Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Hej
har hørt at man på Audi A4 2,0 TDI 140 HK motorer skal være opmærksom på at oliepumpen kan være stå af når motoren har kørt omkring 150.000 - nogen der kender noget til det.
har hørt at man på Audi A4 2,0 TDI 140 HK motorer skal være opmærksom på at oliepumpen kan være stå af når motoren har kørt omkring 150.000 - nogen der kender noget til det.
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Er netop sket for min - Vi taler om 23.000,- i rep plus evt. 19.000,- til en ny turb o hvis den har taget skade!!!!!!!
I DE er de ok til kulance og A3erne er kaldt tilbage, men i DK har de ikke set nok med fejlen til at ville gøre noget
I DE er de ok til kulance og A3erne er kaldt tilbage, men i DK har de ikke set nok med fejlen til at ville gøre noget
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
PS min har kørt 139.000km så det passer vel meget godt med 150.000km.
Det er i øvrigt kun dem med kødetræk der har problemet - ikke dem med tandhjulstræk som min nu bliver "bygget om til" fordi kæde-delene ikke kan skaffes mere.
Andre der har erfaring med dette og evt. afslag/kulance????
Det er i øvrigt kun dem med kødetræk der har problemet - ikke dem med tandhjulstræk som min nu bliver "bygget om til" fordi kæde-delene ikke kan skaffes mere.
Andre der har erfaring med dette og evt. afslag/kulance????
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Hmm lyder lidt dyrt. Min har kørt 128000 måske man skulle skifte oliepumpen forebyggende ved næste service. Nogen der ved hvad det evt. koster
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Lige sket for min. Reservedele (kæde/strammer/tandhjul) kan stadig skaffes, men jeg vil ha´min ombygget til gearhjul for at undgå det sker igen (hvilket det gør). Der er tale om en konstruktionsfejl fordi en oliepumpe/kædestrammer skal ikke gå i stykker nogensinde. Den burde holde bilens levetid. Den skal jo heller serviceres. Audi burde give kulance.
Jeg ved endnu ikke hvad det kommer til at koste, men billigt bliver det ikke.
Jeg ved endnu ikke hvad det kommer til at koste, men billigt bliver det ikke.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Vinse skrev:Er netop sket for min - Vi taler om 23.000,- i rep plus evt. 19.000,- til en ny turb o hvis den har taget skade!!!!!!!
I DE er de ok til kulance og A3erne er kaldt tilbage, men i DK har de ikke set nok med fejlen til at ville gøre noget
Koster en ny turbo +udsk 19000?
Audi A4-Lemans Edition.2.0TDI-07
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
biker skrev:Vinse skrev:Er netop sket for min - Vi taler om 23.000,- i rep plus evt. 19.000,- til en ny turb o hvis den har taget skade!!!!!!!
I DE er de ok til kulance og A3erne er kaldt tilbage, men i DK har de ikke set nok med fejlen til at ville gøre noget
Koster en ny turbo +udsk 19000?
Kommer an på modellen... Turboudskiftning på min koster 45-50.000,- plus det løse.. Hos SMC..
Det koster det halve hos AZF
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
SorenR skrev:biker skrev:Vinse skrev:Er netop sket for min - Vi taler om 23.000,- i rep plus evt. 19.000,- til en ny turb o hvis den har taget skade!!!!!!!
I DE er de ok til kulance og A3erne er kaldt tilbage, men i DK har de ikke set nok med fejlen til at ville gøre noget
Koster en ny turbo +udsk 19000?
Kommer an på modellen... Turboudskiftning på min koster 45-50.000,- plus det løse.. Hos SMC..
Det koster det halve hos AZF
Du har jo også TO.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Jan-DK skrev:SorenR skrev:biker skrev:Koster en ny turbo +udsk 19000?
Kommer an på modellen... Turboudskiftning på min koster 45-50.000,- plus det løse.. Hos SMC..
Det koster det halve hos AZF
Du har jo også TO.
Det koster stadig det halve hos AZF
Det ved jeg jo af bitter erfaring
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Efter en tur på værkstedet....
Nu er der tvivl hvorvidt man overhovedet kan ombygge til gearsystem i stedet for kæde......
I øvrigt er der også et kendt problem med forbindelsen mellem oliepumpen og balanceakslen. Det sekskantede stykke metal på 5 cm bliver slidt (rundet) og kan derved ikke drive oliepumpen.... Der var en del slør på min.
Det går bare rigtig godt for Audi.... Det er simpelthen for sløjt af et "kvalitetsprodukt"...
Jeg vender tilbage når jeg har den endelige dom..............
Nu er der tvivl hvorvidt man overhovedet kan ombygge til gearsystem i stedet for kæde......
I øvrigt er der også et kendt problem med forbindelsen mellem oliepumpen og balanceakslen. Det sekskantede stykke metal på 5 cm bliver slidt (rundet) og kan derved ikke drive oliepumpen.... Der var en del slør på min.
Det går bare rigtig godt for Audi.... Det er simpelthen for sløjt af et "kvalitetsprodukt"...
Jeg vender tilbage når jeg har den endelige dom..............
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Pyhhh, jeg kan se at min er med tandhjul. Det er lavet om til tandhjul fra stelnummer 4F-6-066 124
Det er lidt svært på de papirer jeg har, at se om en ombygning fra kæde til tandhjul er mulig.
Det er lidt svært på de papirer jeg har, at se om en ombygning fra kæde til tandhjul er mulig.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Min er også en BRE...
Kan du se om min er med tandhjul??
7A089208
Kan du se om min er med tandhjul??
7A089208
Audi A4-Lemans Edition.2.0TDI-07
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
biker skrev:Min er også en BRE...
Kan du se om min er med tandhjul??
7A089208
Den er med tandhjul.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Er i helt sikre på at det er dem med kæde der har problemer.? Hvis dem der har tandhjul, er med balanceaksler, så er der også problemer der. Det er den sekskantede stang, der forbinder oliepumpe med balanceaksel der bliver slidt rund. Problemet er størst hvis der er for meget tomgangskørsel (taxa)
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
De har begge en balanceaksel og oliepumpen er drevet af en sekskantet stang, som du skriver. Hvis det er den der er problemet er det ens for begge typer.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Nogen der ved hvor det skiller på a4 altså motorkoder eller stelnumre. Jeg skal ikke have en tikkende bombe igen
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Jeg har læst lidt på http://www.motor-talk.de og set flg:ullum skrev:Nogen der ved hvor det skiller på a4 altså motorkoder eller stelnumre. Jeg skal ikke have en tikkende bombe igen
Der er flere tråde om emnet bl.a. den her http://www.motor-talk.de/forum/motorsch ... 27309.html hvor der er nævnt at Audi har sendt info til værkstederne med nr 13D7 om at skifte oliepumpen på A4 2,0 TDI med flg. stelnumre når de er inde til service:
WAU___8E_7A000695 – 117854
WAUZZZ8E_6A142943 – 297522
WAUZZZ8E_79050267 – 061063
Det er en sekskantet aksel integreret i oliepumpen som slides rund og så forsvinder olietrykket, det medfører haveri. Nogle gange blot af turbo, andre gange af hele motoren. Der er tyskere som har fået en ombytningsmotor før den har nået 100.000 km. De fik en regning på 8500 Euro.
Det ser ud til at omfatte både 8V og 16V udgaven af 2,0 TDI og muligvis flere stelnumre end ovennævnte.
Det er vist ingen tyskere som har fået noget kulance fra Audi.
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
hm, hånden på hjertet, så er jeg altså begyndt at kigge efter noget andet, jeg gider ikke at stå igen med en mega rep
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
- Avantismo
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 3153
- Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
- Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Man kan købe meget benzin for de priser, der bliver nævnt i denne tråd...
Mvh Kim
Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Re: Oliepumpe Audi A4 2,o TDI
Så vidt jeg er orienteret bliver den sekskantede stang kun slidt rund, hvis kæden er blevet slap og vibrerer.....altså kun på modeller med balanceakslerne drevet af kædetræk...
Værkstedet meddelte i dag at en konvertering til gear er mulig, men koster i DK en formue (30K inkl. arbejdsløn ) uden tandrem.
De tilbød at skifte kæde, tandhjul, remstremmer og tandrem for kr. 15000 og så var øverste tandhjul slidt dvs. begrænset levetid
I England koster konvertering til gear inkl. tandremsskift 2000 pund. Jeg forstår ingenting. Hvad koster det i Flensborg ?
I øvrigt fudlstændig rigtigt - man kan købe meget benzin for de penge
Værkstedet meddelte i dag at en konvertering til gear er mulig, men koster i DK en formue (30K inkl. arbejdsløn ) uden tandrem.
De tilbød at skifte kæde, tandhjul, remstremmer og tandrem for kr. 15000 og så var øverste tandhjul slidt dvs. begrænset levetid
I England koster konvertering til gear inkl. tandremsskift 2000 pund. Jeg forstår ingenting. Hvad koster det i Flensborg ?
I øvrigt fudlstændig rigtigt - man kan købe meget benzin for de penge
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4