RS2 motorrenovering -mit alles!
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
RS2 motorrenovering -mit alles!
Jeg har besøgt http://www.rmc-motor.dk/ egenlig kun for at få RS2 topstykket renset ordenligt. Her mødte jeg Flemming (indehaver af rmc) som nøje undersøgte toppen, og følgende blev konstateret:
1) planslibning nødvendig pga synlige ujævnheder og fordi den havde brændt lidt igennem mellem cylindrene
2) 2 stk udstødningsventilforringer var tydeligt slidte, så alle bliver skiftet
3) ventilsæderne havde trykmærker og enkelte små revner, så de skal fræses
Pga meget fastbrændt oliesnavs i toppen, var Flemming meget bekymret over resten af motorens tilstand, så jeg måtte flere gang love at afmonterer bundkaret og rense (Han sagde det lignede EGR snask i en diesel motor, og sådan må en benziner ikke se ud) Herefter hentede jeg (på hans opfordring) ventilerne, samt knaster og andre dele som jeg vil have ultralydsrenset.
4) Ventilerne skal slibes, udstødningsventilerne kunne ikke reddes så de udskiftes
5) Har valgt også at få skåret venturi profiler i udstødningen. rmc har en avanceret fræsemaskine (eftersigende kun 3 stk i skandinavien) som kan gå ned gennem ventilhullet og lave kanalen bagved større.
http://en.wikipedia.org/wiki/Venturi_effect
Har nu besluttet at tage motoren ud af bilen, fordi de gav tilbud på 3500,- for total adskillelse af motoren, rensning, kontrol af alle dele og samle igen.
Så nu skal jeg tage stilling til hvilke motor komponenter jeg vil udskifte, plejlstænger er oplagt, men hvilke er bedst, og er der andet man bør gøre? -alle inputs er velkomne...
Hilsen Jonas
1) planslibning nødvendig pga synlige ujævnheder og fordi den havde brændt lidt igennem mellem cylindrene
2) 2 stk udstødningsventilforringer var tydeligt slidte, så alle bliver skiftet
3) ventilsæderne havde trykmærker og enkelte små revner, så de skal fræses
Pga meget fastbrændt oliesnavs i toppen, var Flemming meget bekymret over resten af motorens tilstand, så jeg måtte flere gang love at afmonterer bundkaret og rense (Han sagde det lignede EGR snask i en diesel motor, og sådan må en benziner ikke se ud) Herefter hentede jeg (på hans opfordring) ventilerne, samt knaster og andre dele som jeg vil have ultralydsrenset.
4) Ventilerne skal slibes, udstødningsventilerne kunne ikke reddes så de udskiftes
5) Har valgt også at få skåret venturi profiler i udstødningen. rmc har en avanceret fræsemaskine (eftersigende kun 3 stk i skandinavien) som kan gå ned gennem ventilhullet og lave kanalen bagved større.
http://en.wikipedia.org/wiki/Venturi_effect
Har nu besluttet at tage motoren ud af bilen, fordi de gav tilbud på 3500,- for total adskillelse af motoren, rensning, kontrol af alle dele og samle igen.
Så nu skal jeg tage stilling til hvilke motor komponenter jeg vil udskifte, plejlstænger er oplagt, men hvilke er bedst, og er der andet man bør gøre? -alle inputs er velkomne...
Hilsen Jonas
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Det lyder som et spændende projekt. Husk at smide billeder op efterhånden.
Jeg er i gang med at renovere/tune motoren i min Alfa og har bestilt plejlstænger hos Stefan Verdi i Sverige: http://www.autoverdi.com
Han laver dem efter mål, så du skal bare sende den ene plejlstang op til ham (forudsat de er ens), og så producerer han dem til dig. De er ca. 30% lettere end standard og kan holde til 11.000+ O/Min, så mon ikke det skulle række...
Hvis det skal være hyldevarer ville jeg vælge Carillo.
Jeg er i gang med at renovere/tune motoren i min Alfa og har bestilt plejlstænger hos Stefan Verdi i Sverige: http://www.autoverdi.com
Han laver dem efter mål, så du skal bare sende den ene plejlstang op til ham (forudsat de er ens), og så producerer han dem til dig. De er ca. 30% lettere end standard og kan holde til 11.000+ O/Min, så mon ikke det skulle række...
Hvis det skal være hyldevarer ville jeg vælge Carillo.
2004 Audi A4 3.0 Cabriolet
2011 VW Golf 2.0 TDI
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior
1952 DKW RT 125 (under opbygning)
1958 Ducati 125 TS (under opbygning)
- Jonas_R
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1609
- Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
- Geografisk sted: Stor københavn
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Du kan købe de her plejstænger fra Aronmatic, de er rigeligt fine til den effekt du skal køre med.
Link
Du kan bare købe nye RS2 plejlejre mange siger at det er bedst at bruge de lilla til både top og bund 034 105 701 B (40Z). Det er et "sputter bearing", hvilket meget kort fortalt vil sige at plejlejeter overflade behandlet.
Evt. køb pakningssæt fra Victor Reinz
Link
Du kan bare købe nye RS2 plejlejre mange siger at det er bedst at bruge de lilla til både top og bund 034 105 701 B (40Z). Det er et "sputter bearing", hvilket meget kort fortalt vil sige at plejlejeter overflade behandlet.
Evt. køb pakningssæt fra Victor Reinz
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Tak for links
Tror det er fint med hyldevarer i det her tilfælde -sikkert en anden snak med en gammel alfa
RMC Flemming anbefaler at købe nogen fra http://www.woessner-kolben.de/
- de har et set som reducerer kompressionen fra 10 til 8, hvilket skulle gøre det muligt at køre med højere ladetryk, give mindre varme mm - de ligner samme type H profil som dem i linker til.
Tror vi på dem?
Tror det er fint med hyldevarer i det her tilfælde -sikkert en anden snak med en gammel alfa
RMC Flemming anbefaler at købe nogen fra http://www.woessner-kolben.de/
- de har et set som reducerer kompressionen fra 10 til 8, hvilket skulle gøre det muligt at køre med højere ladetryk, give mindre varme mm - de ligner samme type H profil som dem i linker til.
Tror vi på dem?
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
- Jonas_R
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1609
- Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
- Geografisk sted: Stor københavn
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Der er ingen grund til at sænke din kompression eller få lavet kryobehandlet ventiler. Det er fuldstændigt totalt overkill af højeste klasse og mega spild af penge medmindre man har et pengetræ i baghaven
En standard RS2 motor hvis du skifter plejstænger og plejlejre kan snildt holde til 500HK på standard kompression sålænge du kører på ordenlig benzin 98 eller højere og får den mappet af en som ved hvad han gør og ikke køber en eller anden råden chip på ebay.de
Var det mig så det således ud:
Wagner EVO RS IC
Wagner EVO RS manifold
3" forrør og evt 2.75-3" udstødning med racerkat.
Ordenlig chipning
Nye tændspoler og tændrør, evt. udskift og brug 034 motorsports high output coil kit i stedet for de org. tændspoler.
RS2 plejlejre (violet) i top og bund.
Nye stempelringe, ventiler mv. som du nu skal renovere bare brug det originale.
Plejstænger fra Aronmatic ville være mit valg. Good value for money.
Så er du vel tæt på 380-390hk og 550-600Nm alt efter mappet. Det er da rigeligt fint og det hele ser standard ud mv.
En standard RS2 motor hvis du skifter plejstænger og plejlejre kan snildt holde til 500HK på standard kompression sålænge du kører på ordenlig benzin 98 eller højere og får den mappet af en som ved hvad han gør og ikke køber en eller anden råden chip på ebay.de
Var det mig så det således ud:
Wagner EVO RS IC
Wagner EVO RS manifold
3" forrør og evt 2.75-3" udstødning med racerkat.
Ordenlig chipning
Nye tændspoler og tændrør, evt. udskift og brug 034 motorsports high output coil kit i stedet for de org. tændspoler.
RS2 plejlejre (violet) i top og bund.
Nye stempelringe, ventiler mv. som du nu skal renovere bare brug det originale.
Plejstænger fra Aronmatic ville være mit valg. Good value for money.
Så er du vel tæt på 380-390hk og 550-600Nm alt efter mappet. Det er da rigeligt fint og det hele ser standard ud mv.
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Jonas_R skrev:Var det mig så det således ud:
Wagner EVO RS IC
Wagner EVO RS manifold
3" forrør og evt 2.75-3" udstødning med racerkat.
Ordenlig chipning
Nye tændspoler og tændrør, evt. udskift og brug 034 motorsports high output coil kit i stedet for de org. tændspoler.
RS2 plejlejre (violet) i top og bund.
Nye stempelringe, ventiler mv. som du nu skal renovere bare brug det originale.
Plejstænger fra Aronmatic ville være mit valg. Good value for money.
Så er du vel tæt på 380-390hk og 550-600Nm alt efter mappet. Det er da rigeligt fint og det hele ser standard ud mv.
Ja den effekt må være ok
-måske overkill, men er det ikke en fordel at sænke kompressionen, hvis vi nu tænkte det kostede det samme?
+ de hvide dysser fra 034
evt justerbart knasthjul
Der skal også tages stilling til hvilken kobling (gearkassen er desværre ikke med forstærket 1 gear)
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
- Jonas_R
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1609
- Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
- Geografisk sted: Stor københavn
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Jeg kan ikke se nogen grund til det og mig bekendt mister man effekt ved at sænke kompressionen, dertil kan man jo normalt så kører med højere ladetryk. Men da du i forvejen kan makse potentialet ud på din RS2 turbo vinder du intet ved det men taber derimod.
Så nej jeg ville ikke mene det er vejen frem. Hvis RMC er så glade for plejstænger fra det sted så må de også kunne finde nogen som giver standard kompressions forhold, men kan tåle flere tæsk end de orginale. Men igen så ville jeg altså købe dem som jeg linkede til mig. Der er mange tilfredse brugere, har selv et sæt liggende.
Ang. dyser så prøv engang at skrive til http://www.fiveomotorsport.com/ de har dyser til meget gode priser på ebay.com og det kan være de kan få dine RS2 dyser til en fornuftig pris.
Jeg ville ikke rode med det justerbare knasthjul men bare få stillet den tandrem korrekt, der er massere af info om det på s2forum.com og så få lavet nogle ordentlig mærker bagefter.
Ang. kobling så kig evt. efter noget fra Sachs de laver nogle kits til vores biler.
Så nej jeg ville ikke mene det er vejen frem. Hvis RMC er så glade for plejstænger fra det sted så må de også kunne finde nogen som giver standard kompressions forhold, men kan tåle flere tæsk end de orginale. Men igen så ville jeg altså købe dem som jeg linkede til mig. Der er mange tilfredse brugere, har selv et sæt liggende.
Ang. dyser så prøv engang at skrive til http://www.fiveomotorsport.com/ de har dyser til meget gode priser på ebay.com og det kan være de kan få dine RS2 dyser til en fornuftig pris.
Jeg ville ikke rode med det justerbare knasthjul men bare få stillet den tandrem korrekt, der er massere af info om det på s2forum.com og så få lavet nogle ordentlig mærker bagefter.
Ang. kobling så kig evt. efter noget fra Sachs de laver nogle kits til vores biler.
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Jeg har bestilt de rods fra Aron, de koster trods alt under 1/3 af dem fra wøssner (Ja - de findes både med normal og kompressionssænkning)
Fik afleveret motoren hos rmc idag, der blev straks konstateret "vende mærker" i cylindervæggene, så nu venter jeg på det bliver målt hvor meget den skal hones/bores... måske skal stemplerne også skiftes
Fik afleveret motoren hos rmc idag, der blev straks konstateret "vende mærker" i cylindervæggene, så nu venter jeg på det bliver målt hvor meget den skal hones/bores... måske skal stemplerne også skiftes
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Noget nyt ???
Casper...
Casper...
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Nej -jeg har ikke hørt nyt endnu, rmc har meget igang, så min motor ligger stadig i kø.
Så mange spændende projekter dernede, bla porsche topstykker som var ved at få lavet ekstra tændrørs hul, til dobbelt tænding. En Audi 1,8T motor som de sagde skulle tunes til 1000hk (kun til 402m), blokken var fra en diesel (den er åbenbart stærkest), og krumtappen var fra en 2,0.
Men jeg skal have bestilt nogle pakninger, så hvad er fordelen ved Victor Reinz, i forhold til originale? Lejer overlader jeg til rmc at vælge
Så mange spændende projekter dernede, bla porsche topstykker som var ved at få lavet ekstra tændrørs hul, til dobbelt tænding. En Audi 1,8T motor som de sagde skulle tunes til 1000hk (kun til 402m), blokken var fra en diesel (den er åbenbart stærkest), og krumtappen var fra en 2,0.
Jonas_R skrev:Du kan købe de her plejstænger fra Aronmatic, de er rigeligt fine til den effekt du skal køre med.
Link
Du kan bare købe nye RS2 plejlejre mange siger at det er bedst at bruge de lilla til både top og bund 034 105 701 B (40Z). Det er et "sputter bearing", hvilket meget kort fortalt vil sige at plejlejeter overflade behandlet.
Evt. køb pakningssæt fra Victor Reinz
Men jeg skal have bestilt nogle pakninger, så hvad er fordelen ved Victor Reinz, i forhold til originale? Lejer overlader jeg til rmc at vælge
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
- Jonas_R
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1609
- Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
- Geografisk sted: Stor københavn
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Victor Reinz laver komplette pakningssæt så det er typisk væsentlig billigere end at købe enkeltvis.
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Ok ville bare sikre mig det ikke handlede om kvaliteten, har nemlig allerede købt de fleste fra azf
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
hej jonas lyder som et spændende projekt. jeg har Wagner manifold og Wagner ic liggende som maks har kørt 3000 km de er som nye hvis du er interaseret i dem er du meget velkommen til at ringe til mig på 41618167
mvh christian bogh
mvh christian bogh
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
-Tak for tilbudet Christian
det ville jeg gerne have overtaget, men har desværre allerede købt det hos Wagner
det ville jeg gerne have overtaget, men har desværre allerede købt det hos Wagner
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Har du hørt fra RMC ?
Casper...
Casper...
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Jonas skrev:Nej -jeg har ikke hørt nyt endnu, rmc har meget igang, så min motor ligger stadig i kø.
Så mange spændende projekter dernede, bla porsche topstykker som var ved at få lavet ekstra tændrørs hul, til dobbelt tænding. En Audi 1,8T motor som de sagde skulle tunes til 1000hk (kun til 402m), blokken var fra en diesel (den er åbenbart stærkest), og krumtappen var fra en 2,0.Jonas_R skrev:Du kan købe de her plejstænger fra Aronmatic, de er rigeligt fine til den effekt du skal køre med.
Link
Du kan bare købe nye RS2 plejlejre mange siger at det er bedst at bruge de lilla til både top og bund 034 105 701 B (40Z). Det er et "sputter bearing", hvilket meget kort fortalt vil sige at plejlejeter overflade behandlet.
Evt. køb pakningssæt fra Victor Reinz
Men jeg skal have bestilt nogle pakninger, så hvad er fordelen ved Victor Reinz, i forhold til originale? Lejer overlader jeg til rmc at vælge
Det er rigtigt nok, man ser nogle gange ved de 1000hk+ motore at man bruger blokke fra diesel biler. F.eks. er det set at der bruges en 4,5L landcruser motor for at få maks effekt i sin supra. se evt: http://www.autoguide.com/auto-news/2010/07/custom-awd-toyota-supra-boasts-turbocharged-4-5l-landcruiser-motor.html
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Så kom dommen over motorblokken idag
cylindrene var meget slidte, så den bliver boret op til anden overstørrelse, der kommer nye Mahle stempler i, toppen planslibes, der kommer nye lejer i.
- så man kan vel godt sige at der var alt i vejen med den motor
cylindrene var meget slidte, så den bliver boret op til anden overstørrelse, der kommer nye Mahle stempler i, toppen planslibes, der kommer nye lejer i.
- så man kan vel godt sige at der var alt i vejen med den motor
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Jonas skrev:Så kom dommen over motorblokken idag
cylindrene var meget slidte, så den bliver boret op til anden overstørrelse, der kommer nye Mahle stempler i, toppen planslibes, der kommer nye lejer i.
- så man kan vel godt sige at der var alt i vejen med den motor
Du og din bil har jo også haft det sjovt og dette er jo blot en almindelig motorrenovering, når det kommer til stykket. Du har købt ny plejle - så er porten jo åben for endnu mere sjov
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Hvordan står det til med projekt. Har du fået motoren tilbage ?
hvad må man slippe for fem nye stempler ?
mvh
Casper...
hvad må man slippe for fem nye stempler ?
mvh
Casper...
Re: RS2 motorrenovering -mit alles!
Har fået motoren retur - super lækkert arbejde, alt er som nyt igen... eller faktisk bedre da den jo nu har stærkere plejlstænger og portet top
Kasper - stemplerne er dyre mener det var omkring 1100,- pr stk.
Nu skal der snart vælges kobling, vil derfor gerne høre jeres erfaringer med hvad der virker
overvejer at købe stage 3+ m alu svinghjul fra 034 (egentlig bare fordi teksten sælger godt)
http://www.034motorsport.com/clutches-flywheels-034motorsport-clutch-flywheel-packages-audi-7as2rs2-spec-clutch-package-wflywheel-p-19069.html
Kasper - stemplerne er dyre mener det var omkring 1100,- pr stk.
Nu skal der snart vælges kobling, vil derfor gerne høre jeres erfaringer med hvad der virker
overvejer at købe stage 3+ m alu svinghjul fra 034 (egentlig bare fordi teksten sælger godt)
http://www.034motorsport.com/clutches-flywheels-034motorsport-clutch-flywheel-packages-audi-7as2rs2-spec-clutch-package-wflywheel-p-19069.html
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG
Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant