlig bil....
Brugeravatar
2841
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 179
Tilmeldt: 25/12/2008 12:39
Geografisk sted: Klampenborg

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af 2841 »

UlrichS skrev:Hej

Jeg planer om at købe en A4 Cabriolet, men hvordan er det at køre cabri i Danmark hele året rundt?
Kan taget holde til at stå ude hele året rundt? skal de behandles eller vaskes tit (sne og salt)?

Eller skal man tage en A5 Coupe, den er jo også NICE.
Mvh.
Ulrich (kommende medlem og Audi ejer ;-)


Jeg har ikke haft nogle problemer overhoved, men min holder også i garage året rundt. Jeg kan dog ikke få mig selv til at gøre den i vaskehal, så håndvasker, hvilket selvfølgelig ikke er så sjovt om vinteren.

Få givet toppen en god gang imprenering, så skulle der ikke være nogle problemer. (Gør det selv 2 gange om året)
Mvh. Johnny

Audi A4 3.0 Cabriolet Multitronic TIL SALG
http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=419
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=468318

PLEJE AF BIL: http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=21774

Tidl.
Bmw 330Ci Cabriolet
VW Touareg 3.2 V6
klavsb
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 4/10/2010 13:16

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af klavsb »

Det er den første vinter (egentlig er det jo ikke vinter endnu :-$ ) jeg har min, og indtil videre er jeg godt tilfreds. Dog går jeg faktisk og overvejer om jeg skulle bytte den til en A5 coupe... hehe. Men det skyldes også, at jeg efter at have ejet den i 3 uger fik indbrud i den med følgeskader for 130,000 kr.... så nu er man lidt bange for at parkere den på gaden :-/ Jeg holder derfor i garage nu, hvorfor vejret selvfølgelig ikke har så stor indflydelse. Men du mærker ikke du kører med stoftag. Hvis jeg skal sige noget negativt, er der store blinde vinkler bagtil, så man skal lige vende sig til at køre i den. Det kan anbefales at få monteres parkerings censor bagtil.

Jeg smider min gladeligt i vaskehal. Det kan godt være det er pga uvidenhed.
Mvh Klavs
Audi A4, 1,8T, cabriolet, 2005 model
a4tdi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 107
Tilmeldt: 7/01/2004 00:35
Geografisk sted: Østjylland

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af a4tdi »

Hej

Jeg har haft min i 13 mdr. nu, og har kun fortrudt en ting, at jeg ikke købte en cabriolet for mange år siden. Det er vores eneste bil, og bruges hver dag, året rundt. Den bliver vasket i autovaskemaskine, dog ikke den model med nylonbørster, den med noget der ligner skumgummi eller lign. Det står i øvrigt også i brugsanvisningen, der ikke må benyttes nylonbørster. Har kun positive ting og sige om bilen, den har dog ofte svært ved at overholde hastighedsbegrænsningene. Den har ikke været udsat for hærværk, selv om den tit holder inde i Århus centrum.
Vh a4tdi

Q3 2.0 TDI quattro
Brugeravatar
Skeel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 16/10/2006 23:52
Geografisk sted: Whiskeybæltet
Kontakt:

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af Skeel »

Audi laver verdens bedste kalecher - helt tilbage til 80'eren. Du kan roligt køre året rundt og bilen skal nok holde tør efter en tur i vaskehallen, dog kommer der nogle dråber ind ved "B stolpen" <- overgangen mellem dørrude og bagsæderude, men det gør der også ved håndvask. Har i øvrigt aldrig efterbehandlet nogle af mine (Audi) kalecher - har nok ikke ejet dem længe nok til at det blev nødvendigt. Du kan roligt købe en som helårsbil, du vil elske den!
"Rulleskøjten" RS4 Cabriolet MTM
Q7 3.0 TDI med bagsæder.
Brugeravatar
cutvw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 509
Tilmeldt: 22/08/2004 16:08
Geografisk sted: uldum jylland pt lonay CH

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af cutvw »

har haft åbne biler det meste af mit bil liv og vil ikke undvære har dog også en bil med fast tag og indrømmer at ind i mellem er det dejligt med ro helt ro alle ved der er mere støj i en kalæsje bil end en alminlig
men ville aldrig undvære at hafe muligheden for at køre åben
mehttp://www.google.dk/imgres?imgurl=ht ... C0Q9QEwAwn med en hardtop om vinteren er det jo en helgardering
KONKURRENCE! Ham med mest legetøj til sidst vinder!
audi a4 avant 2,7 TDI s-line 2007
Lotus Super Seven årgang 1966 1,6
lotus elise 1,8 16v årgang 1998
BMW, r 1200 gs 2013
bmw , f 700 gs 2013
rolls-royce silver shadow 1 1968
Møbbe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 135
Tilmeldt: 20/07/2010 11:31
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af Møbbe »

UlrichS skrev:Hej

Jeg planer om at købe en A4 Cabriolet, men hvordan er det at køre cabri i Danmark hele året rundt?
Kan taget holde til at stå ude hele året rundt? skal de behandles eller vaskes tit (sne og salt)?

Eller skal man tage en A5 Coupe, den er jo også NICE.
Mvh.
Ulrich (kommende medlem og Audi ejer ;-)


A4 cab kan sagtens bruges året rundt - meeen ståd valget mellem a4 cab og A5 coupe havde jeg klart valgt A5èren..flotteste Audi til dato
A4 Avant B8
Fiat 500 Lounge (fruens)
BMW E30 coupe ETA 2,7 6cyl supercharged, Mtech1 fra 1985
Ayoemorten
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 53
Tilmeldt: 19/03/2013 16:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: A4 Cabriolet Pleje af kaleche

Indlæg af Ayoemorten »

Hej
Hvad er bedst at pleje sin kaleche i. Ved godt at jeg kan søge nettet tyndt, men vil gerne ha en præference til et godt produkt og evt en dygtig fagmand, der evt kunne ta sig af opgaven. Modellen er en kongeblå ældre dame fra 2003 med en del km (250000) på bagen. 2.5 V6 TDI, og ingen fordomme mod diesel og Cab kombien, tak.... ;) Den kører fint.. 8)

Mvh
Morten
Mvh. Morten Clemmensen

Audi A5 cabriolet 3.0 TDI S-tronic quattro S-Line 4/2012.
AUdi A6 Allroad 3.0 313hk 10/2012
Audi A7 3.0 422hk/535nm Sportback TSFI quattro S-tronic Icesilber metalic 2011. SOLGT
Audi A4 1.8 T 230hk/345nm Avant quattro 5d 2004/10. SOLGT
Brugeravatar
2841
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 179
Tilmeldt: 25/12/2008 12:39
Geografisk sted: Klampenborg

Re: A4 Cabriolet Pleje af kaleche

Indlæg af 2841 »

Ayoemorten skrev:Hej
Hvad er bedst at pleje sin kaleche i. Ved godt at jeg kan søge nettet tyndt, men vil gerne ha en præference til et godt produkt og evt en dygtig fagmand, der evt kunne ta sig af opgaven. Modellen er en kongeblå ældre dame fra 2003 med en del km (250000) på bagen. 2.5 V6 TDI, og ingen fordomme mod diesel og Cab kombien, tak.... ;) Den kører fint.. 8)

Mvh
Morten


Hej Morten

Gå ind på www.cleanyourcar.co.uk der finder du de bedste produkter
Mvh. Johnny

Audi A4 3.0 Cabriolet Multitronic TIL SALG
http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=419
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=468318

PLEJE AF BIL: http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=21774

Tidl.
Bmw 330Ci Cabriolet
VW Touareg 3.2 V6
a4tdi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 107
Tilmeldt: 7/01/2004 00:35
Geografisk sted: Østjylland

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af a4tdi »

Hej
Jeg har købt noget fra Nordisk Yacht Kemi, hos Watski i lystbådshavnen. Det har jeg brugt de sidste 2 år, jeg sprøjter det på med en lille malersprøjte fra Bauhaus. Det holder godt, er ikke dyrt og det lugter ikke.
Vh a4tdi

Q3 2.0 TDI quattro
Brugeravatar
TC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18/05/2006 21:34
Geografisk sted: Hellerup

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af TC »

UlrichS skrev:Hej

Jeg planer om at købe en A4 Cabriolet, men hvordan er det at køre cabri i Danmark hele året rundt?
Kan taget holde til at stå ude hele året rundt? skal de behandles eller vaskes tit (sne og salt)?

Eller skal man tage en A5 Coupe, den er jo også NICE.
Mvh.
Ulrich (kommende medlem og Audi ejer ;-)


Begge biler er dejlige biler, men kan naturligvis ikke sammenlignes. A4 Cab må ikke sammenlignes med en A5. Da er det godt nok en udvikling til forskel. Jeg har haft A4 Cab'er og har nu en A5 Coupe. Nu skriver du ikke, hvilken motorstørrelse du ønsker. Personligt synes jeg, at 2.4 er en rigtig god cruiser (men ikke for hurtig), 3.0 er heller ikke den hurtigst "på molen" og dyr i drift. Hvis prisen på bilen ikke spiller en helt store rolle, så vælg endelig 3.2. 8) Den har en helt anden kraft og har også en god økonomi.

A4 Cab har en helårs dug, der uden problemer kan gå i en vaskehal. Havde ingen problemer hermed og de henstod fortsat super, da jeg solgte bilerne.

Held og lykke. (y)
[i]Mvh
Thorsteen


Audi SQ5
Ayoemorten
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 53
Tilmeldt: 19/03/2013 16:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af Ayoemorten »

Hej
Tak for svar
Det endte med at jeg bestilte disse produkter hos MC BIL BÅD V/ Lars Eriksen i Svenstrup ved Aalborg
1 stk Renovo mørkeblå kaleche fornyer samt impregnering. Så er det bare igang med afvaskning og pensel
Mvh. Morten Clemmensen

Audi A5 cabriolet 3.0 TDI S-tronic quattro S-Line 4/2012.
AUdi A6 Allroad 3.0 313hk 10/2012
Audi A7 3.0 422hk/535nm Sportback TSFI quattro S-tronic Icesilber metalic 2011. SOLGT
Audi A4 1.8 T 230hk/345nm Avant quattro 5d 2004/10. SOLGT
a4tdi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 107
Tilmeldt: 7/01/2004 00:35
Geografisk sted: Østjylland

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af a4tdi »

Hej
Jeg ved ikke om det passer, men min sadelmager fortalte at jeg ikke må pensle imprægneringen på, da der kan findes en fabrikscoating på undersiden af stoffet som kan blive ødelagt af opløsningsmidlet i imprægneringen.
Nogen som ved om det passer?
Vh a4tdi

Q3 2.0 TDI quattro
Ayoemorten
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 53
Tilmeldt: 19/03/2013 16:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af Ayoemorten »

Det skal lige nævnes, at min kaleche kører på sidste vers denne sæson.planen er at skifte den når bilen stilles i hi for vinteren. Den kan kun blive pænere, så tager chanchen.... 8)
Mvh. Morten Clemmensen

Audi A5 cabriolet 3.0 TDI S-tronic quattro S-Line 4/2012.
AUdi A6 Allroad 3.0 313hk 10/2012
Audi A7 3.0 422hk/535nm Sportback TSFI quattro S-tronic Icesilber metalic 2011. SOLGT
Audi A4 1.8 T 230hk/345nm Avant quattro 5d 2004/10. SOLGT
Brugeravatar
Partyman
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9/10/2016 12:13

Re: A4 Cabriolet

Indlæg af Partyman »

Hej med jer,

Jeg læste tråden (og ved godt den har lidt alder).

Jeg er nylig & lykkelig ejer af en A3 2011 Cab.

Den har så kun været sommerbil, men den kommer nu til at køre i sne og salt.
Så den skal vi have gjort klar til vinter - og der er mange gode råd herinde.

Men hvad endte jeres erfaringer med, her 3 år'ish efter snakken blev taget? :)

Vh Kenneth A
Vedhæftede filer
2016-10-16 22.15.36.jpg
/Party
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"