Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Audi A4 B7 2.0 TFSI, 2006, motorkode BWE, 270.000 km.
Inden for de seneste måneder har min bil periodisk tabt kraft, mest udtalt ved 1800 – 3000 omdrejninger, men det er nok hele vejen op, da topfarten nu er 15 km/t lavere end for 6 måneder siden. Det er fuldstændigt uforudsigeligt hvornår det optræder, men det er tiltagende.
Når fænomenet optræder er det ledsaget af en ”ploppende” lyd fra motor rummet som om et eller andet er utæt. Lyden er væk eller meget mindre når den kører normalt. Det er ikke udstødningen. Der er ikke noget at høre i tomgang som er jævn. Audi har ikke rigtigt nogen mening om det ud over, at det måske kan være en defekt PCV ventil. Der er ingen fejlkoder.
Inden jeg sender den til Audi for en måske langvarig fejlsøgning og udskiftning af mistænkelige dele - er der nogen som har et forslag til hvad det kan være eller en måde at fejlsøge på?
Inden for de seneste måneder har min bil periodisk tabt kraft, mest udtalt ved 1800 – 3000 omdrejninger, men det er nok hele vejen op, da topfarten nu er 15 km/t lavere end for 6 måneder siden. Det er fuldstændigt uforudsigeligt hvornår det optræder, men det er tiltagende.
Når fænomenet optræder er det ledsaget af en ”ploppende” lyd fra motor rummet som om et eller andet er utæt. Lyden er væk eller meget mindre når den kører normalt. Det er ikke udstødningen. Der er ikke noget at høre i tomgang som er jævn. Audi har ikke rigtigt nogen mening om det ud over, at det måske kan være en defekt PCV ventil. Der er ingen fejlkoder.
Inden jeg sender den til Audi for en måske langvarig fejlsøgning og udskiftning af mistænkelige dele - er der nogen som har et forslag til hvad det kan være eller en måde at fejlsøge på?
Re: Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Recirkulationsventil måske ?
Der fås angiveligt en ny med metalstempel i stedet for gummimembran.
http://www.autoteile-teufel.de/AUDI-A4-Avant-8ED-B7/Schubumluftventil-Lader/?vehicleId=20911&categoryId=5210
\Alex
Der fås angiveligt en ny med metalstempel i stedet for gummimembran.
http://www.autoteile-teufel.de/AUDI-A4-Avant-8ED-B7/Schubumluftventil-Lader/?vehicleId=20911&categoryId=5210
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Fint, det er et forsøg værd. Har du handlet med Autoteile-Teufel før -de skriver, at de ikke leverer uden for Tyskland?
Vagn
Vagn
Re: Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Det var bare et eksempel. De fås mange andre steder.
Det er ikke et krav at handle i en tilfældigt udvalgt internetshop.
http://www.ebay.de/itm/like/361312575896?ul_noapp=true&chn=ps&lpid=106
\Alex
Det er ikke et krav at handle i en tilfældigt udvalgt internetshop.
http://www.ebay.de/itm/like/361312575896?ul_noapp=true&chn=ps&lpid=106
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Jeg tror Høy har ret . Min havde samme symptomer for et års tid siden. Det hjalp med en udskiftning til den "opgraderede" model, som Høy henviser til.
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Tak for tippet, nu har jeg skiftet ventilen samt MAF og det har gjort at den nu kører 1-2 km længere på literen, så nu går den mellem 11 og 13 afhængig af køremåden.
Motorkraften svinger dog stadig meget og periodisk: nogen perioder er den stadig som før, hvor den ikke trækker rigtigt, larmer en del og laver "ploppe" lyde til perioder hvor den kører som ny, ingen støj, godt bundtræk og super acceleration. Det er fuldstændigt uforudsigeligt hvornår det optræder. På en 300 km mortorvejstur med god fart og 99 oktan kan den gennemgå hele registeret op til flere gange. Der er stadig ingen fejlkoder så det må være noget mekanisk og ikke elektrisk?
Audi mener, at det kan være PCV, men min mekaniker mener ikke, at det kan være den for så ville den trykke olie ud ved olie påfylningsdækslet hvilket den ikke gør. Han mener til gengæld at det er EGR'en som han kan rense med noget magic spray til 500 kroner.
Jeg er lidt rådvild med hvor jeg skal kigge hen for at finde fejlen og håber at noget kan lede mig i den rigtige retning.
Vagn
Motorkraften svinger dog stadig meget og periodisk: nogen perioder er den stadig som før, hvor den ikke trækker rigtigt, larmer en del og laver "ploppe" lyde til perioder hvor den kører som ny, ingen støj, godt bundtræk og super acceleration. Det er fuldstændigt uforudsigeligt hvornår det optræder. På en 300 km mortorvejstur med god fart og 99 oktan kan den gennemgå hele registeret op til flere gange. Der er stadig ingen fejlkoder så det må være noget mekanisk og ikke elektrisk?
Audi mener, at det kan være PCV, men min mekaniker mener ikke, at det kan være den for så ville den trykke olie ud ved olie påfylningsdækslet hvilket den ikke gør. Han mener til gengæld at det er EGR'en som han kan rense med noget magic spray til 500 kroner.
Jeg er lidt rådvild med hvor jeg skal kigge hen for at finde fejlen og håber at noget kan lede mig i den rigtige retning.
Vagn
Re: Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Det kan måske også være en tændspole der er på vej til at stå af. Det kunne være en god ide at få dem udmålt, hvis aldrig de har været skiftet.
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Det er et forsøg værd, men de blev alle skiftet for 2 år siden.
Hilsen Vagn
Hilsen Vagn
Re: Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
ja så skulle det jo også være i orden.Og tændrørene er også ok
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Yep, skiftet for en uge siden. Det gjorde ingen forskel.
Hilsen Vagn
Hilsen Vagn
Re: Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Som du selv skriver længere oppe, kan en rensning af hele systemet være en løsning. Det kunne måske også være en ide at få målt benzintrykket.
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Audi A4 B7 2.0 TFSI - periodisk tab af motorkraft
Har du fundet ud af noget endnu..
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.