Hej drenge,
Jeg ville gerne forsøge at danne mig et overblik over hvilke TFSI motorer, der har problemer af den ene eller anden slags.
En af grundene er naturligvis at jeg selv er begyndt at kigge efter erstatning for min bundsolide A4 B5 og helst ikke vil købe katten i sækken.
Det mest aktuelle problem som jeg ser det er stort olieforbrug, der ender ud i en stor udgift til udskiftning af stempler.
Men hvilke motorer (eller motorkoder) er det egentlig, der er ramt af dette ??
Efter hvad jeg kan huske at have læst i forum er det ihvertfald A4 og A5 med 1,8 TFSI og 2,0 TFSI motorer.
Kan huske at have set modeller fra 2008 til og med 2011, der har været ramt.
Jeg mindes ikke at have set dette rapporteret af A3 ejere men det er måske bare et tilfælde ?
Var der ikke også noget med kæderne på 1,4 TFSI motorene på et tidspunkt?
Skriv gerne personlige erfaringer så vi kan få indkredset hvilke modeller, der måtte have problemer.
Det kunne måske ende med at blive en 'sticky' som man kunne konsultere inden man kører dankortet igennem hos bilforhandleren næste gang.
På forhånd mange tak
TFSI... på godt og ondt...
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
TFSI... på godt og ondt...
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Re: TFSI... på godt og ondt...
Jeg har en B7 2.0 BWE tfsi som ikke har voldt mig de store problemer. Olie forbrug ca 1 L pr 10.000 km
Så efter min mening en god maskine
Så efter min mening en god maskine
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
A3 2.0 T quattro 2011
Re: TFSI... på godt og ondt...
jeg kan kun tilslutte mig Sigaard. vi har haft vores i næsten 3 år. Den har ikke slået en forkert prut endnu. Vi har kørt 60000 km i den. Olieforbrug 1/2 liter pr 15000 km .
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: TFSI... på godt og ondt...
Der er en 2.0 tfsi BWA i min TT - den har heller ikke haft nogen problemer. Olieforbruget ligger vist også omkring en liter pr. 10.000.
Re: TFSI... på godt og ondt...
Tak for feedback - jeg er godt klar over at den TFSI motor, der er i B7'eren ikke har problemerne.
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
-
- Forumbruger
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
- Geografisk sted: Viborg
Re: TFSI... på godt og ondt...
Tak for det - jeg kan godt huske tråden og skrev også i den dengang.
Jeg har lige løbet den igennem igen og det bekræfter det jeg lagde ud med at skrive i første indlæg.
Værst ramt er 1,8 og 2,0 TFSI motorer i årgangene 2008-2011 på A4 og A5.
Det var vidst dig, der skrev at problemerne var løst i biler produceret fra "Uge 48, 2011"
Så stadig ingen historier om A3'ere fra de samme årgange... sjovt nok.
Hvordan kan man se om den har fået skiftet stempler? (udover en værkstedsregning hvor det står på)
JEG skal ihvertfald ikke have en A4/A5 fra 2008-2011 uden jeg ved at det indgreb er foretaget.
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Re: TFSI... på godt og ondt...
Vores næste Audi bliver uden tvivl en A4 B7 2,0 tfsi igen. Det bliver så en fra Tyskland. Mener den køre frem til 3/2008 inden den skifter til A4 B8 modellen.
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: TFSI... på godt og ondt...
Ja, jeg deltog flere gange i den tråd ChristianL henviser til.
Sidste år var mit olieforbrug ca 2.500 km på en liter olie, hvilket ikke var tilstrækkelig stort til nogen form for kulance fra Audi.
Nu, 15.000 km senere, er forbruget nu steget til ca. 1.500 km pr liter, så jeg skal snart have lavet en ny olievejning igen, og så få skiftet stempler.
Man kan i grunden være noget skuffet over at Audi ikke erkender, at de han begået en fejl og så indkalder de berørte biler og tilbyder at rette fejlen. Det vil koste kassen, men det gør det jo også for de andre bilmærker, når de tilbagekalder biler med fabriksfejl.
Audi A5 2,0T 2010