BIG PROBLEM - motorstyring defekt efter PPC tuning!

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
Besvar
CarstenB

BIG PROBLEM - motorstyring defekt efter PPC tuning!

Indlæg af CarstenB »

Hej alle

Jeg vil høre om I kan hjælpe mig med hvad pokker jeg skal gøre?

Det drejer sig om min Audi A4 Avant 1.8T fra 2004.

Jeg bestilte et PPC tuning kit fra BSR. Det tiltalte mig, at jeg med denne kunne skifte mellem tuning og originalprogram. Det skulle jeg aldrig have købt, det er gået helt galt, og jeg føler ikke at jeg får kompetent hjælp fra BSR.

For at gøre en lang historie kort, så fik jeg PPC boksen og læste manualerne grundigt. Jeg fulgte dem selvfølgelig og satte PPC'en til. Første gang skulle den lave "Read car" funktion til at udlæse motorens originale program, det tog ca. 40 minutter, og afsluttede fuldstændig korrekt, som forventet. Efter dette ville jeg flytte bilen, men den ville ikke starte. Derfor skyndte jeg mig at frakoble batteriet (inden 3 minutter som der stod i manualen). Desværre var det om aftenen så jeg kunne ikke få fat i BSR.

Nå, men BSR kunne ikke rigtig forklare noget, og bad mig om at sende ECU'en til dem i Sverige. Ikke særlig fedt - det var jo netop sådan noget jeg ville undgå, men til sidst fik jeg den da ud og sendt op til dem. I går fik jeg den så tilbage efter 1 uges tid, men den ville "selvfølgelig" ikke starte. Hmmm. med min VAG-COM udlæste jeg fejlen "18089 - Control Module Programming Not Finished P1681 - 008 - Implausible Signal".

Herefter sagde BSR, at jeg blot skulle prøve at programmere den til originalprogrammet med PPC'en. Fulgte instruktionerne til punkt og prikke igen, men bilen ville stadig ikke starte herefter. Frakoblede batteriet igen som foreskrevet og kontakte dem. De sagde så, at jeg godt måtte prøve at koble batteriet på igen, og læse fejl ud med VAG-COM. Fik følgende resultat: "No Faults Found or DTCs not supported by controller a communication error ocurred".

Det er fandeme ikke særlig fedt det her og som svar på mit sidste spørgsmål til BSR svarede de bare "Then you must take your car to VAG dealer or to us in vaxjo.". HVOR FEDT ER DET? De har prøvet at hjælpe, men har overhovedet ikke vist nogen forståelse for mit problem og virker arrogante i mine øjne ad h.... til.

Hvad synes I at jeg skal gøre? Jeg kan skaffe en ny styreboks (ombytter) til ca. 3000 kr gennem en bekendt hos SMC, men jeg vil selvfølgelig helst undgå denne omkostning. Dertil kommer pris for udskiftning, selvom jeg har læst hos Ross-Tech at jeg selv kan klare dette hvis jeg skaffer den 7-cifrede kode til kombiinstrumentet. Jeg ved ikke om mine penge som er betalt til BSR er tabte eller, for jeg tør jo næsten ikke bruge dem igen på den nye styreboks??

Ser frem til jeres råd! Bilen har nu stået stille i næsten 2 uger.

På forhånd tak.
Carsten
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: BIG PROBLEM - motorstyring defekt efter PPC tuning!

Indlæg af Nicolaisen »

Står i samme situation, bare ikke lige fra BSR. Hvad var din løsning?
Brugeravatar
Mads B
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 161
Tilmeldt: 23/11/2013 22:04
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

Re: BIG PROBLEM - motorstyring defekt efter PPC tuning!

Indlæg af Mads B »

Hvad siger BSR i Birkerød til det ?
Min Bil: Audi RS6 Avant 4.0 TFSI CoD quattro 560 HK - 2014
Kones bil :Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro S-Line, Luftundervogn - 2011 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/293874 ... di_quattro

---

Tidligere bil: Audi S6 Avant 4.0 TFSI quattro - 2013
Tidligere bil: Audi Q7 4.2 TDI S-Line - 2009 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/208973 ... i___s_line
Tidligere bil: Audi A6 2.8 - 2007 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/101721-audi_a6_2_8

VCDS NEtech - Nyeste udgave
Brugeravatar
hatchet
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 140
Tilmeldt: 20/09/2008 13:37
Geografisk sted: Horsens

Re: BIG PROBLEM - motorstyring defekt efter PPC tuning!

Indlæg af hatchet »

Prøv at kigge på datoen for første indlæg - jeg håber sgu han har fået det ordnet! :D

-han er vist heller ikke medlem mere, i hvert fald ikke under det navn :)
BilledeMartin

Gekkoen; A4 1,8T quattro 163hk, B7, 4d, 12/05
The Blue Lady; A4 2,0 130hk, B6, 4d, 11/02, solgt

Vitae brevitate vehicula Gallica
Brugeravatar
Mads B
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 161
Tilmeldt: 23/11/2013 22:04
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

Re: BIG PROBLEM - motorstyring defekt efter PPC tuning!

Indlæg af Mads B »

hatchet skrev:Prøv at kigge på datoen for første indlæg - jeg håber sgu han har fået det ordnet! :D

-han er vist heller ikke medlem mere, i hvert fald ikke under det navn :)


:rofl: ](*,) +||
Min Bil: Audi RS6 Avant 4.0 TFSI CoD quattro 560 HK - 2014
Kones bil :Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro S-Line, Luftundervogn - 2011 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/293874 ... di_quattro

---

Tidligere bil: Audi S6 Avant 4.0 TFSI quattro - 2013
Tidligere bil: Audi Q7 4.2 TDI S-Line - 2009 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/208973 ... i___s_line
Tidligere bil: Audi A6 2.8 - 2007 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/101721-audi_a6_2_8

VCDS NEtech - Nyeste udgave
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: BIG PROBLEM - motorstyring defekt efter PPC tuning!

Indlæg af Nicolaisen »

Andre der har hørt om problemet?
Brugeravatar
kimhemm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 5/10/2012 17:17

Re: BIG PROBLEM - motorstyring defekt efter PPC tuning!

Indlæg af kimhemm »

Nicolaisen skrev:Andre der har hørt om problemet?

Godt nok en gammel tråd men kan da svare alligevel...

Er der lader på batteriet imens så I er sikre på at bilen kan holde spændingen over så lang tid og ikke dykker ?? Kommer den for lavt i spænding tager ECU'en ikke programmet korrekt og så har man problemet
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: BIG PROBLEM - motorstyring defekt efter PPC tuning!

Indlæg af Nicolaisen »

Ja. Vi kan også ud af det. Det var kablet som ikke kunne overføre filen 100 %. Ny kabel, også virkede det :)
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"