EGR?

Motor, gearkasse, quattro (firehjulstræk), kardaner, lejer, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Brugeravatar
LAL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 312
Tilmeldt: 19/08/2009 16:45
Geografisk sted: Lolland

Re: EGR?

Indlæg af LAL »

Så fik jeg sgu løst mit problem. Efter at Yann havde hjulpet mig med forskellige målinger, kunne han konstatere at hverken EGR eller LMM var årsagen. Næste skridt ville være at skifte brændstofsfilteret og evt. få målt trykket på indsprøjtningen, da det huggeriet kunne tyde på manglende brændstof.

Audi i Næstved havde ikke rigtigt mod på opgaven. De ville gerne finde fejlen, men ikke måle specifikt på hvad jeg bad om. Jeg købte så et nyt brændstofsfilter, og nu spinder den som en mis igen (y)

Audi fortalte i øvrigt, at brændstofsfilteret er sat til at skulle skiftes for hver 90.000, men at de dog var begyndt at gøre det pr. 60.000, da deres erfaring er at de ikke holder 90.000.

Så fra diverse grimme tanker om nye dyser, minumum ny EGR ventil eller LMM, og så til 375,- for et nyt brændstofsfilter, var der alligevel ikke så langt :) og ind imellem er det måske i orden bare at kontrollere det mindst sandsynlige ;)
Med venlig hilsen

Lars


Audi A6 avant, 2007. Multitronic, 2.0 TDI
VW Up!

If it´s not an Audi - it´s just a car
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: EGR?

Indlæg af LKA63 »

Tak for oplysningen. Jeg havde også tænkt på at skifte filteret.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Jonas_a
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 1/08/2012 21:44

Re: EGR?

Indlæg af Jonas_a »

Hej alle sammen

Jeg har med stor interesse læst hele tråden igennem, da jeg har problemer med min Audi A6 2,0 TDI fra 2007.

Bilen hakker i tomgang og hakker også når man kører. Det er specielt mærkbart i lavere omdrejninger op til ca. 2.200-2.400 omdrejninger/minut.
Det er meget mærkbart og utroligt irriterende at køre med.

Ved acceleration hakker motoren som sådan ikke.

Jeg har netop fået købt et brændstoffilter, da jeg i første omgang tænkte at det kunne være det. Det er dog ikke monteret endnu, da jeg ikke har kendskab til om jeg selv kan gøre det og hvor det er.

Jeg ved godt at der skal udmålinger til og at det ikke bare lige er til sige hvad der er problemet, men jeg kan dog konkludere ud fra jeres input i tråden, at det højest sandsynligt bør være EGR ventilen, men at udskiftning af brændstoffilteret måske er løsningen.

Kan jeg udelukke dyser, når bilen trækker rent og jævnt med kun hakker ved tomgang og kørsel?
Vil det give mening først at få skiftet brændstoffilter?
Og - hvor får jeg fat i det der VCDS program? :-D


Håber i vil tage jer tid til at svare.

På forhånd tak.


Hilsen Jonas
Besvar

Tilbage til "Drivlinje (motor & gearkasse)"