Projekt S4 B5 ...

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
CarstenAS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17/03/2006 10:00
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af CarstenAS »

Nu har jeg bestilt ny pumpe. Så tar den derfra når den kommer i næste uge! Er faktisk blevet lidt bekrymret for den grønne olie jeg har fyldt på. Om det et skod pirat produkt!
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af SorenR »

CarstenAS skrev:Nu har jeg bestilt ny pumpe. Så tar den derfra når den kommer i næste uge! Er faktisk blevet lidt bekrymret for den grønne olie jeg har fyldt på. Om det et skod pirat produkt!

Den originale grønne servo olie er lidt som Fun saftevand i konsistens... Det røde ATF Dexron er noget forfærdeligt klisteret stads ;-)

Meget apropos så var jeg lige ude og pille ved URQ'en i dag... Åbnede klappen og hvad lå der ovenpå servobeholderen.... Rød servo olie - mine fliser !!! +(

Noget med at metalmøtrikken på beholderen skal spændes med herremoment for at den ikke skal skyde olie ud, når man rykker i rattet med slukket motor... Det er prisen for at have både servostyring OG servobremser på hydraulik :roll:

EDIT... Konen har lige fortalt mig at man kan bruge Cola Light til at rense olie af fliserne :-k
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
CarstenAS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17/03/2006 10:00
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af CarstenAS »

Er også det eneste rustfri cola kan og må bruges til! :) :) ellers tar motor rens det også!

Tror nu den grønne olie jeg har er rigtig. Bare lidt sjovt at larmen kom noget tid efter jeg havde skifte olien, sporet bilen oghaft fat i rem hjulet.

Men måske vigtigst af alt... det blevet varmere i luften!!
CarstenAS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17/03/2006 10:00
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af CarstenAS »

tis.. Pumpen skiftet!!! Ingen ændring tvært imod virker det som der kommer endnu mere og hurtigere luft i olien! Men så kom der da noget mere frisk olie på!

Mener at problemet kom lidt efter jeg skiftede til den grønne olie!!! Mystisk

Så nu det tandstang der skal ses på :x :x
CarstenAS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17/03/2006 10:00
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af CarstenAS »

Nu problemet væk, så jeg åbenbart været en af de meget få med en utæt pumpe der sugede luft ind! For efter at have kørt lidt og fået alt luft ud af olien har problemet ikke været der siden!

Søgt lidt på tandstang. Hvordan kan jeg vide om min er med speed tronic eller ej??
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"