Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
Brugeravatar
Iznogood
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2182
Tilmeldt: 2/06/2004 07:50
Geografisk sted: Horsens

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af Iznogood »

Skeel skrev:Det må du vist hellere ringe rundt og forstælle alle de store tunings firmaer HPO, for de siger nemlig at den ikke kan og derfor anbefaler de manuel gearkasse. Entech har bl.a. forsøgt og kunden kom retur med en smadret gearkasse efter nogle uger. Don't shoot the messenger, men Audi's automatiske gearkasser er desværre ikke særligt robuste.



Jeg syntes i skal slåes om det!

Jeg har læst at det store moment er dræberen for morfargearkasserne, også DSG.
Men mon ikke de på et tidspunkt får fremstillet noget der kan holde?
MVH
Jesper Kjeldsen

Come to the dark side, we have cookies.....
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af SorenR »

http://www.thetorquereport.com/2007/09/580_horsepower_2008_audi_rs6_a.html

Lidt tal fra annoncen..

Ydelse.
580 HK @ 6.250-6.700 rpm
650 NM @ 1.500-6.250 rpm
0-100 km/t på 4,6 sek.
0-200 km/t på 14,9 sek.
Vægt/Effekt forhold 3,5 kg/HK

Motor.
5.0L V10
Smøring - tørsump, effektiv op til 1,2 G latteralt.
Vægt 278 kg
Indsprøjtning maks. 120 bar.

Gearkasse.
6-trin Tiptronic (AL600 fra W12 og Bentley?)
Optimerede skiftetider, kortere skiftetider.

Dækstørrelser.
255/40 R19 alternativt 275/35 R20

Keramiske bremser (ekstraudstyr).
For 420 mm
Bag 356 mm
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Skeel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 16/10/2006 23:52
Geografisk sted: Whiskeybæltet
Kontakt:

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af Skeel »

Tja, så kan jeg vist godt lukke en lille smule op for mit nye Audi projekt. Bilen er nu indkøbt og jeg flyver til Audiland på torsdag for at hente den. Jeg har valgt dette emne til at skrive i fordi at nedenstående billede specifikt er af min nye bil's motorrum:

103_5142.JPG


..og hvordan det føles at accellerere fra 0-100 på under 4 sekunder, det vil jeg skrive lidt mere om på lørdag når jeg er hjemme igen.
"Rulleskøjten" RS4 Cabriolet MTM
Q7 3.0 TDI med bagsæder.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af SorenR »

RS4 med Kleemann kompressor ??????????????
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Iznogood
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2182
Tilmeldt: 2/06/2004 07:50
Geografisk sted: Horsens

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af Iznogood »

Tjaaa Søren gamle dreng, som jeg ser det står der MTM på Kompressoren!
MVH
Jesper Kjeldsen

Come to the dark side, we have cookies.....
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af SorenR »

Iznogood skrev:Tjaaa Søren gamle dreng, som jeg ser det står der MTM på Kompressoren!

Jeg synes jeg har læst et sted at Kleemann leverer til MTM..
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Iznogood
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2182
Tilmeldt: 2/06/2004 07:50
Geografisk sted: Horsens

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af Iznogood »

SorenR skrev:
Iznogood skrev:Tjaaa Søren gamle dreng, som jeg ser det står der MTM på Kompressoren!

Jeg synes jeg har læst et sted at Kleemann leverer til MTM..


Det kan jeg ikke udtale mig om!
MVH
Jesper Kjeldsen

Come to the dark side, we have cookies.....
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af SorenR »

Iznogood skrev:
SorenR skrev:
Iznogood skrev:Tjaaa Søren gamle dreng, som jeg ser det står der MTM på Kompressoren!

Jeg synes jeg har læst et sted at Kleemann leverer til MTM..


Det kan jeg ikke udtale mig om!

Jeg så denne http://forums.mbworld.org/forums/showthread.php?t=31941 som basis for min konklution. Smiler
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Red Runner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 552
Tilmeldt: 23/05/2006 18:16
Geografisk sted: Holbæk

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af Red Runner »

Hmm.... Står sku lige og mangler sådan en kompressor til min V8...


Fik sku bank af en Syg Ford Sierra Syg den anden dag. Tænk at nogen gider ofre så mange pege på at tune så ringe en bil - men alligevel....

Den vejer vel en 5-600 kg mindre end min, og jeg vil skyde på at den havde 250-300 HK, så det så rigtigt, rigtigt, rigtigt grimt ud....

Den lød iøvrigt så hissigt at jeg næsten forventede at se den eksplodere på bedste Ford F1 vis.

Hva koster sådan en komperssor sag, hvis jeg vil undgå den slags ydmyelser i fremtiden??

(Det er ok at få tæsk af en RS4, porsche 911 eller en Ferrari, men f..... ikke at en dødsyg Ford!!! Meget glad)
Red Runner - Audi V8 3,6 aut. quattro

Speciale: Audi V8 type D11
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af HPO »

Skeel skrev:Tja, så kan jeg vist godt lukke en lille smule op for mit nye Audi projekt. Bilen er nu indkøbt og jeg flyver til Audiland på torsdag for at hente den. Jeg har valgt dette emne til at skrive i fordi at nedenstående billede specifikt er af min nye bil's motorrum:

103_5142.JPG


..og hvordan det føles at accellerere fra 0-100 på under 4 sekunder, det vil jeg skrive lidt mere om på lørdag når jeg er hjemme igen.



Var det 450 hk den har
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Brugeravatar
Onkel Dunkel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 504
Tilmeldt: 2/04/2007 15:11
Geografisk sted: København

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af Onkel Dunkel »

Skeel skrev:Tja, så kan jeg vist godt lukke en lille smule op for mit nye Audi projekt. Bilen er nu indkøbt og jeg flyver til Audiland på torsdag for at hente den. Jeg har valgt dette emne til at skrive i fordi at nedenstående billede specifikt er af min nye bil's motorrum:

103_5142.JPG


..og hvordan det føles at accellerere fra 0-100 på under 4 sekunder, det vil jeg skrive lidt mere om på lørdag når jeg er hjemme igen.


Skeel, det der, det er jo ligesom afbrudt samleje - du bliver nødt til at fortælle noget mere Smiler
[color=#8A8A8A]
A4 cabriolet 1.8T - 2007 [/color]
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af SorenR »

Ford Sierra Sapphire 4x4 RS Cosworth

http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/ser4x4sc.htm

224 bhp, 0-60 6,6 sec.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af HPO »

Onkel Dunkel skrev:
Skeel skrev:Tja, så kan jeg vist godt lukke en lille smule op for mit nye Audi projekt. Bilen er nu indkøbt og jeg flyver til Audiland på torsdag for at hente den. Jeg har valgt dette emne til at skrive i fordi at nedenstående billede specifikt er af min nye bil's motorrum:

103_5142.JPG


..og hvordan det føles at accellerere fra 0-100 på under 4 sekunder, det vil jeg skrive lidt mere om på lørdag når jeg er hjemme igen.


Skeel, det der, det er jo ligesom afbrudt samleje - du bliver nødt til at fortælle noget mere Smiler



http://www.mtm-online.de/de/index.php?nav=3&FZID=S4CAB253Q&Kitnum=M1S4344450QX
Senest rettet af HPO 13/09/2007 21:10, rettet i alt 1 gang.
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af SorenR »

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
PAVAN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 169
Tilmeldt: 31/01/2007 17:10
Geografisk sted: Nordfyn

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af PAVAN »

SorenR skrev:Ford Sierra Sapphire 4x4 RS Cosworth

http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/ser4x4sc.htm

224 bhp, 0-60 6,6 sec.

En Cossie skal man ikke kimse af fordi de er ved at være gamle.Noget der er iorden og så lige 20-25k så har svinet 300Hk+, lidt flere kr så op til 500Hk og så spiser den altså små Audier både morgen og aften. Blinke
Hvis det eneste værktøj du ejer, er en hammer, begynder ethvert problem at ligne et søm.
A4 Avant 1,8T 1998
PAVAN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 169
Tilmeldt: 31/01/2007 17:10
Geografisk sted: Nordfyn

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af PAVAN »

Red Runner skrev:Hmm.... Står sku lige og mangler sådan en kompressor til min V8...


Fik sku bank af en Syg Ford Sierra Syg den anden dag. Tænk at nogen gider ofre så mange pege på at tune så ringe en bil - men alligevel....

Den vejer vel en 5-600 kg mindre end min, og jeg vil skyde på at den havde 250-300 HK, så det så rigtigt, rigtigt, rigtigt grimt ud....

Den lød iøvrigt så hissigt at jeg næsten forventede at se den eksplodere på bedste Ford F1 vis.

Hva koster sådan en komperssor sag, hvis jeg vil undgå den slags ydmyelser i fremtiden??

(Det er ok at få tæsk af en RS4, porsche 911 eller en Ferrari, men f..... ikke at en dødsyg Ford!!! Meget glad)

I 1988 lavede Ford en Cosworth der hed RS500, en 3 dørs med kæmpe hækvinge. 227Hk, 246 på toppen, 6,2 sek fra 0-100- standard vel at mærke og så i 88!!!!.Hvis en entusiast får fat i sådant et bæst(og de findes stadig ved jeg) og så lige en smule trim på, så er det vist bare at holde godt til højre og lade som om man ALDRIG har set ham.Dengang lammetævede de alt og alle i DTM indtil de fik begrænsninger i indsugningen, de var simpelthen for hurtige(450-500Hk+) Chokeret Chokeret
Hvis det eneste værktøj du ejer, er en hammer, begynder ethvert problem at ligne et søm.
A4 Avant 1,8T 1998
Brugeravatar
Red Runner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 552
Tilmeldt: 23/05/2006 18:16
Geografisk sted: Holbæk

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af Red Runner »

PAVAN skrev:I 1988 lavede Ford en Cosworth der hed RS500, en 3 dørs med kæmpe hækvinge. 227Hk, 246 på toppen, 6,2 sek fra 0-100- standard vel at mærke og så i 88!!!!.Hvis en entusiast får fat i sådant et bæst(og de findes stadig ved jeg) og så lige en smule trim på, så er det vist bare at holde godt til højre og lade som om man ALDRIG har set ham.Dengang lammetævede de alt og alle i DTM indtil de fik begrænsninger i indsugningen, de var simpelthen for hurtige(450-500Hk+) Chokeret Chokeret


Njaee... Det var ikke en RS500 - det har jeg checkket - De blev iøvrigt kun lavet højrestyret og i nogle få hundrede eksemplarer...

Han havde RS skiltet på, men karossen var fra slut 90 erne - lidt mere firekantet end den gamle. Men - ingen ved hvilken maskine der var lagt i....

Crossworth er en mulighed...
Red Runner - Audi V8 3,6 aut. quattro

Speciale: Audi V8 type D11
PAVAN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 169
Tilmeldt: 31/01/2007 17:10
Geografisk sted: Nordfyn

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af PAVAN »

Red Runner skrev:
PAVAN skrev:I 1988 lavede Ford en Cosworth der hed RS500, en 3 dørs med kæmpe hækvinge. 227Hk, 246 på toppen, 6,2 sek fra 0-100- standard vel at mærke og så i 88!!!!.Hvis en entusiast får fat i sådant et bæst(og de findes stadig ved jeg) og så lige en smule trim på, så er det vist bare at holde godt til højre og lade som om man ALDRIG har set ham.Dengang lammetævede de alt og alle i DTM indtil de fik begrænsninger i indsugningen, de var simpelthen for hurtige(450-500Hk+) Chokeret Chokeret


Njaee... Det var ikke en RS500 - det har jeg checkket - De blev iøvrigt kun lavet højrestyret og i nogle få hundrede eksemplarer...


Han havde RS skiltet på, men karossen var fra slut 90 erne - lidt mere firekantet end den gamle. Men - ingen ved hvilken maskine der var lagt i....

Crossworth er en mulighed...

Det er rigtigt de kun blev lavet højrestyret, men det kunne vel være en der havde fået fat i en RS500 motor og puttet den i en venstrestyret???
Desuden hedder den RS500 fordi den blev lavet i 500 eksemplarer; den skulle homologeres til banerace og der skulle bilerne produceres i min. 500 stk og kunne sælges på det frie marked for at overholde kravene.
Ford Sierra stoppede Ford med at lave i 1992, så den model fra slut 90'erne er nok en fra først 90'erne. Men anyway, hurtige kan sådan nogle bæster være. Ok
http://www.youtube.com/watch?v=X77ozcS4Xgc ,fra dengang far var yngre.
Hvis det eneste værktøj du ejer, er en hammer, begynder ethvert problem at ligne et søm.
A4 Avant 1,8T 1998
Brugeravatar
Skeel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 16/10/2006 23:52
Geografisk sted: Whiskeybæltet
Kontakt:

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af Skeel »

Så sidder jeg I baren på et Mövenpick hotel i München og nyder en kold weissbier. I morgen venter mig en knap 800 km hjemtur i mit nye legetøj og jeg glæder mig helt vildt. Min dag starter på et motorkontor, hvor jeg skal købe plader jeg kan køre med til grænsen. Jeg har aldrig kørt hurtigere end ca. 230 km/t før og jeg er spændt på om trafikken tillader I morgen, at jeg prøver hvordan det føles at køre hurtigere end det...

I er godt nok gode til at gætte identiteten på min lille hemmelighed, men jeg siger ikke mere forløbigt Smiler
"Rulleskøjten" RS4 Cabriolet MTM
Q7 3.0 TDI med bagsæder.
Brugeravatar
Onkel Dunkel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 504
Tilmeldt: 2/04/2007 15:11
Geografisk sted: København

Re: Man kan vist nok sige at denne Audi her .... er tunet..

Indlæg af Onkel Dunkel »

Skeel skrev:Så sidder jeg I baren på et Mövenpick hotel i München og nyder en kold weissbier. I morgen venter mig en knap 800 km hjemtur i mit nye legetøj og jeg glæder mig helt vildt. Min dag starter på et motorkontor, hvor jeg skal købe plader jeg kan køre med til grænsen. Jeg har aldrig kørt hurtigere end ca. 230 km/t før og jeg er spændt på om trafikken tillader I morgen, at jeg prøver hvordan det føles at køre hurtigere end det...

I er godt nok gode til at gætte identiteten på min lille hemmelighed, men jeg siger ikke mere forløbigt Smiler


Super - fedt at du får en lang køretur hjem. Jeg tror jeg ville have svært ved at sove Smiler Er spændt på at høre mere...
[color=#8A8A8A]
A4 cabriolet 1.8T - 2007 [/color]
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"