Kører mærkeligt når jeg drejer

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Sigaard »

Hej er hel ny her Overrasket)
Har for nyligt købt min første Audi en A4 3,0i quattro fra 2003, hvorfor har jeg ikke købt en før Meget glad

Den kører bare super, meeeen når jeg starter om morgen og kører ud af min indkørsel (hmm kan man det ?? Blinke ) og drejer til venstre er det lige som om at den helst vil lige ud, kan mærke at den ligesom vrider i det højre dæk, kan næsten ikke være andet end spærredifferentiale eller hvad???
Ved ikke om det er fordi det er en quattro at den gør sådan, men det virker ikke rigtigt, der er ikke nogle mekaniske lyde overhovedet.
Håber der er nogle der kan hjælpe.

Mvh. Michael
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af SteenTP »

Kan desværre ikke hjælpe med dit problem men SE LIGE at få postet nogle billeder af din gudeslæde!!

Velkommen i klubben! Blinke
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Sigaard »

Har da sat nogle billeder på, men kan ikke finde ud at få det frem her i forumet Smiler
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
Brugeravatar
Red Runner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 552
Tilmeldt: 23/05/2006 18:16
Geografisk sted: Holbæk

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Red Runner »

MIKR skrev:Hej er hel ny her Overrasket)
Har for nyligt købt min første Audi en A4 3,0i quattro fra 2003, hvorfor har jeg ikke købt en før Meget glad

Den kører bare super, meeeen når jeg starter om morgen og kører ud af min indkørsel (hmm kan man det ?? Blinke ) og drejer til venstre er det lige som om at den helst vil lige ud, kan mærke at den ligesom vrider i det højre dæk, kan næsten ikke være andet end spærredifferentiale eller hvad???
Ved ikke om det er fordi det er en quattro at den gør sådan, men det virker ikke rigtigt, der er ikke nogle mekaniske lyde overhovedet.
Håber der er nogle der kan hjælpe.

Mvh. Michael


Den beskrivelse blev jeg ikke klog på???? D.v.s. at det eneste sving i hele verden din nye bil ikke kan lide, er det første venstresving om morgnen Meget glad Meget glad

Der er iøvrigt ikke noget diffentialespær - det er jo ikke en Land Rover.

En hængende forhjulsbremse er oplagt.

En træt servostyring - der er flere mulige fejl alt efter type - eller defekte stjerneled (De yderste) på for forakslerne kunne være et bud.

Lav lige en bedre beskrivelse. Det der var en af den slags min gamle mor plejer at diske op med.
Red Runner - Audi V8 3,6 aut. quattro

Speciale: Audi V8 type D11
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Sigaard »

Okay der fik jeg den Smiler
Er nok ikke så god til at beskrive det, men prøvet lige igen.
Glem det om morgen når jeg drejer til venstre føles det som om bilen helst vil kører lige ud, har engang prøvet at køre i en firehjulstrækker hvor man kunne låse hjulene, ved ikke om der er sådan noget på min bil der bare ikke kobler fra mener at have læst det et sted på quattro model.
Ved ikke om det gav bedre mening ??
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af SorenR »

Hvis bilen havde 100% spærrediffrentiale så ville det være samme problem både til højre og venstre. Normale spærredifferentialer låser så vidt jeg ved kun 60/40 af samme årsag.

Næste spørgsmål.. Gør den det hele tiden eller kun når du lige har startet bilen? Og.. Hvor meget skal du dreje på rattet for at den føles mærkelig?
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Sigaard »

Hej igen

Jeg har ikke prøvet hver gang jeg kører i bilen for jeg kan sku ikke lide det, men ved nærmer eftertanke så er det hele tiden og nok også når jeg drejer til højre, men mest til venstre, ja det lyder mærkeligt, prøver lige at prøve det ordenligt så må det briste eller bære Smiler

Michael
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
Soren
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 332
Tilmeldt: 29/06/2004 14:52
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Soren »

Hej, min quattro har altid haft en rumle lyd og do fornemmelse, ved fuldt styreudslag f.eks ved vending på vej. Da jeg første og samme dag, jeg fik bilen gjorde opmærksom på det, var svaret, at det var helt normalt med dette såkaldte "stamperi". FDM har da heller ikke fundet noget.
Nu har jeg levet med det i 6 år og bilen har nu kørt 220.000km siden ny, så det er ikke noget livstruende, men det gør ihvertfald, at man ikke føler sig fristet til lynvendinger eller hurtige manøvrer forlæns eller baglæns, der kræver fuldt styreudslag. Det kræver en tålmodig speederfod.
Søren
A6, 3.2FSI (AUK) quattro Tip 2008 model
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Sigaard »

Hej Søren
Det lyder som om det er det samme vi snakker om, lidt svært at beskrive Meget glad
Og ja man får ikke lyst til bare at lave en hurtig vendning med fuld ratudslag.

Michael
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af SorenR »

MIKR skrev:Hej Søren
Det lyder som om det er det samme vi snakker om, lidt svært at beskrive Meget glad
Og ja man får ikke lyst til bare at lave en hurtig vendning med fuld ratudslag.

Michael

Hvis det kun optræder ved fuldt styreudslag, så er det helt normalt. En "bivirkning" ved quattro Blinke Når jeg tænker over det, så var det mere udtalt, inden jeg pumpede mine 225/45-17 op på 3 bar.
Med den rette mængde gaspedal, kan man få bagenden til at "hjælpe" med at få svungen kareten rundt Engel
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Soren
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 332
Tilmeldt: 29/06/2004 14:52
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Soren »

Det er uden tvivl 4-hjulstrækket. Det virker som om, at baghjulene vil køre lige ud og skubber bilen frem på trods af forhjulenes stilling. Kører man med meget let fod på speederen, er der ingen lyd at høre, det er på min bil kun, når der gasses lidt mere frisk, og selvfølgelig kun ved det fulde styreudslag. Så det er kun under parkering, vending, bakning ud fra indkørsel.
Søren
A6, 3.2FSI (AUK) quattro Tip 2008 model
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Bjørn T »

Kan slet ikke genkende de beskrivelser i min quattro. Måske fordi jeg har manuel tilkobling af diff. spærre? Tænke
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Lakatus
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 4/04/2007 20:14
Geografisk sted: Sjælland

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Lakatus »

SorenR skrev:
MIKR skrev:Hej Søren
Det lyder som om det er det samme vi snakker om, lidt svært at beskrive Meget glad
Og ja man får ikke lyst til bare at lave en hurtig vendning med fuld ratudslag.

Michael

Hvis det kun optræder ved fuldt styreudslag, så er det helt normalt. En "bivirkning" ved quattro Blinke Når jeg tænker over det, så var det mere udtalt, inden jeg pumpede mine 225/45-17 op på 3 bar.
Med den rette mængde gaspedal, kan man få bagenden til at "hjælpe" med at få svungen kareten rundt Engel


Vores "Polske" ven har 100% ret. Havde samme fornemmelse på vores A4 3,0 TDI quattro. Lyder som om den "rufler" over forhjulene. Så det skal du bare leve med. Heldigvis er det også sjældent du har fuldt udslag på rattet Smiler
Lars Scheel.

Det er her i skal købe køkken: Køkkenbutikken Holbækvej 7-9 4000 Roskilde. Altid klar med en fin pris
Tlf: 2092 0840
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Sigaard »

Kan nu bare ikke hel forstå at bare fordi det er en quattro skal den gøre sådan !! Men ok bare jeg ved det.

Det må være noget med det spær, på forhjulene ?? Er det anderledes på en quattro??

Michael
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af SorenR »

MIKR skrev:Kan nu bare ikke hel forstå at bare fordi det er en quattro skal den gøre sådan !! Men ok bare jeg ved det.

Det må være noget med det spær, på forhjulene ?? Er det anderledes på en quattro??

Michael

Det har ikke noget med spær at gøre, det er "baghjulstrækket" der skubber bilen over forhjulene hurtigere end "forhjulstrækket" kan trække forenden rundt.
Jeg kunne lave samme lyd i min gamle MB 280 SE, den kunne også næsten stille forhjulene på tværs Griner
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Lakatus
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 4/04/2007 20:14
Geografisk sted: Sjælland

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Lakatus »

Af selv samme årsag som Søren nævner,er det aldeles forbudt!!!! At sætte forskellig størrelse hjul på bag og foraksel. Det er lig med ødelagt quattro....
Lars Scheel.

Det er her i skal købe køkken: Køkkenbutikken Holbækvej 7-9 4000 Roskilde. Altid klar med en fin pris
Tlf: 2092 0840
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Sigaard »

Okay tak for hjælpen Smiler

I den forbimdelse kunne jeg godt tænke mig at høre om det quattro Smiler
Er der ikke en kobling mellem for & Baghjulene ?? lige som på VW eller trækker den på alle poterne hele tiden??

Michael
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af SorenR »

MIKR skrev:Okay tak for hjælpen Smiler

I den forbimdelse kunne jeg godt tænke mig at høre om det quattro Smiler
Er der ikke en kobling mellem for & Baghjulene ?? lige som på VW eller trækker den på alle poterne hele tiden??

Michael

Der sidder et Torsen differentiale i udgangen af din gearkasse, så der er træk på begge aksler.. Altid!

http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(all_wheel_drive_system)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af Sigaard »

Okay Søren også på de nye??? Det virker noget gammeldavs, når VW kører med en kobling = mindre slid og benzinforbrug.

Prøvede også her da vi havde masser af sne, og det virkede også som om der var noget der koblede til,
Glæder mig til jeg ved en masse om min bil Smiler
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Kører mærkeligt når jeg drejer

Indlæg af SorenR »

MIKR skrev:Okay Søren også på de nye??? Det virker noget gammeldavs, når VW kører med en kobling = mindre slid og benzinforbrug.

Prøvede også her da vi havde masser af sne, og det virkede også som om der var noget der koblede til,
Glæder mig til jeg ved en masse om min bil Smiler

Torsen styrer!

Det er nok din ASR og/eller ESP der blandede sig.. Jeg har ikke nogen af delene Ond eller sur
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"