Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Motor, gearkasse, quattro (firehjulstræk), kardaner, lejer, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
christian82
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 1/05/2014 17:19
Geografisk sted: Nordjylland

Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af christian82 »

Hey hey gutter. Jeg har et stort problem med min bil. En Audi b6 1,9 TDI 130hk

Jeg har forsøgt at på at få rysten væk ved acc. Og jeg syntes umiddelbart det er værst når bilen bliver lidt varm.

Alt det her har jeg skiftet uden held.

Svinghjul/kobling sasch.
Alle trækaksel lede
Foreste motorophæng.
Tanddempumpe
Ledningsnet dyser
Kontrol af plastrør til dyser med diesel alt ok.
Brændstoffilter skiftet
Oringe dyser
Justering af dyser
Flammeskiver dyser.
Motor ophæng i siden skiftet. 2 stk
Ny Org turbo og indkøring plus pakninger
Gjort standart da rh havde chippet den hårdt
Chippet igen ved landberg.

Når jeg kører i 5. Gear og lader bilen trække HELT nede fra bunden af. Ryster den faktisk meget.

Jeg tænker lidt om svinghjulet kan være gået til endnu en gang efter 5000km og måske tænker jeg også trækaksler der er skæve da alle ledene er skiftet.

Håber virkelig nogen kan hjælpe en mand i nød og ikke flere bud på fejlen.

Vh Christian.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af audi_claus »

christian82 skrev:Hey hey gutter. Jeg har et stort problem med min bil. En Audi b6 1,9 TDI 130hk

Jeg har forsøgt at på at få rysten væk ved acc. Og jeg syntes umiddelbart det er værst når bilen bliver lidt varm.

Alt det her har jeg skiftet uden held.

Svinghjul/kobling sasch.
Alle trækaksel lede
Foreste motorophæng.
Tanddempumpe
Ledningsnet dyser
Kontrol af plastrør til dyser med diesel alt ok.
Brændstoffilter skiftet
Oringe dyser
Justering af dyser
Flammeskiver dyser.
Motor ophæng i siden skiftet. 2 stk
Ny Org turbo og indkøring plus pakninger
Gjort standart da rh havde chippet den hårdt
Chippet igen ved landberg.

Når jeg kører i 5. Gear og lader bilen trække HELT nede fra bunden af. Ryster den faktisk meget.

Jeg tænker lidt om svinghjulet kan være gået til endnu en gang efter 5000km og måske tænker jeg også trækaksler der er skæve da alle ledene er skiftet.

Håber virkelig nogen kan hjælpe en mand i nød og ikke flere bud på fejlen.

Vh Christian.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Hmmm Du skriver, du har 5 gear? Hvad med at bruge dem, så motoren arbejder i et tiltænk/konstrueret område ?
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af mojo »

er der intet af det du har gjort som har resulteret i en ændring af rystelserne?
har du renset tank for motorolie?
kompresionstest?
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af LKA63 »

Jeg vil give audi_claus lidt ret. En chippet motor med stort moment har ikke godt af at sejtrække og kan sagtens ødelægge svinghjulet, men det er et rent gæt.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
christian82
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 1/05/2014 17:19
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af christian82 »

Selvfølgelig bruger jeg mine gear ordentligt. Men det var for at frem provokere fejlen jeg prøvede. Om de også kom ved så lave omdr. Ja tank og hjælpe pumpe i tank er renset. Der er intet sket med rystelserne ved noget af det jeg har lavet. Har tænkt lidt på hvis nu at en eller flere af dyserne sidder en smule løst pga af de slid mærker der kommer ved oringene på toppen? Syntes det er værre når bilen er varm eller kørt et stykke tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af audi_claus »

LKA63 skrev:Jeg vil give audi_claus lidt ret. En chippet motor med stort moment har ikke godt af at sejtrække og kan sagtens ødelægge svinghjulet, men det er et rent gæt.


Mit indlæg gik på, om det var et "søgt" eller et problem, der generer ved daglig kørsel.
Mener man kan få enhver motor til at hakke i det ved gasgivning i højt gear og lave omdrejninger og der er flere uheldige forhold: ovalslidning af cylindre, for højt ladetryk fra turboen, der kan bøje en plejl (og hvor ved jeg så det fra ? ) og endelig kan det være at turboen staller - dvs tvinges til at arbejde i et område, den ikke er beregnet til hvilket kan give vibrationer. Hvis der var automatgear på bilen ville styringen søge at holde rpm mellem 1600 - 2500 hvis det var muligt under belastning (uden at jeg kender den pågældende 1.9 TDI ).
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af audi_claus »

Nå overlappende svar ---
men når du har den chippet ved Landberg, kan du så ikke få den fejlsøgt ved ham på et rullefelt ?
I betragtning af alt det du har skiftet, må det da være en billig løsning
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
christian82
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 1/05/2014 17:19
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af christian82 »

Hej igen Claus. Den ryster uanset hvordan jeg kører i den. Men mest ved sejtræk både lave og høje omdr. Landberg sagde at alle tallene så fine ud med henhold til tryk og mængde af diesel, har lige kørt med den standart der rystede den også. Og ja det genere mig også ved normal kørsel, man kan ikke acc normalt op unden den trælse rysten. Men tænker om sving hjul kan gå så hurtigt til igen evt? Og evt måske prøve at få oringe ved dyser i overstørrelse? Og det sjove ved det ved landberg sagde han at han ikke kunne mærke noget på rulle feltet. Først da han var færdig og skulle prøve kører den på vejen. Turboen er helt ny en Org ikke ombytning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af audi_claus »

christian82 skrev:Hej igen Claus. Den ryster uanset hvordan jeg kører i den. Men mest ved sejtræk både lave og høje omdr. Landberg sagde at alle tallene så fine ud med henhold til tryk og mængde af diesel, har lige kørt med den standart der rystede den også. Og ja det genere mig også ved normal kørsel, man kan ikke acc normalt op unden den trælse rysten. Men tænker om sving hjul kan gå så hurtigt til igen evt? Og evt måske prøve at få oringe ved dyser i overstørrelse? Og det sjove ved det ved landberg sagde han at han ikke kunne mærke noget på rulle feltet. Først da han var færdig og skulle prøve kører den på vejen. Turboen er helt ny en Org ikke ombytning.


Sent from my iPhone using Tapatalk


OK - og når det er ved alle hastigheder og kun ved belastning, så er det jo ikke manglende afbalancering af hjul. Jeg havde for nylig problemet med en 6-gears automatgearkasse - under belastning - og her klarede et dobbelt olieskift problemet. Men der er jo ikke en converter med slip i en manuel gearkasse.
Svinghjul ? Så skulle der være faldet noget af ? Afbalancering sker ved der bores huller i hjulet. Hvis koblingen ikke slipper kan det næppe være det. Hvis koblingen slipper vil du kunne se det på omdrejningstælleren.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
christian82
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 1/05/2014 17:19
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af christian82 »

Det er ikke svinghjulet, da det er helt nyt og kobling glider overhovedet ikke. Den trækker som den skal men ryster bare ved acc.


Sent from my iPhone using Tapatalk
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af LKA63 »

christian82 skrev:Det er ikke svinghjulet, da det er helt nyt og kobling glider overhovedet ikke. Den trækker som den skal men ryster bare ved acc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rystelser under acceleration er typisk drivaksler. Du har kontrolleret de inderste for slør, selvom de er udskiftet. Forsvinder rystelserne helt i frigear ?
Ellers ville jeg gå efter dyserne og undersøge om de slutter tæt.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
christian82
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 1/05/2014 17:19
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af christian82 »

Landberg kunne ikke mærke noget på rullefeltet og alle ledene er skiftet og der er ikke slør i dem desværre. Jeg tænker lidt at måske det kan være manglende kompression på en cylinder ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af audi_claus »

Jeg skiftede på et tidspunkt mine motorophæng til hårdere - for at få styr på motor/gearstang under kraftig acceleration. De hårde ophæng bevirker, at alle vibrationer fra motoren går igennem til kabinen og især ved normaldriftområdet 1800-2200 rpm.
Men du har først skiftet dine efter problemet var opstået, som jeg læser din indledning.
En proff havde på et tidspunkt monteret et forkert svinghjul på min V8 bådmotor. En mark IV og en gen 5 har henholdsvis intern og ekstern afbalanceret krank og det var kun ved acc. det mærkedes indtil der opstod "ventiltikken". Det var vibrationerne, der havde fået en ipresset stempelpind ud og fræse et spor i en cylindervæg. - Efter det er det mig selv, der ødelægger mine motorer - hvorfor betale andre for det -
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
christian82
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 1/05/2014 17:19
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af christian82 »

Er selv mekanikker. Har kørt med bilen standart og skifter alle motor ophæng uden held. Og sving hjulet er det rigtige der er blevet monteret. Og fejlen opstår sån set ved næsten alle omdr.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af mojo »

hvad med sidelejer inde i gearkassen hvor flangerne sidder er der slør?
har det altid været sådan med dig som ejer?
har du prøvet med andre hjul?
bøsninger bærearme og støddæmpere ok?
er det nye drivakselled? evt byt højre og venstre led om så er der ny slidflade.
mangler der kompression vil den formentlig halte i tomgang også ved bøjet plejlstang.
christian82
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 1/05/2014 17:19
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af christian82 »

Ja det har altid været på bilen mens jeg har haft den. Og har døjet med det i LANG tid nu. For at finde en løsning og adskillige penge smidt i den. Der er ingen slør i lejer i gearkassen og ingen bøsninger er der slør i. Og der er faktisk ingen rystelser når jeg lige Tar bilen om morgenen altså kold. Men allerværst når den er godt varm. Derfor jeg tænkte kompression. Ja har kørt med mange forskellige hjul. Men det er heller ikke sån en rysten. Det er lige som om at den kører på 3 cylinder når det er værst.


Sent from my iPhone using Tapatalk
HEMA
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1/09/2009 19:50
Geografisk sted: Jylland

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af HEMA »

Fandt du nogensinde en løsning på problemet ?

Jeg har samme type rystelser
AutoPit-Herlev
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: 22/05/2011 22:26
Geografisk sted: Herlev

Re: Brugt rigtig mange penge.!!! Hjælp!!!

Indlæg af AutoPit-Herlev »

ImageUploadedByTapatalk1458977642.212672.jpg
ImageUploadedByTapatalk1458977642.212672.jpg (96.25 KiB) Vist 25235 gange


ImageUploadedByTapatalk1458977623.560614.jpg
ImageUploadedByTapatalk1458977623.560614.jpg (103.77 KiB) Vist 25235 gange

ImageUploadedByTapatalk1458977595.358613.jpg
ImageUploadedByTapatalk1458977595.358613.jpg (102.39 KiB) Vist 25235 gange


Havde samme problem og det var dysserne. Knækkede og så var der intet spillerum. (180 grader) .

Er du sikker på intercooler/rør er tæt? Havde en med samme symptomer...
Jeg skiftede straks tandempumpe.. Blev simpelhen så ked af det da det ikke var den... Skiftede filter osv.. Den var ligeglad. Hakkede ved langsom acc.. Og sejtræk.

Den lille 90* graders slange bag turbo på tryksiden. Den havde en lille revne.
Skiftede den.. Bilen kører fint...

Moe
Besvar

Tilbage til "Drivlinje (motor & gearkasse)"