CNHA med 190 hk er en Euro 6-motor. Den anden er ældre og kun en Euro 5.
Her er et datablad på Euro 6-motoren:
https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a4/pdf/a4aqb8/Audi-A4-allroad-quattro---2.0-TDI-140-kW-EU6W-quattro-HS-Allroad-2014.pdfSom du kan se, har den magnetinjektorer. Jeg er ret sikker på, at den ældre model med 177 hk har piezoinjektorer, men den har muligvis kunnet fås med begge.
Desuden sker der noget med AGR-kølingen. Jeg er ikke helt sikker på, hvad det indebærer, men der står både ND og HD AGR, hvilket betyder lavtryk og højtryk. Lavtryk betyder, at man tager gassen bagude efter partikelfilteret, hvor den er kold og ikke fyldt med snot (DUH, det var de længe om at fatte), mens højtryk formodentlig bruges i koldstartsfasen - ren spekulation
. Der står samtidig "vandkølet udstødningstilbageføring", hvilket så formodentlig er til højtryksdelen.
Det er ikke helt klar besked
, men måske kan du finde noget i databladet, som du kan søge videre med.
\Alex