A6 3,0 TDI kæder
: 5/03/2018 11:16
Kæder på 3.0 TDI..
Her er lige et lille surt opstød.
Jeg har igennem tiden ejet en del forskellige audi'er bla. 3.0tdi fra 06.
Og nu kører jeg 1.9 TDI.
Står og vil prøve noget andet.
Og efter min mening, er Audi A6 C7 4G en af de fedeste biler (Avant selvfølgelig).
Så lidt af fritiden går med at kigge efter den rigtige, jeg prøver en hos Audi i Aalborg. 3.0 TDI, 140000 km på klokken.
Men den støjer i opstart pga. slidte kæder... Nå jeg søger videre. Og finder et rigtig fint eksemplar i Hannover. Veksler penge osv. Og kører derned...
Ja, den står som et suttet bolsje, meeeeennnn. Samme fejl. Slidte kæder... Og den stod på 120000 km.
Søger man på nettet, kommer der adskillige videoer og indlæg på forumer med det samme problem....
Hvad s..... er det for noget lort....
Vedligholdsefri, min bare røv.
Hvorfor er det de ikke kan få de kæder til at fungere.
Ja, olieskift på 30k. Og for dårlige kæder.
Der er set eksemplarer på nogle, så langt nede som 50000 km..
Og var de nu bare sat ud mod grillen, og ikke ind mod kabinen, så kunne jeg leve med det. og turde nok selv at skifte dem.
Men det ville jeg ikke turde, hvis jeg skulle stå i blinde med hænderne oppe.. Jo kunne hive hele motoren ud, men DDD
BMW og Mercedes kan få det til at fungere. De kører ihvertfald længere end 100000 km. de bliver vel skiftet mellem 200-300k
Sammenligner man kæder.
Så er konkurrenternes større/bredere.
Så jeg er gået væk fra A6 3.0 TDI. (Som absolut er den flotteste) Og nu har jeg købt en A4 2.0 TDI. Med TANDREM der går 210000 på et skift. service pris 6500 kr. mod 30-35000 kr på 3,0 TDI..
Og ja, man kan selvfølgelig få A6 med 2.0 TDI. Men, nej tak. Alt for stor en bil til den motor.
Og man kunne bide i det sure æble og bare købe en. Men jeg ville ikke lave andet end at spekulere på hvornår den springer over et par tænder... Og 30000++ kr for at skifte dem. Det jo uhørt. De skulle sgu tvinges til at skifte dem gratis, når de finder på sådanne noget lort.
Her er lige et lille surt opstød.
Jeg har igennem tiden ejet en del forskellige audi'er bla. 3.0tdi fra 06.
Og nu kører jeg 1.9 TDI.
Står og vil prøve noget andet.
Og efter min mening, er Audi A6 C7 4G en af de fedeste biler (Avant selvfølgelig).
Så lidt af fritiden går med at kigge efter den rigtige, jeg prøver en hos Audi i Aalborg. 3.0 TDI, 140000 km på klokken.
Men den støjer i opstart pga. slidte kæder... Nå jeg søger videre. Og finder et rigtig fint eksemplar i Hannover. Veksler penge osv. Og kører derned...
Ja, den står som et suttet bolsje, meeeeennnn. Samme fejl. Slidte kæder... Og den stod på 120000 km.
Søger man på nettet, kommer der adskillige videoer og indlæg på forumer med det samme problem....
Hvad s..... er det for noget lort....
Vedligholdsefri, min bare røv.
Hvorfor er det de ikke kan få de kæder til at fungere.
Ja, olieskift på 30k. Og for dårlige kæder.
Der er set eksemplarer på nogle, så langt nede som 50000 km..
Og var de nu bare sat ud mod grillen, og ikke ind mod kabinen, så kunne jeg leve med det. og turde nok selv at skifte dem.
Men det ville jeg ikke turde, hvis jeg skulle stå i blinde med hænderne oppe.. Jo kunne hive hele motoren ud, men DDD
BMW og Mercedes kan få det til at fungere. De kører ihvertfald længere end 100000 km. de bliver vel skiftet mellem 200-300k
Sammenligner man kæder.
Så er konkurrenternes større/bredere.
Så jeg er gået væk fra A6 3.0 TDI. (Som absolut er den flotteste) Og nu har jeg købt en A4 2.0 TDI. Med TANDREM der går 210000 på et skift. service pris 6500 kr. mod 30-35000 kr på 3,0 TDI..
Og ja, man kan selvfølgelig få A6 med 2.0 TDI. Men, nej tak. Alt for stor en bil til den motor.
Og man kunne bide i det sure æble og bare købe en. Men jeg ville ikke lave andet end at spekulere på hvornår den springer over et par tænder... Og 30000++ kr for at skifte dem. Det jo uhørt. De skulle sgu tvinges til at skifte dem gratis, når de finder på sådanne noget lort.