Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
Besvar
Frants91
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27/07/2016 02:01

Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af Frants91 »

jeg overvejer lidt at gi min gamle 80er den store omgang.

men ville høre om der var nogen herinde som vidste hvordan man slipper om ved montering af en AGB S4 B5 motor i en 80 B4 2.6 V6 quattro?

kan se at sporestænger er i vejen og der er heller ikke plads til trykrør pga. motorben fra den gamle 2.6 V6 motor.

er der nogen der har en ide om hvad det vil koste af få den godkendt med sådan en S4 motor? :)

håber der er nogen der kan komme med lidt svar og eller idéer til mit projekt :)
har købt stort set en hel linje fra en S4 B5 ;)
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af Havberg »

Har du undersøgt ved skat/synshallen om de overhovedet vil godkende det - såfremt ombygningen overhovedet er muligt?

Det lyder som en større effektforøgelse, og det er sædvanligvis ikke nemt at få godkendt i DK, når SKAT begynder at snakke om identitets skifte og ny afgift.
Jeg kunne sagtens forestille mig, at de ville kræve helt ny afgift som på en tilsvarende S4 - hvis de altså overhovedet vil godkende det.

Der må også være lidt udfordringer med bremser der skal opgraderes og alene bremseopgradering (uden effkefprøgelse eller motorskift) er nok til at mange synsfolk begynder at få dybe panderynker.

Held og lykke med projektet. :)
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Frants91
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27/07/2016 02:01

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af Frants91 »

har intet undersøgt ang. syn og skat :)

ombygning er muligt det ved jeg :) ved bare ikke helt hvordan :)

men ang. syn og skat må der vel findes folk med lidt fornuft. det bliver jo aldrig til en s4 b5 alligevel :)

jeg har selvfølgelig ikke noget imod at betale for sådan noget men også til en vis grenske :)

den bil det hele kommer fra var en org. s4 b5 med dansk afgift så for mig virker det lidt som om at skat skal tjene penge på alt og på alle os hårdtarbejdende folk :) men må lige prøve af ha ringet og forhørt mig.

tak :)
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af Havberg »

Er ret sikker på, at selv om der er betalt fuld afgift allerede en gang af begge biler, så risikerer du meget vel, at blive bonget for fuld afgift en gang til... Såfremt de vil godkende ombygning.

Ved ikke hvad en S4 B5 kan koste i afgift, men det er måske efterhånden ikke så stort et beløb endda.

Tror også roligt du kan regne med, at SKAT bonger dig for mest muligt af dine surt tjente penge ;)
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Frants91
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27/07/2016 02:01

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af Frants91 »

ja det kunne bedst ligne dem ;)

kan det hjælpe lidt at der står 204kw i papirerne ved max effekt ? :)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af SorenR »

Bare det at montere en turbo betyder automatisk 20% ændring og dermed ny afgift... uanset on turboen kun giver 2 HK ekstra.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Frants91
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27/07/2016 02:01

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af Frants91 »

okay :)

hvordan udregner de så hvad man skal betale i ny afgift?

har jeg forstået det rigtig? vis man montere s4 dele så skal man betalt afgift for en s4? altså man skal betale afgift af den bil delene bliver taget fra?

og hvad med den afgift der allerede er på bilerne? bliver den slettet eller får man dem igen?

undskyld mine mange dumme spørgsmål :) men ved ikke meget om det da det er mit første rigtige projekt :)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af SorenR »

Frants91 skrev:okay :)

hvordan udregner de så hvad man skal betale i ny afgift?

har jeg forstået det rigtig? vis man montere s4 dele så skal man betalt afgift for en s4? altså man skal betale afgift af den bil delene bliver taget fra?

og hvad med den afgift der allerede er på bilerne? bliver den slettet eller får man dem igen?

undskyld mine mange dumme spørgsmål :) men ved ikke meget om det da det er mit første rigtige projekt :)

Snak med din synshal... Nogen biler kan det dårligt betale sig at sætte større bremseskiver på, andre derimod er bare derudaf... Som denne 1932 Ford Roadster ... 1 hk/kg..

https://www.youtube.com/watch?v=eK4iCWtJG1s
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af Poe »

I dit tilfælde vil skat måske mene dens identitet skal ophøjes til største model 80 B4 det må så være en 2,8.
Hvis en ombygning udspringer fra en topmodel med største motor/ drivlinje og mest mulig udstyr så tror jeg mand slipper for ny registrerings afgift.
Gammel tråd fra fre sep 24, 2010 8:53
Husk ikke at miste sin afgiftsmæssige identitet (på bilen)
viewtopic.php?f=20&t=23441
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af SorenR »

Poe skrev:I dit tilfælde vil skat måske mene dens identitet skal ophøjes til største model 80 B4 det må så være en 2,8.
Hvis en ombygning udspringer fra en topmodel med største motor/ drivlinje og mest mulig udstyr så tror jeg mand slipper for ny registrerings afgift.
Gammel tråd fra fre sep 24, 2010 8:53
Husk ikke at miste sin afgiftsmæssige identitet (på bilen)
viewtopic.php?f=20&t=23441

Du får ikke tilladelse til en lægge en 2.7 Twin-Turbo (265 KH / 400 NM) i en 80 B4 uden at opgradere bremserne betydeligt og her knækker kæden... Bilen skal under alle omstændigheder gennem Teknologisk Institut for at få godkendt "kørbarhed og sikkerhed"... Det er de første 50.000 kr ;)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af Poe »

Enig SørenR, her tænker jeg kun på registreringsafgift, derudover kommer selvfølgelig Det tekniske, og det bliver jo nok op af bakke når der ikke findes en typegodkendelse :|
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af SorenR »

En typegodkendelse er ikke et krav men den er god at have
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Frants91
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27/07/2016 02:01

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af Frants91 »

okay tak for hjælpen :) jeg kigger forbi synsmanden i morgen :)

er stadig meget interesseret i at vide hvordan det udregnes vor meget man skal betale i ny afgift????
det vigteste må vel være at den sikkerhedsmæssigt er i orden???
er det kun mig der synes at det er noget pjat at man skal betale ekstra afgift??? der er DK afgift på både den s4 delene kommer fra og den 80ér det skal monters på/i.
virker det ikke lidt som at betale afgift på noget der allerede er afgift på?

men nok om skat og deres måder at snyde os alm dansker på :) de møg dyr ;)

vil i evt. gi et bud på hvad sådan en Audi 80 b4 med sådan en ombygning og fuld afgift ville kunne sælges for i en stand som var den ny??? :)
ved godt at en alm Audi 80 ikke er meget værd :) men den burde vel blive mere værd med en opbygning som meget sjældent er set eller hvad? :)
bygger den selvfølgelig ikke for at sælge den ;) sådan noget ved jeg jo selvfølgelig godt ikke kan betale sig :)

vis der er nogen der ved noget om hvordan man bygger sådan en drivline over på en Audi 80 b4 vil jeg meget gerne høre fra jer ;)

men tak for hjælpen indtil videre ;)
KarstenM
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 547
Tilmeldt: 14/05/2008 20:31

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af KarstenM »

Du skal været meget forsigtig når du søger information om lige præcis dette emne. Du vil få rigtig mange forskellige og forkerte svar. Du bør kontakt de relevante myndigheder, som tidligere beskrevet. Desuden bør du være opmærksom på at der er 2 forskellige myndigheder inde over, og de er indbyrdes ligeglade med om den anden myndighed godkender projektet. Man kan altså godt risikere at betale afgift af en bil der ikke kan synes.
Told og skat er som udgangspunkt altid villige til at forhandle en pris, uanset om modellen findes eller ej. Jeg har f.eks. indhentet et forhåndstilbud på ombygning af en B3 til 250 hk i 2010: http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=20&t=21855&start=31
Med hensyn til syn, er det letteste at gå ud fra den største model, at tage bremser mm derfra. Så er bilen automatisk godkendt til 20% hk over den oprindelige model. Afhængig af årgang, kan der så være nogle regler forhvordan man må opnå det antal heste. Du kan være heldig at du har frit valgt. Det skifter omkring 91/92 så vidt jeg huske. Efter der, er der øgede krav mht euro norm...

Hvis skat beslutter at der skal betales afgift, så er det fuld afgift. Men kan ikke betale differencen. De finder en model der minder om den hk mæssigt. Dvs når du har en b4, men overskider hvad en 2.8 har, vil matche den med en RS2...
mvh Karsten

Audi 90 quattro ('87) 2.2E [KV] -> oettinger ombygning
Audi A4 quattro ('01) 2.5TDi [AKE]
JBJ-A6
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 240
Tilmeldt: 2/09/2004 06:57
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af JBJ-A6 »

Hej

Istedet for en omfattende og sansynligvis rigtig dyr ombygning af en standard A80, var det måske en overvejelse værd at købe en S2 eller RS2 og så starte en opgradering med det udgangspunkt.
Tror alt andet lige det vil blive lettere og billigere, teknisk såvel som økonomisk, ikke mindst når det kommer til den side af sagen hvor det drejer sig om nummerplader.
Der findes rige muligheder for at erhverve disse biler i særdeledhed hvis total originalitet ikke er et ”must”, der kan findes adskillige der allerede er ombygget/opgraderet i større eller mindre grad.
Den Danske afgift som 2 personers ”sportsvogn” er tilmed overkommelig for RS`erns vedkomne i hvert fald.
Mvh
JBJ-A6

RS2 2,2 R5, årg. 1994
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af Havberg »

Melder mig i koret.

Selvom det lyder som et meget spændene projekt, så tror jeg det bliver en meget lang og stejl bakke at komme op ad.

En ting er den tekniske side, det næste er lovligheden i synshallen og den tredje bliver så, at opnå enighed med SKAT uden at blive flået.

Det virker som en stor mundfuld - selv hvis man er helt sikker på hvad man har gang i.

Som allerede skrevet kan du ende med at betale fuld afgift af en bil du ikke kan få synet, så du skal være meget påpasselig her.

Hvis ombygningen ellers bliver lavet pænt og kan godkendes vil bilen selvfølgelig være mere værd end en standard 80, men jeg tror ikke den nogensinde vil blive super attraktiv.

Efter min opfattelse er tendensen, at jo mere original bilen er jo højere er værdien. Ombygninginger - selv med dyre stumper - er som oftest ikke noget man får pengene igen ved (for slet ikke at snakke om arbejdstiden der er gået med projektet)

Jeg tror også det ville være nemmere, at erhverve sig en S2 eller RS2 hvis ønsket er mere power... Oveni hatten får du så den fantastiske fem cylinder lyd i øregangen 8)
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af SorenR »

Jeg kan så lige blande mig lidt i "lyd" koret her... Har kørt S4 B5 i 7 år og med den rette udstødning er lyden OK... :mrgreen:

Men... Lyden i min UR-Quattro :8>

Og hvis det kommer til tuning så er 1.000 HK væsentlig billigere og lettere på en R5'er end en V6'er.

Forresten... Min S4 havde fået en chip som det eneste... Ca. 20.000 liter V-Power blev det til i min ejertid - knapt 170.000 km. Nå ja, og et sæt turboer og en værkstederegning på 45.000 kr hos Audi Flensborg...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: Audi 80 B4 fra 2.6 V6 til 2.7 V6 Biturbo

Indlæg af Jonas_R »

Jeg vil vove den påstand at du ikke får synet en 80'er med 2.7T medmindre du finder en korrupt synsmand der kan skrive noget med konstruktive ændringer ind mm.

Som de andre siger Find en s2'er eller køb evt et kompressor Kit til den som let kan afmonteres.
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"