Første projekt, for at starte blødt ud, var at montere et boost ur i ventilationsdyserne.
Jeg var 200% sikker på jeg havde et billede af komponenterne i sættet, men ak.. I stedet er her et tilsvarende sæt til en B8, forskellen er udformningen af ventilationsdysen.
Den medfølgende vejledning beskrev et 1½ times forløb... Det tog dog knapt 4 timer.
Når man render rundt i en termo kravledragt og ligner en forvokset 5 årig på skiferie (det blæste en halv pelikan) så er man ikke helt så mobil når man skal ned og arbejde under instrumentbordet. Ydermere så falder man altid lige over en lille detalje der liiiige skal fikses når man nu alligevel er dernede.
Boosturet er fra AWE Tuning og installationen er rimelig simpel, derfor er der kun et billede at det færdige resultat. Proceduren er; ud med den midterste ventilationsblok - tag fat og hiv, bor et hul til ledningerne og afmonter afdækningen under rattet. De færdige ledninger trækkes gennem hullet og strippes fast mod sikringsboksen. Strømforsyning og lys i uret monteres på hhv. klemme 75X og stel.
I motorrummet afmonteres dækslet til ECU'en og trykføleren monteres i boksen og ledningerne føres gennem hullet i bunden (som fører ind til sikringsboksen). Slangen fra trykføleren trækkes ud gennem et par gummityller (som lige skal åbnes) og ned til slangen til benzinregulatoren. Der indsættes et "T" stykke og slangen tilsluttes. Det hele samles igen.
Voila..
I tomgang viser instrumentet 17 InHg og ved fuld boost kan jeg lave næsten 18 PSI (1,24 bar / 2,26 bar absolut). Det er omkring det maksimale man anbefaler for et sæt K03 turboer.
Lyset i boost uret er lige skarpt nok når det er mørkt så det skal laves om ved lejlighed når jeg alligevel skal ind under instrumentpanelet og installere Launch Control.
Så mangler jeg bare:
2010
- Aerotwin viskere for og bag - Udført
- AWE Boost ur - Udført
- Bilstein gevind undervogn - Udført
- Bærearme for og triangler bag - Udført
- DTS (Drive Train Stabilizer) - Udført
- Goodridge armerede bremseslanger - Udført (bag)
- Nye tændrør - Udført
- Race spec (hårdt gummi) ophæng til bagdifferentiale - Udført
- Ændret slangeføring til DV'er - Udført
- Nye håndbremsekabler - Udført
2011
- Komfortblink
- Launch Control/WOT - - Udskudt på ubestemt tid
- Goodridge armerede bremseslanger (foran)
- Race spec (hårdt gummi) ophæng til gearkasse - Udskudt på ubestemt tid
- Race spec (hårdt gummi) ophæng til motor - Udskudt på ubestemt tid
- Skifte tandstang - Udført
- Banke gulvet ud i fører- og passagerside
- K&N luftfilter skiftes til korrekt model
- Tandrem skiftes - Udført
- Vandpumpe skiftes - Udført
- Ventildækselpakninger skiftes - Udført
- Kobling skiftes
- Kontakte den lokale Excorsist
- Polere forlygter - Udført
I mangel af en decideret projekt kategori kommer opdateringer ind her da det jo principielt er en tuning af diverse komponenter vedrørende bilen samt styling når den bliver sænket helt ned og får sommerfælge på.
Jeg skal ikke sige mig fri for at der på et tidspunkt sniger sig et par Forge 007P DV'er ind også
Note #1 (29-04-2011): I forbindelse med vandspild er den foreløbige konklusion at vandpumpen formentlig er utæt. D.v.s. den bør skiftes i forbindelse med et tandremsskift.