www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 150hk
www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 150hk
Min forholdsvis nye Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 150hk CoD ultra Van overvejer jeg at chiptune med http://www.mychiptuningfiles.com/chiptuning-files/audi/audi-a3/audi-a3-1-4-tfsi-150hp.
Imidlertid har jeg absolut ingen erfaring med eller viden om denne del af biluniverset, og vil derfor være meget taknemmelig for forskellige og gerne mange inputs her fra jer i forum omkring en sådan chiptuning - her menes både om chiptuning generelt (specielt hvorfor det måske ikke er en god idé?) - og naturligvis netop på http://www.mytuningfiles.com's produkter.
På forhånd mange tak.
Imidlertid har jeg absolut ingen erfaring med eller viden om denne del af biluniverset, og vil derfor være meget taknemmelig for forskellige og gerne mange inputs her fra jer i forum omkring en sådan chiptuning - her menes både om chiptuning generelt (specielt hvorfor det måske ikke er en god idé?) - og naturligvis netop på http://www.mytuningfiles.com's produkter.
På forhånd mange tak.
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
Hvis du ikke ved noget om tuning i forvejen, ville jeg foreslå at finde nogen herhjemme, der har forstand på det, og kan hjælpe dig, hvis et eller andet går i udu. Har aldrig hørt om firmaet dér - navnet alene er nok til at jeg aldrig ville overveje at handle der.
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
OK, tak for advarslen. Har gennem Google også forstået, at man ikke skal tune voldsomt, når bilen som min har automatgear - og at det er bedst, hvis der bliver checket og målt undervejs med bilen på et rullefelt.
Jeg tænker her således slet ikke på en vild motorsportsagtigt tuning, men ønsker bare at undersøge muligheden for fx at fjerne en evt. elektronisk begrænsning, der fra unavngiven side kan være lagt på motoren og dens system - og måske peppe den lidt ekstra op også, så bilen bliver lidt mere frisk
Jeg tænker her således slet ikke på en vild motorsportsagtigt tuning, men ønsker bare at undersøge muligheden for fx at fjerne en evt. elektronisk begrænsning, der fra unavngiven side kan være lagt på motoren og dens system - og måske peppe den lidt ekstra op også, så bilen bliver lidt mere frisk
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
Prøv eventuelt at kigge inde på vagcars.dk - der er et forum dedikeret til tuning..
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewforum.php?f=17
Der er nogle forskellige "brands" - Revo og APR er to anerkendte internationale firmaer, og så er der Landberg, et dansk firma. Og lidt forskelligt andet. Det kommer også lidt an på, hvor i landet du befinder dig.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewforum.php?f=17
Der er nogle forskellige "brands" - Revo og APR er to anerkendte internationale firmaer, og så er der Landberg, et dansk firma. Og lidt forskelligt andet. Det kommer også lidt an på, hvor i landet du befinder dig.
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
OK, tak for det - jeg vil så også forsøge mig på http://www.vagcars.dk.
Rundt omkring kan man læse, at en mekanisk tuning kan forøge slidet på motoren kraftigt og dermed forkorte dens levetid. Er dette mon også tilfældet med en rendyrket og gennemsnitlig chiptuning?
Rundt omkring kan man læse, at en mekanisk tuning kan forøge slidet på motoren kraftigt og dermed forkorte dens levetid. Er dette mon også tilfældet med en rendyrket og gennemsnitlig chiptuning?
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
Ja.. Når du øger motorens drejningsmoment, bliver kobling/gearkasse udsat for større belastninger. Det kan ikke undgå at slide på materiellet. Derudover bliver turboen mere slidt, da den skal spinne hurtigere for at levere højere tryk. Der er sikkert mere teknisk kyndige, der kan give uddybende forklaringer, men det korte af det lange er, at du ikke bare kan hive 40-50 hk op af hatten uden at det koster et eller andet sted.
Uanset hvad, er chiptuning en konstruktiv ændring, som kræver synsgodkendelse, som igen kræver dokumentation af luftforurening + teknisk egnethed - og dit forsikringsselskab burde også have besked. De fleste vælger dog at tie stille og køre til syn alligevel, og der virker til at være en stiltiende accept af, at man chipper lidt her og der. Derudover risikerer du problemer med fabriksgarantien.
Hvis du er indforstået med ovenstående, er det bare at kaste sig ud i det. Hvis du er et pylret dydsmønster som mig selv, lader du den være som den er - eller køber en bil med en større motor.
Uanset hvad, er chiptuning en konstruktiv ændring, som kræver synsgodkendelse, som igen kræver dokumentation af luftforurening + teknisk egnethed - og dit forsikringsselskab burde også have besked. De fleste vælger dog at tie stille og køre til syn alligevel, og der virker til at være en stiltiende accept af, at man chipper lidt her og der. Derudover risikerer du problemer med fabriksgarantien.
Hvis du er indforstået med ovenstående, er det bare at kaste sig ud i det. Hvis du er et pylret dydsmønster som mig selv, lader du den være som den er - eller køber en bil med en større motor.
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
Ztrejfer skrev:OK, tak for det - jeg vil så også forsøge mig på http://www.vagcars.dk.
Rundt omkring kan man læse, at en mekanisk tuning kan forøge slidet på motoren kraftigt og dermed forkorte dens levetid. Er dette mon også tilfældet med en rendyrket og gennemsnitlig chiptuning?
Det kommer sandelig an på hvordan du kører bilen bagefter... Hvis du kører som du plejer og kun bruger de ekstra HK en gang imellem så holder motoren lige så længe som før... Hvis du derimod kun kender een stilling på gaspedalen - så holder den ikke længe.
Min gamle S4 2.7T havde det ganske fint efter 200.000 km med chip (+20% effekt). Bilen havde kørt 290.000 km da den blev solgt. Turboerne derimod holdt kun 80.000 km i gennemsnit da de jo nok var lidt for små til effekten (330 HK, 516 NM).
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
Hmmm....
Tror jeg bakker ud (!) af den chiptuning, og melder mig ind i "pylret dydsmønster"-klubben. Den fine Audi, som står derude, skal behandles som en Lady, for hun skal holde mange år endnu.
Jeg lover dog at køre 110 km/t på motorvejene
Tror jeg bakker ud (!) af den chiptuning, og melder mig ind i "pylret dydsmønster"-klubben. Den fine Audi, som står derude, skal behandles som en Lady, for hun skal holde mange år endnu.
Jeg lover dog at køre 110 km/t på motorvejene
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
SorenR skrev:Ztrejfer skrev:OK, tak for det - jeg vil så også forsøge mig på http://www.vagcars.dk.
Rundt omkring kan man læse, at en mekanisk tuning kan forøge slidet på motoren kraftigt og dermed forkorte dens levetid. Er dette mon også tilfældet med en rendyrket og gennemsnitlig chiptuning?
Det kommer sandelig an på hvordan du kører bilen bagefter... Hvis du kører som du plejer og kun bruger de ekstra HK en gang imellem så holder motoren lige så længe som før... Hvis du derimod kun kender een stilling på gaspedalen - så holder den ikke længe.
Min gamle S4 2.7T havde det ganske fint efter 200.000 km med chip (+20% effekt). Bilen havde kørt 290.000 km da den blev solgt. Turboerne derimod holdt kun 80.000 km i gennemsnit da de jo nok var lidt for små til effekten (330 HK, 516 NM).
Var de oliesmurte med glidelejer eller med kugler? Vandkølede ? Ja for det er kort levelængde. Tror at mine kkk24 på 200 20V har kørt over 200.000 km med 260Hk + /440Nm så 2 af dem - så kunne du følge med Søren (måske)
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
audi_claus skrev:SorenR skrev:Ztrejfer skrev:OK, tak for det - jeg vil så også forsøge mig på http://www.vagcars.dk.
Rundt omkring kan man læse, at en mekanisk tuning kan forøge slidet på motoren kraftigt og dermed forkorte dens levetid. Er dette mon også tilfældet med en rendyrket og gennemsnitlig chiptuning?
Det kommer sandelig an på hvordan du kører bilen bagefter... Hvis du kører som du plejer og kun bruger de ekstra HK en gang imellem så holder motoren lige så længe som før... Hvis du derimod kun kender een stilling på gaspedalen - så holder den ikke længe.
Min gamle S4 2.7T havde det ganske fint efter 200.000 km med chip (+20% effekt). Bilen havde kørt 290.000 km da den blev solgt. Turboerne derimod holdt kun 80.000 km i gennemsnit da de jo nok var lidt for små til effekten (330 HK, 516 NM).
Var de oliesmurte med glidelejer eller med kugler? Vandkølede ? Ja for det er kort levelængde. Tror at mine kkk24 på 200 20V har kørt over 200.000 km med 260Hk + /440Nm så 2 af dem - så kunne du følge med Søren (måske)
10mm aksler i glidelejer - oliesmurte og vandkølede. KKK03 og jeg har set op til 19 PSI ladetryk. Akslerne knækker
Når akslen knækker og falder helt ud af glidelejet, trykker den 6L motorolie ud i udstødningen på under 500 meter ved 50 km/t...
Du kan vel forestille dig hvordan det ser ud... Varm olie på en glohed katalysator...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
SorenR skrev:audi_claus skrev:Var de oliesmurte med glidelejer eller med kugler? Vandkølede ? Ja for det er kort levelængde. Tror at mine kkk24 på 200 20V har kørt over 200.000 km med 260Hk + /440Nm så 2 af dem - så kunne du følge med Søren (måske)
10mm aksler i glidelejer - oliesmurte og vandkølede. KKK03 og jeg har set op til 19 PSI ladetryk. Akslerne knækker
Når akslen knækker og falder helt ud af glidelejet, trykker den 6L motorolie ud i udstødningen på under 500 meter ved 50 km/t...
Du kan vel forestille dig hvordan det ser ud... Varm olie på en glohed katalysator...
Temmelig meget hvid røg og måske ild i l.... også -
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
I am truely shocked!
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
Ztrejfer skrev:I am truely shocked!
Ach... De 50.000 kr til et sæt nye turboer tager man i stiv arm og får bilen på gaden igen
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
Sådanne småturboer burde da ikke koste mere end 10k/stk -
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
Det er de børnearbejdere, man skal hyre til at kravle rundt i de snævre passager i motorrummet på sådan en S4, der er den største udgift i den forbindelse
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: www.mychiptuningfiles.com vs Audi A3 Ambiente 1,4 TFSI 1
jorlund skrev:Det er de børnearbejdere, man skal hyre til at kravle rundt i de snævre passager i motorrummet på sådan en S4, der er den største udgift i den forbindelse
Ja sådan een har jeg tit haft lyst til at ansætte. Så er det nemmere med de go' gamle US-muscle cars. Der hopper man bare ned i motorrummet og skruer med en stor svensknøgle - eller løfter hele overdelen af så man har ramme + motor fritlagt
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10