Turbo til A3 1,8

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
Besvar
Jens Steffensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2/11/2004 23:46

Turbo til A3 1,8

Indlæg af Jens Steffensen »

Hej er der en der ligger inde med en Turbo til en A3 1,8 AGU så jeg kan komme op på ca. 250 hk. bilen skal bruges til asfalt løb, mangler også større dyser ca. 400 ml. hilsen Jens
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Turbo til A3 1,8

Indlæg af Høy »

Prøv på Ebay. Der er masser af sjove ting. En K04 fra en TT quattro, Audi S3 eller Seat Leon (BAM-motor) rækker fint til 250 heste. Nu kan jeg ikke huske, om AGU har de korte eller lange dyser, men egnede fås også fra BAM-motoren, og man kan gå fra kort til lang med adapterstykker. Ellers findes der dyser fra f.eks. Siemens til overkommelige penge, eller du køber hele indsugningen fra en BAM.

Prøv at se på udvekslinger fra forskellige andre gearkasser, hvis det ikke er imod reglementet. Der er ikke ret mange baner, hvor du kan køre med tophastigheder på 250, så det giver ofte mening af reducere slutudvekslingen, så bilen kan køre omkring 200-220 km/t, og så bilen kommer til at accelerere komplet sindssygt. Det kræver lidt eksperimenter at finde frem til de rette gearlængder, men det er skide sjovt bagefter.

Desuden bør du overveje et Quaife spærredifferentiale, hvis du har forhjulstræk.

Jeg har lavet en lignende operation på en ombygget Golf 3 sammen med en kammerat, og selv om vi kun er ved omkring 230 hk, har vi momentproblemer uden ende, og bilen trækker voldsomt i rattet, fordi den hele tiden laver hjulspin ud af kurverne. Hjulspin på forakslen er der ikke meget ved... ødelagte dæk og ikke noget med sidelæns eller noget +(

Vi er ikke kommet til den del endnu, men her er nogle muligheder: https://shop.quaife.co.uk/catalogsearch/advanced/result/?vehicle=4&product_type=11&sub_type=15&manufacturer=27&model=&q=

Beklager overflødig info, hvis du allerede ved det her.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Jens Steffensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2/11/2004 23:46

Re: Turbo til A3 1,8

Indlæg af Jens Steffensen »

Tak skal du have, det er dejligt med noget info, så nu har jeg lidt at gå efter.
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"