Hej
Jeg har en Audi A4 B6 1,9 TDI 130 hk fra 2002. Den har lige rundet 192.000 km.
Svinghjul og kobling er skiftet ved 189.000 km.
Jeg har et problem når jeg accelerere i 4. og 5. gear fra 1900 rpm til ca. 2400 rpm. Her ryster bilen, dog er det klart værst i 5. gear.
Jeg har kørt tester på og her er ingen fejl at finde bortset fra indsprøjtningsmængden på dyserne svinger lidt.
Der er målt på blok 13 ved 900 rpm (tomgang)
Cyl. 1: -0,80 mg/slag
Cyl. 2: 0,26 mg/slag
Cyl. 3: 0,19 mg/slag
Cyl. 4: 0,31 mg/slag
Jeg havde i tankerne at o-ringen ved cyl. 1 kunne være utæt?
Hvad siger i til det?
På forhånd tak for hjælpen.
Ryster ved acceleration!!
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 4/09/2012 21:04
Ryster ved acceleration!!
- Vedhæftede filer
-
- Billede af blok 13
- dyse audi a4 2013.jpg (67.62 KiB) Vist 19885 gange
Re: Ryster ved acceleration!!
Der er over 1 i forskel på cylinder 1 og 4.. Der må være en eller flere dyser der er defekte..
Re: Ryster ved acceleration!!
Wahlstrøm skrev:Der er over 1 i forskel på cylinder 1 og 4.. Der må være en eller flere dyser der er defekte..
Det tror jeg ikke. Tallene ser fine ud.
Rystelser ved kraftig acceleration i 4 og 5 gear tyder på at dyseforingen er blevet oval og utæt eller dysen sidder løs.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Re: Ryster ved acceleration!!
Så er det nyt topstykke ?
Fik netop skiftet mine o ringe ved køb.. Da det skulle være en af de få sygdomme 1,9 eren har.. Kun een bolt til at holde dysen, hvilket så over tid gør hullet ovalt..
Men er sikker på forskellen ikk må være så stor... Men skal ikke gøre mig klog.. Blot noget jeg blevet fortalt
Fik netop skiftet mine o ringe ved køb.. Da det skulle være en af de få sygdomme 1,9 eren har.. Kun een bolt til at holde dysen, hvilket så over tid gør hullet ovalt..
Men er sikker på forskellen ikk må være så stor... Men skal ikke gøre mig klog.. Blot noget jeg blevet fortalt
Re: Ryster ved acceleration!!
Wahlstrøm skrev:Så er det nyt topstykke ?
Fik netop skiftet mine o ringe ved køb.. Da det skulle være en af de få sygdomme 1,9 eren har.. Kun een bolt til at holde dysen, hvilket så over tid gør hullet ovalt..
Men er sikker på forskellen ikk må være så stor... Men skal ikke gøre mig klog.. Blot noget jeg blevet fortalt
Taget fra PEB :
Motorens tomgangsstabilisering vil hele tiden forsøge at bringe motoren i balance ved enten at tilføje eller fjerne brændstof fra en eller flere dyser, hvis der bliver målt vibrationer.
De fire tal skal så vidt muligt altid sammenlagt give 0. Ydergrænserne er -2.5 og + 2.5 og forskellen må ikke være større end 3.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Re: Ryster ved acceleration!!
Ok så det mig der ikke har hørt efter
Men hvis hullerne er ovale, må det vel så stadig ende i nyt topstykke?? Eller kan det klares på anden måde
Men hvis hullerne er ovale, må det vel så stadig ende i nyt topstykke?? Eller kan det klares på anden måde
Re: Ryster ved acceleration!!
Wahlstrøm skrev:Ok så det mig der ikke har hørt efter
Men hvis hullerne er ovale, må det vel så stadig ende i nyt topstykke?? Eller kan det klares på anden måde
Nyt topstykke - desværre. Det kan ikke repareres.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Re: Ryster ved acceleration!!
hej ved godt det er gammel det her men hvad fandt du ud af med din bil
har en a4 der gør det samme
vh jacob
har en a4 der gør det samme
vh jacob
-
- Forumbruger
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 1/05/2014 17:19
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: Ryster ved acceleration!!
Kigger lige med her. Har en magen til din og min gør det samme og har skiftet næsten alt der kan skiftes. Men har ikke rørt ved dyserne. Mine tal ligger ca det samme som dine gør.har du fundet en løsning ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk