SorenR skrev:Det er nu ikke fordi du skal gemme så forfærdeligt meget data.. Ca. et minuts tid før fejlen opstår og så når selve fejlen opstår..
Det fedeste ville jo være hvis man kan fremprovokere fejlen på en test tur så man ikke behøver at tulle rundt med en computer i dagevis. Så bilver harddisken hurtigt fyldt op med værdiløse data
Jeg vil tro følgende vil kunne give et prej..
Målegruppe 008..
1,Engine Speed,(G28), rpm
2,Torque Request,(Driver), Nm
3,Torque Limitation, Nm
4,Smoke Limitation, Nm
Målegruppe 011..
1,Engine Speed,(G28), rpm
2,Boost Pressure,(specified), mbar
3,Boost Pressure,(actual), mbar
4,Charge Pressure,Control Duty Cycle
Målegruppe 028..
1,Accel. Pedal Pos.,Sensor 1 (G79)
2,Accel. Pedal Pos.,Sensor 2 (G185)
3,Operation Status,
; xxxxxxx1 = Climate Control ON
; xxxx1xxx = Idle Switch closed
; xxx1xxxx = Kick-Down (only Automatic Transmission)
; x1xxxxxx = Idle Speed raised
4,Accel. Pedal Pos.,Sensor 1 (G79) %
Den ventil du fik renset, er det ikke en EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil?
Hej Søren,
Følgende stod på regningen fra værkstedet:
1. Drosselklappenteil f AGR aus- u.eingeb.
2. AGR-ventil gereinigt
3. AGR-ventil einlesen
Angepasst ans stuergerat
Siger det dig noget?
Mvh
Ole