Badge/emblem styling

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
Besvar
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Badge/emblem styling

Indlæg af rofl »

Ved godt, emnet om emplem styling har været oppe mange gange tidligere, men synes nu det er sjovt at se hvor meget skriv der kommer frem, når det gælder vores emblemer på vores biler, da alle let kan have en mening om det.
Gik selv med tanken om at finde et V8 mærke fra fek.s en 2008 S5, men efter at have set rigtig mange tråde igennem "derude" tror jeg det bliver et "nej" fra mig :-k

Hvad siger I ?

Her tænker jeg både på at pille embler af eller sætte emblemer på en bil hvor det slet ikke passer (originalt)

fek.s. holder det bare ikke efte min mening :roll:

Billede
billedet er fundet på nettet og jeg har ikke kendskab til ejer, men det er brugt som eksempel hvilket jeg håber er ok.
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Badge/emblem styling

Indlæg af Høy »

Hvis en V8 ikke kan overbevise med lyden alene, er der alligevel ikke noget at reklamere med ;)

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Jake242
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: 2/05/2011 21:43
Geografisk sted: København S

Re: Badge/emblem styling

Indlæg af Jake242 »

Jeg syntes at det kommer an på hvordan man vil opfattes. Jeg kunne ikke finde på at smide S8 emblemer på min selvom det så ville gøre at man 100% ville tro det var en S8.

Derimod kunne jeg godt finde på at smide et RS4 emblem på min A4 1,6 sedan, men kun fordi at alle der ved noget om Audi, vil vide at det bare var et emblem og ville kunne se det sjove I det :D

mvh Jake
Billede Billede
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen

Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Badge/emblem styling

Indlæg af Havberg »

Har man en V8 kan man vel nok forsvare at sætte et V8 emblem på selv om det måske ikke lige er helt originalt til den bil.

Synes filmen knækker når man på en alm. Bil klistrer en masse plastic kofangere og skørter på og så lige et S/RS logo også :roll:
Helt galt går det når folk feks bygger audi single frame på en sur gammel Opel. Så en gang en pegøj med audi s4 skilt på bagsmækken... Måtte beherske mig for ikke at rykke det af O:)

Jeg bryder mig heller ikke så meget om emblem fri fronter... Synes det ser underligt ud.
Derimod kan der jo være et vist under-statement ved at pille div. skilte af bagsmækken og ikke reklamere med den store motor :P

Skal da også ærligt indrømme at vi mødte op til sommertræf med S2 skiltetunet barnevogn... Synes den stod godt til bilen :mrgreen:
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Badge/emblem styling

Indlæg af Bjørn T »

Ved ikke om det org. men denne S4 tog jeg et billede af til is race nede på Dybsø fjord.
Det var en ægte S4 V8. Jeg hørt den køre.
Vedhæftede filer
Audi S4 Israce 3.jpg
Audi S4 Israce 2.jpg
Audi S4 Israce 2.jpg (77.78 KiB) Vist 11817 gange
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Badge/emblem styling

Indlæg af rofl »

Der er ikke V8 mærker originalt på en S4, men synes dog det ser ok ud, selvom jeg tidliger mente noget andet, men man vælger jo standpunkt til man tager et nyt, ligesom politikerne :D
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Badge/emblem styling

Indlæg af Inside »

Da jeg var i Kina så jeg, at alle A4 B8'ere dernede havde et kinesisk badge bagpå. Synes faktisk det så meget cool ud, så overvejede om man skulle smide det på sin egen for sjov. Lige indtil jeg fik en kineser til at oversætte skriften, og fandt ud af at det betød "FAW Audi". Hvilket næsten kan oversættes til "Made in China" da det betyder den er lavet af FAW gruppen i Kina :roll:

Billede

Tillgengæld synes jeg at deres nummerplade bolte er super fede! Men det er jo en helt anden snak :P

Billede
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Michael P
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1/07/2013 14:51

Re: Badge/emblem styling

Indlæg af Michael P »

Da vi købte vores b5, der var den s4 tunet med skilte..

Det var noget af det første jeg rykkede af.. En 1.6'er nej nej nej..

Havde også en g40, der var jeg træt af skiltet, men huller i klappen forhindrede mig i at rykke det af..
Audi A4 B5 1.6 Automatgear fra 1995
Klima der dur :)
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"