Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Motor, gearkasse, quattro (firehjulstræk), kardaner, lejer, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
RMA
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/11/2009 22:48
Geografisk sted: Jylland

Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af RMA »

Hej
har hørt at man på Audi A4 2,0 TDI 140 HK motorer skal være opmærksom på at oliepumpen kan være stå af når motoren har kørt omkring 150.000 - nogen der kender noget til det.
Vinse
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16/10/2006 17:12

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af Vinse »

Er netop sket for min - Vi taler om 23.000,- i rep plus evt. 19.000,- til en ny turb o hvis den har taget skade!!!!!!!
I DE er de ok til kulance og A3erne er kaldt tilbage, men i DK har de ikke set nok med fejlen til at ville gøre noget Utålmodig
Vinse
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16/10/2006 17:12

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af Vinse »

PS min har kørt 139.000km så det passer vel meget godt med 150.000km.
Det er i øvrigt kun dem med kødetræk der har problemet - ikke dem med tandhjulstræk som min nu bliver "bygget om til" fordi kæde-delene ikke kan skaffes mere.

Andre der har erfaring med dette og evt. afslag/kulance????
RMA
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/11/2009 22:48
Geografisk sted: Jylland

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af RMA »

Hmm lyder lidt dyrt. Min har kørt 128000 måske man skulle skifte oliepumpen forebyggende ved næste service. Nogen der ved hvad det evt. koster
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af LKA63 »

Lige sket for min. Reservedele (kæde/strammer/tandhjul) kan stadig skaffes, men jeg vil ha´min ombygget til gearhjul for at undgå det sker igen (hvilket det gør). Der er tale om en konstruktionsfejl fordi en oliepumpe/kædestrammer skal ikke gå i stykker nogensinde. Den burde holde bilens levetid. Den skal jo heller serviceres. Audi burde give kulance.

Jeg ved endnu ikke hvad det kommer til at koste, men billigt bliver det ikke.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Brugeravatar
biker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 457
Tilmeldt: 22/04/2004 17:21
Geografisk sted: mariager

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af biker »

Vinse skrev:Er netop sket for min - Vi taler om 23.000,- i rep plus evt. 19.000,- til en ny turb o hvis den har taget skade!!!!!!!
I DE er de ok til kulance og A3erne er kaldt tilbage, men i DK har de ikke set nok med fejlen til at ville gøre noget 8-[


Koster en ny turbo +udsk 19000?
Audi A4-Lemans Edition.2.0TDI-07
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af SorenR »

biker skrev:
Vinse skrev:Er netop sket for min - Vi taler om 23.000,- i rep plus evt. 19.000,- til en ny turb o hvis den har taget skade!!!!!!!
I DE er de ok til kulance og A3erne er kaldt tilbage, men i DK har de ikke set nok med fejlen til at ville gøre noget 8-[


Koster en ny turbo +udsk 19000?

Kommer an på modellen... Turboudskiftning på min koster 45-50.000,- plus det løse.. Hos SMC.. :roll:

Det koster det halve hos AZF :mrgreen:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af Jan-DK »

SorenR skrev:
biker skrev:
Vinse skrev:Er netop sket for min - Vi taler om 23.000,- i rep plus evt. 19.000,- til en ny turb o hvis den har taget skade!!!!!!!
I DE er de ok til kulance og A3erne er kaldt tilbage, men i DK har de ikke set nok med fejlen til at ville gøre noget 8-[


Koster en ny turbo +udsk 19000?

Kommer an på modellen... Turboudskiftning på min koster 45-50.000,- plus det løse.. Hos SMC.. :roll:

Det koster det halve hos AZF :mrgreen:


Du har jo også TO.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af SorenR »

Jan-DK skrev:
SorenR skrev:
biker skrev:Koster en ny turbo +udsk 19000?

Kommer an på modellen... Turboudskiftning på min koster 45-50.000,- plus det løse.. Hos SMC.. :roll:

Det koster det halve hos AZF :mrgreen:


Du har jo også TO.

Det koster stadig det halve hos AZF (y)
Det ved jeg jo af bitter erfaring +(
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af LKA63 »

Efter en tur på værkstedet....

Nu er der tvivl hvorvidt man overhovedet kan ombygge til gearsystem i stedet for kæde...... o.O

I øvrigt er der også et kendt problem med forbindelsen mellem oliepumpen og balanceakslen. Det sekskantede stykke metal på 5 cm bliver slidt (rundet) og kan derved ikke drive oliepumpen.... Der var en del slør på min.

Det går bare rigtig godt for Audi.... Det er simpelthen for sløjt af et "kvalitetsprodukt"...
Jeg vender tilbage når jeg har den endelige dom..............
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af PEB »

Pyhhh, jeg kan se at min er med tandhjul. Det er lavet om til tandhjul fra stelnummer 4F-6-066 124

Det er lidt svært på de papirer jeg har, at se om en ombygning fra kæde til tandhjul er mulig.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
biker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 457
Tilmeldt: 22/04/2004 17:21
Geografisk sted: mariager

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af biker »

Min er også en BRE...
Kan du se om min er med tandhjul??
7A089208 :-k
Audi A4-Lemans Edition.2.0TDI-07
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af PEB »

biker skrev:Min er også en BRE...
Kan du se om min er med tandhjul??
7A089208 :-k


Den er med tandhjul.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
mbk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 27/11/2006 20:29

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af mbk »

Er i helt sikre på at det er dem med kæde der har problemer.? Hvis dem der har tandhjul, er med balanceaksler, så er der også problemer der. Det er den sekskantede stang, der forbinder oliepumpe med balanceaksel der bliver slidt rund. Problemet er størst hvis der er for meget tomgangskørsel (taxa)
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af PEB »

De har begge en balanceaksel og oliepumpen er drevet af en sekskantet stang, som du skriver. Hvis det er den der er problemet er det ens for begge typer.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af ullum »

Nogen der ved hvor det skiller på a4 altså motorkoder eller stelnumre. Jeg skal ikke have en tikkende bombe igen
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af morten00 »

ullum skrev:Nogen der ved hvor det skiller på a4 altså motorkoder eller stelnumre. Jeg skal ikke have en tikkende bombe igen
Jeg har læst lidt på http://www.motor-talk.de og set flg:
Der er flere tråde om emnet bl.a. den her http://www.motor-talk.de/forum/motorsch ... 27309.html hvor der er nævnt at Audi har sendt info til værkstederne med nr 13D7 om at skifte oliepumpen på A4 2,0 TDI med flg. stelnumre når de er inde til service:
WAU___8E_7A000695 – 117854
WAUZZZ8E_6A142943 – 297522
WAUZZZ8E_79050267 – 061063

Det er en sekskantet aksel integreret i oliepumpen som slides rund og så forsvinder olietrykket, det medfører haveri. Nogle gange blot af turbo, andre gange af hele motoren. Der er tyskere som har fået en ombytningsmotor før den har nået 100.000 km. De fik en regning på 8500 Euro.

Det ser ud til at omfatte både 8V og 16V udgaven af 2,0 TDI og muligvis flere stelnumre end ovennævnte.

Det er vist ingen tyskere som har fået noget kulance fra Audi.

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af ullum »

hm, hånden på hjertet, så er jeg altså begyndt at kigge efter noget andet, jeg gider ikke at stå igen med en mega rep
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af Avantismo »

Man kan købe meget benzin for de priser, der bliver nævnt i denne tråd... O:)
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI

Indlæg af LKA63 »

Så vidt jeg er orienteret bliver den sekskantede stang kun slidt rund, hvis kæden er blevet slap og vibrerer.....altså kun på modeller med balanceakslerne drevet af kædetræk...

Værkstedet meddelte i dag at en konvertering til gear er mulig, men koster i DK en formue (30K inkl. arbejdsløn o.O ) uden tandrem.
De tilbød at skifte kæde, tandhjul, remstremmer og tandrem for kr. 15000 og så var øverste tandhjul slidt dvs. begrænset levetid ;(

I England koster konvertering til gear inkl. tandremsskift 2000 pund. Jeg forstår ingenting. Hvad koster det i Flensborg ?

I øvrigt fudlstændig rigtigt - man kan købe meget benzin for de penge :x
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Besvar

Tilbage til "Drivlinje (motor & gearkasse)"