Lidt hjælp til 10v??

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
Besvar
jvje
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 26
Tilmeldt: 18/04/2012 20:53
Geografisk sted: Jylland

Lidt hjælp til 10v??

Indlæg af jvje »

Hej allesammen

Jeg har måske fundet lidt guf til mit kommende tuningsprojekt i form af NF1-topstykke, som er født med større indsugningsventiler end dem som sidder i et standard-10v-topstykke. :mrgreen:
Jeg vil dog godt være helt sikker inden jeg går ud og handler, og da jeg er lidt i tvivl om motoren kunne være blevet skiftet i bilen på et tidspunkt, har jeg lige et spørgsmål.

Spørgsmålet er, hvad slags indsprøjtning sådan en NF1-motor kører med??
Er det K-Jetronic med varmkørselsregulator og mekanisk systemtrykregulering, som på fx en KV-motor, eller er det KE-Jetronic med elektronisk styring af systemtryk, som på fx en NG-motor?? :?:

Jeg ved godt der er forskel på indsugningsmanifolden på en NF1- og en NG/NF2-motor, men jeg er tvivl om det er en KU- eller NF1-motor der sidder i den vogn jeg skal ud og kigge på, da jeg kun har et billede af motorrummet. ;)

Hvis der er andre forskelle som fx reservedelsnummer på topstykket eller andre ting der er unikke på en NF1-motor, må dem der kender til det meget gerne melde sig. (y)

På forhånd tak for hjælpen.

God jul og godt nytår fra Jacob
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"