Højtryks diesel pumpe kaput

Motor, gearkasse, quattro (firehjulstræk), kardaner, lejer, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
MLynnerup
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/06/2015 10:40

Højtryks diesel pumpe kaput

Indlæg af MLynnerup »

Jeg er den - indtil for nyligt - lykkelige ejer af en A4 3.0 TDI Avant quattro fra 2009/2010.

Da jeg for en måneds tid siden stod og skulle til at køre på skiferie nægtede bilen at starte efter to-tre forkøllede forsøg på at køre. Diagnosen var efterfølgende fra Audi, at højtrykspumpen var gået sig en tur, og en nærmere inspektion af brændstoftanken viste, at der var metalspåner heri (grundet tilbageløbssystemet). Konklusionen var således at højtrykspumpe, tandrem, railrør, dysser, elektriske brændstofpumper m.m. skulle skiftes og resten af brændstofsystemet skulle renses. En øvelse, som ville komme til at lande på den forkerte side af DKK 70.000 :(

Jeg er (eller har været) utrolig glad for bilen, men den har kørt 350.000 km, så jeg kastede mig ikke direkte ud i den omtalte reparation. Jeg har overvejet forskellige alternativer - donorbil fra tyskland, ombytningsmotor (muligvis også fra tyskland), etc. etc. - men vil nu gerne høre, om der er nogen i dette forum, der enten har erfaringer med tilsvarrende eller gode forslag til at komme videre, med en pris der er mindre end DKK 70.000 :-k

Mvh
Mogens
karsten_horn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
Geografisk sted: Hjørring

Re: Højtryks diesel pumpe kaput

Indlæg af karsten_horn »

MLynnerup skrev:Jeg er den - indtil for nyligt - lykkelige ejer af en A4 3.0 TDI Avant quattro fra 2009/2010.

Da jeg for en måneds tid siden stod og skulle til at køre på skiferie nægtede bilen at starte efter to-tre forkøllede forsøg på at køre. Diagnosen var efterfølgende fra Audi, at højtrykspumpen var gået sig en tur, og en nærmere inspektion af brændstoftanken viste, at der var metalspåner heri (grundet tilbageløbssystemet). Konklusionen var således at højtrykspumpe, tandrem, railrør, dysser, elektriske brændstofpumper m.m. skulle skiftes og resten af brændstofsystemet skulle renses. En øvelse, som ville komme til at lande på den forkerte side af DKK 70.000 :(

Jeg er (eller har været) utrolig glad for bilen, men den har kørt 350.000 km, så jeg kastede mig ikke direkte ud i den omtalte reparation. Jeg har overvejet forskellige alternativer - donorbil fra tyskland, ombytningsmotor (muligvis også fra tyskland), etc. etc. - men vil nu gerne høre, om der er nogen i dette forum, der enten har erfaringer med tilsvarrende eller gode forslag til at komme videre, med en pris der er mindre end DKK 70.000 :-k

Mvh
Mogens


Sidste efterår døde min gamle 2006 3.0 A6 TDI under en Autobahn tur syd for Bremen og jeg endte op med en komplet ombytningsmotor(alt udenoms monteret på motor) og jeg endte med en regning på 50k inklusiv alt. At betale 70k og så stadig stå med en gammel slidt motor giver ikke mening. Min nye motor kom med 6 mdr 100% garanti og certifikat på at have kørt 164.000 km.

Jeg ville finde en tilsvarende og i Tyskland er der værksteder der har specialiseret sig netop i disse opgaver, du kan finde dem på Ebay.de og transporten kan nemt tjenes hjem igen. Ellers fik jeg det gjort hos et lokalt værksted som jeg havde tillid til.

Held og lykke

Mvh

Karsten Horn
Besvar

Tilbage til "Drivlinje (motor & gearkasse)"