Projekt S4 B5 ...

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Projekt S4 B5 ...

Indlæg af SorenR »

Så er der taget hul på en bunke projekter som har ligget og hobet sig op over vinteren.

Første projekt, for at starte blødt ud, var at montere et boost ur i ventilationsdyserne.
Jeg var 200% sikker på jeg havde et billede af komponenterne i sættet, men ak.. I stedet er her et tilsvarende sæt til en B8, forskellen er udformningen af ventilationsdysen.
Billede
Den medfølgende vejledning beskrev et 1½ times forløb... Det tog dog knapt 4 timer.
Når man render rundt i en termo kravledragt og ligner en forvokset 5 årig på skiferie (det blæste en halv pelikan) så er man ikke helt så mobil når man skal ned og arbejde under instrumentbordet. Ydermere så falder man altid lige over en lille detalje der liiiige skal fikses når man nu alligevel er dernede.

Boosturet er fra AWE Tuning og installationen er rimelig simpel, derfor er der kun et billede at det færdige resultat. Proceduren er; ud med den midterste ventilationsblok - tag fat og hiv, bor et hul til ledningerne og afmonter afdækningen under rattet. De færdige ledninger trækkes gennem hullet og strippes fast mod sikringsboksen. Strømforsyning og lys i uret monteres på hhv. klemme 75X og stel.
I motorrummet afmonteres dækslet til ECU'en og trykføleren monteres i boksen og ledningerne føres gennem hullet i bunden (som fører ind til sikringsboksen). Slangen fra trykføleren trækkes ud gennem et par gummityller (som lige skal åbnes) og ned til slangen til benzinregulatoren. Der indsættes et "T" stykke og slangen tilsluttes. Det hele samles igen.

Voila..

Billede
I tomgang viser instrumentet 17 InHg og ved fuld boost kan jeg lave næsten 18 PSI (1,24 bar / 2,26 bar absolut). Det er omkring det maksimale man anbefaler for et sæt K03 turboer.
Lyset i boost uret er lige skarpt nok når det er mørkt så det skal laves om ved lejlighed når jeg alligevel skal ind under instrumentpanelet og installere Launch Control.

Så mangler jeg bare:

2010
  • Aerotwin viskere for og bag - Udført
  • AWE Boost ur - Udført
  • Bilstein gevind undervogn - Udført
  • Bærearme for og triangler bag - Udført
  • DTS (Drive Train Stabilizer) - Udført
  • Goodridge armerede bremseslanger - Udført (bag)
  • Nye tændrør - Udført
  • Race spec (hårdt gummi) ophæng til bagdifferentiale - Udført
  • Ændret slangeføring til DV'er - Udført
  • Nye håndbremsekabler - Udført

2011
  • Komfortblink
  • Launch Control/WOT - - Udskudt på ubestemt tid
  • Goodridge armerede bremseslanger (foran)
  • Race spec (hårdt gummi) ophæng til gearkasse - Udskudt på ubestemt tid
  • Race spec (hårdt gummi) ophæng til motor - Udskudt på ubestemt tid
  • Skifte tandstang - Udført
  • Banke gulvet ud i fører- og passagerside
  • K&N luftfilter skiftes til korrekt model
  • Tandrem skiftes - Udført
  • Vandpumpe skiftes - Udført
  • Ventildækselpakninger skiftes - Udført
  • Kobling skiftes
  • Kontakte den lokale Excorsist
  • Polere forlygter - Udført

I mangel af en decideret projekt kategori kommer opdateringer ind her da det jo principielt er en tuning af diverse komponenter vedrørende bilen samt styling når den bliver sænket helt ned og får sommerfælge på.

Jeg skal ikke sige mig fri for at der på et tidspunkt sniger sig et par Forge 007P DV'er ind også :-

Note #1 (29-04-2011): I forbindelse med vandspild er den foreløbige konklusion at vandpumpen formentlig er utæt. D.v.s. den bør skiftes i forbindelse med et tandremsskift.
Senest rettet af SorenR 2/06/2010 23:08, rettet i alt 6 gange.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Lars K
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 457
Tilmeldt: 29/04/2005 14:27
Geografisk sted: Rungsted Kyst

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af Lars K »

Den bliver så fed din S4!
Kommer du til rulletræf d. 8. og kan man få en tur? :mrgreen:
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009

Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)

(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af Høy »

Det ser tæskelækkert ud.

Hvor stor er pæren i uret? Min trykmåler har bare 2 bittesmå pærer, dvs. intet strømforbrug af betydning, så jeg stjal strømmen til reguleringshjulet i klimadysen. På den måde regulerer man lyset sammen med lyset i resten af instrumentpanelet. Dine dyser er så vidt jeg ved også belyste.

Desværre spejler lyset sig lidt i sideruden om natten, fordi jeg satte den i den yderste dyse til venstre for rattet :| .

\Alex
Vedhæftede filer
Boost.jpg
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af SorenR »

Lars K skrev:Den bliver så fed din S4!
Kommer du til rulletræf d. 8. og kan man få en tur? :mrgreen:
Jeg har ikke meldt mig til men derfor kan jeg jo godt kigge forbi ;-)

Høy skrev:Hvor stor er pæren i uret? Min trykmåler har bare 2 bittesmå pærer, dvs. intet strømforbrug af betydning, så jeg stjal strømmen til reguleringshjulet i klimadysen. På den måde regulerer man lyset sammen med lyset i resten af instrumentpanelet. Dine dyser er så vidt jeg ved også belyste.
Min er pre-facelift så ingen lys i dysereguleringen.. Et fremtidigt projekt O:)
Uret er oplyst af en indbygget LED ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af Høy »

Jeg havde også et display i en pre-facelift S4, som jeg monterede i stedet for kontaktblænden over radioen. Der var også styrkereguleret lys i kontakterne ved siden af, så måske kan du bare føre en ledning fra en af kontakterne. Da du allerede har boret hul i klimakanalen, er det nok muligt at få ledningen derop.

Har du sat den der bom på under gearkassen endnu? Spændt på, hvad det giver.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af Avantismo »

Jeg har faceliftede luftdyser med lækkert rødt lys og har også komfortblink.

Jeg kommer til rulletræffet (hvis du vil savle) og skal have bilen rullet (y)
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
CSSO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 160
Tilmeldt: 23/04/2008 23:11
Geografisk sted: Aabybro

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af CSSO »

Høy skrev:Det ser tæskelækkert ud.

Hvor stor er pæren i uret? Min trykmåler har bare 2 bittesmå pærer, dvs. intet strømforbrug af betydning, så jeg stjal strømmen til reguleringshjulet i klimadysen. På den måde regulerer man lyset sammen med lyset i resten af instrumentpanelet. Dine dyser er så vidt jeg ved også belyste.

Desværre spejler lyset sig lidt i sideruden om natten, fordi jeg satte den i den yderste dyse til venstre for rattet :| .

\Alex


Alex: hvad er det for et ur det der ??
Med Venlig hilsen

Casper Steen

2013 Audi A6 Avant

Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af Høy »

Det hører til i en modulserie, som hed SMOD, og som blev udviklet af en fyr nede i Bayern. Man kunne få dem med forskellige følere til og i forskellige farver. Mit display er rødt og med ladetryk, men der var også blå og grønne og med olietryk, udstødningstemperatur, lambda og et par andre ting. Hans hjemmeside er desværre nedlagt, og han reagerer ikke længere på e-mail.

Jeg købte en ny klimadyse, som jeg savede i stykker, og så var det bare at lime displayet ind.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af SorenR »

Så blev der skiftet tændrør. Det er utroligt hvor meget der skal fjernes/flyttes for at komme til..

Billede

Jeg fik samtidigt lavet et hængeparti fra da jeg vendte mine DV'er. 90 graders bøjninger samt lidt blikkenslagerarbejde ;-)

Billede

Bilen er ikke 100% samlet endnu da jeg tabte en låsebøjle til luftmassemåleren ned ved siden af motoren, den ligger nu på plasticskjoldet under motoren. Jeg skal lige have bilen løftet i morgen så jeg kan få pladen af.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
bthojgaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 294
Tilmeldt: 7/09/2006 18:42
Geografisk sted: Ålsgårde, Nordsjælland.

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af bthojgaard »

Endnu et projekt til dig Søren, Aerotwin viskere, plus nye viskerarme...?! (y)
Det ser rigtig godt ud, og er langt bedre end de originale. (har det selv, og det kan anbefales)
Mvh. Benjamin Toft Højgaard..
______________________________________________
Audi A4 (B5) 1,8T APU quattro '00 - Ebonyschwartz SOLGT! (øv)
Opel Zafira B 1,9 CDTI Cosmo '06 - Saphirschwartz[/b]

Billede
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af SorenR »

bthojgaard skrev:Endnu et projekt til dig Søren, Aerotwin viskere, plus nye viskerarme...?! (y)
Det ser rigtig godt ud, og er langt bedre end de originale. (har det selv, og det kan anbefales)

Det er noget med arme fra en Passat, ikke?
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
bthojgaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 294
Tilmeldt: 7/09/2006 18:42
Geografisk sted: Ålsgårde, Nordsjælland.

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af bthojgaard »

Jo, det tror jeg nok.

Jeg købte et sæt på eBay, med arme og viskere lige til og montere. Tror jeg gav omkring 350,-

Originale VW/Audi stumper..

Hurtig søgning, her er også til din bagsmæk:
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=a4+b5+aerotwin&_sacat=See-All-Categories

- og vores herlige vidensforum:
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=5832&highlight=3b1
Mvh. Benjamin Toft Højgaard..
______________________________________________
Audi A4 (B5) 1,8T APU quattro '00 - Ebonyschwartz SOLGT! (øv)
Opel Zafira B 1,9 CDTI Cosmo '06 - Saphirschwartz[/b]

Billede
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af SorenR »

bthojgaard skrev:Jo, det tror jeg nok.

Jeg købte et sæt på eBay, med arme og viskere lige til og montere. Tror jeg gav omkring 350,-

Originale VW/Audi stumper..

Hurtig søgning, her er også til din bagsmæk: http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=a4+b5+aerotwin&_sacat=See-All-Categories

Så kom der lige et punkt mere på listen ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
bthojgaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 294
Tilmeldt: 7/09/2006 18:42
Geografisk sted: Ålsgårde, Nordsjælland.

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af bthojgaard »

SorenR skrev:
bthojgaard skrev:Jo, det tror jeg nok.

Jeg købte et sæt på eBay, med arme og viskere lige til og montere. Tror jeg gav omkring 350,-

Originale VW/Audi stumper..

Hurtig søgning, her er også til din bagsmæk: http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=a4+b5+aerotwin&_sacat=See-All-Categories

Så kom der lige et punkt mere på listen ;-)


Fedt! Det bliver du også glad for. (y)
Mvh. Benjamin Toft Højgaard..
______________________________________________
Audi A4 (B5) 1,8T APU quattro '00 - Ebonyschwartz SOLGT! (øv)
Opel Zafira B 1,9 CDTI Cosmo '06 - Saphirschwartz[/b]

Billede
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af SorenR »

Så blev jeg færdig med forvognen, d.v.s. motor- og gearkasseophæng må vente til jeg kan få bilen på en lift... Man får lidt klaus af at rode rundt under bilen når den kun står på bukke ;-)

Man skulle nok have givet den en undervognsvask først :-k
Billede

Fjederben afmonteret, 3 skruer i toppen, en i bunden og den besværlige til de øverste bærearme.
Billede

Jeg har købt nye originale dæmpere til "vinterkørsel" da de gamle er slidt ned så fjederen blev flyttet over på dem. Mine ekstra toplejer (gummi dimsen i toppen) ligger i sommerhuset så jeg fik anvendelse for et par vinkler jeg havde købt i anden anledning. Da jeg lige har skiftet toplejer blev de genbrugt på Bilstein dæmperen.
Billede

Alt er afmonteret og klar til at modtage nye friske dele..
Billede

Forbroen skal løsnes i de bagerste ophæng ellers kan man ikke få bolten ud.
Billede

Sådan.. Nye stumper. Krængningsstabilisatoren mangler at blive monteret men det skal først gøres når begge sider er færdige, ellers skal man slås med nogle grimme spændinger i ophængene. Boltene til bærearmene spændes med vægt på hjulet så jeg møvede en donkraft ind under navet (med en hård gummiklods imellem) og løftede indtil bilen lige slap bukken. Det er rimelig svært at komme til de øverste når der er hjul på!
Billede

DTS'en blev monteret ved samme lejlighed når jeg alligevel havde løsnet forbroen, den monteres på forbroen i stedet for det trekantede beslag. Gummiophænget under gearkassen var lige til at montere selvom der ikke har siddet bolte i gevindet de sidste 12 år.
Billede

I morgen kommer bilen ned fra bukkene og så er det bagendens tur til at få en overhaling.

PS. Hvis nogen undrer sig over billedformatet så er det fordi de er taget med min nye telefon, SonyEricsson XPERIA X10i. Det tager billeder i bredformat (8,1 megapixel) ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
bthojgaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 294
Tilmeldt: 7/09/2006 18:42
Geografisk sted: Ålsgårde, Nordsjælland.

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af bthojgaard »

Manner, det ser godt ud.. (y)

Glæder mig selv til at komme igang. :lol:
Mvh. Benjamin Toft Højgaard..
______________________________________________
Audi A4 (B5) 1,8T APU quattro '00 - Ebonyschwartz SOLGT! (øv)
Opel Zafira B 1,9 CDTI Cosmo '06 - Saphirschwartz[/b]

Billede
Brugeravatar
Sagild
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1976
Tilmeldt: 27/11/2007 21:14
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af Sagild »

Super nice søren!!!
Platingrå BMW 530D Touring Aut. - 2009 - 235 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, soft-close i dørene, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag.

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af Høy »

DTS'en blev monteret ved samme lejlighed når jeg alligevel havde løsnet forbroen, den monteres på forbroen i stedet for det trekantede beslag.


OOOh - hurtigt, hurtigt ... prøvekørsel. Kan næsten ikke vente på at høre resultatet af den ombygning. (y)

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af SorenR »

Opdatering...

... og lidt nedtur :cry:

Dagen startede hvor den sluttede i går, med at jeg endevendte mine værktøjskasser for at finde min Torx T45 top... Borte har taget den så ophænget til bagdifferentialet må vente til jeg får købt en ny.

Baghjulsophænget.. (fortryder stadig den manglende undervognsvask...)
Billede

og bremseslangerne..
Billede

Dæmpertårnet..
Billede

Det viste sig at dæmpertårnet ikke havde det helt så godt, men jeg havde en mistanke til det og bestilt nye..
Billede

Camberhustering af baghjul..
Billede

Og her slutter dagens billedserie i ren frustration, det var simpelthen det sidste jeg tænkte på i forbindelse med de kommende hændelser.. Jeg skal nok få taget nogen i morgen når jeg laver den anden side ;-)

Håndbremsekablet går igennem den nederste triangel i en plasticbøsning - barnemad - NOT!
Det skal trækkes den FORKERTE vej ud. SKOD!
Efter at have brugt - en del - tid på at slå op i E***W** og studere billederne stod det helt klart. Kablerne skal afmonteres ved håndbremsearmen inde i bilen. Konsollen blev afmonteret og kablerne afmonteret. Så ned under bilen og hive.. og hive.. og hive.. NADA!
En nærmere inspektion viser sig at "noget" holder på kablerne inde under afdækningen mellem udstødningsrør og karosse.. Nu er gode dyr rådne. Jeg tog en hurtig beslutning baseret på at bilen skal på lift senere når jeg er helt færdig - KLIP!

Billede

Sådan kan det gå, nye bliver bestilt i morgen.

Monteringen af de nye dele var lige ud af landevejen, ingen overraskelser, dog opdagede jeg at man faktisk kan justere spidsning på baghjulene. Justeringsbeslaget så noget rustent ud så det bliver måske skiftet inden bilen skal spores. De nye stålarmerede bremseslanger er monteret og udluftet uden problemer, noget jeg glemte foran så dem skal jeg lige have skiftet bagefter.

Det skrider (langsomt) fremad.. Godt man ikke skal leve af det når man er så nysgerrig som jeg er..

Ved lejlighed skal jeg have tæpperne ud foran. En eller anden TUMPE har haft løftet bilen på lift hvor den IKKE skulle have været løftet, så jeg håber jeg kan komme til at banke bunden ud igen :x
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: S4 B5 sommerklargøring

Indlæg af SorenR »

Så er bilen kommet ned på hjulene og er kørbar.. Jeg har også opdateret listen i 1. post, den synes at vokse fra gang til gang ;-)

Håndbremsekablerne m.m. blev bestilt hos SMC i går og som alt andet jeg bestiller hos SMC er det ALDRIG på lager så det skal hjem fra Tyskland :?

Postbuddet var også lige forbi ;-)
Billede

og sådan ser de ud monteret..
Billede
Billede

Nå ja forresten.. Bremseslanger og ophæng bag.. Den observante beskuer vil nok bemærke de to tomme huller hvor håndbremsekablerne burde sidde.. De er ikke kommet endnu.
Billede
Billede

Bilen er også kommet lidt længere ned. Dæmperne var grundstillet af Bilstein og jeg valgte at bibeholde indstillingen, ikke et helt dårligt valg synes jeg selv. Så skal der skiftes til sommerfælge i weekenden.
Billede

Til Høy kan jeg meddele at der er langt mindre bevægelse i gearstangen efter jeg monterede DTS'en og jeg er sikker på med de hårdere gearkasseophæng vil al bevægelse være stort set elimineret. Det giver også et mere sikkert skift med min shortshifter.. Og hurtige skift O:)

Bilstein dæmperne og nye bøsninger i undervognen gør kørsel til en sand fornøjelse, også selvom dæmperne er indstillet til "komfort". Stød og bump føles stort set som med den originale undervogn blot er vandringen i dæmperen betydeligt mindre. Selv i et 90 graders sving med lidt for meget fart holder bilen sig vandret uden at "rulle". He he, jeg kan nu også lave hjulspin uden at det lyder som om hele drivlinien er ved at falde af. Når jeg får monteret de sidste ophæng bliver det bare prikken over i'et..
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"