Ladetryksregulering - fejlkode

Motor, gearkasse, quattro (firehjulstræk), kardaner, lejer, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Olehen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 37
Tilmeldt: 4/09/2008 21:11
Geografisk sted: Jylland

Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Olehen »

Min audi gik på nødprogram for et par dage siden. Fik udlæst fejlkode i dag og den sagde:

Ladetryksregulering - reg.grænse overskredet

Hvad betyder dette og hvilken virkning har det på motoren/turboen?

Kan det have noget at gøre med at den ind i mellem hugger i motoren ved 1900/2100 omdr. Det føles som om turboen "hænger" og ikke slipper trykket igen?

Når man sletter fejlkoden er bilen så ud af nødprogrammet igen eller hvordan bliver den reset'et?

Mvh Ole
Audi A4, 2007, 2.0 TDI, Avant
Brugeravatar
Watcher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 619
Tilmeldt: 1/12/2005 12:19
Geografisk sted: Malmø Sverige
Kontakt:

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Watcher »

hvis du tænder og slukker bilen køre den så normalt igen? jeg ved de TDIer med VNT lader der bliver laderen tilstoppet med sod og ka derfor ikke dreje rigtig rundt og producere ladetryk og derfor laver den sådan en fejl, jeg udskiftede min turbo på min 1.9TDI netop pga det bagefter kørte den perfekt igen
Mercedes W221 S550L mit alles som showbil
Audi TT 225hk quattro som konebil
Harley FXST Softtail Custom som cykel
VW Touareg 4.2 V8 som familiebil
Mercedes E320T Avantgarde W210 som hverdagsbil
www.CarTrends.dk Milltek,Eibach,Borla,KW,G.A.S + 325 forskellige fælgmærker
OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice 4995kr samt ALLE Audi navier skaffes og monteres
Olehen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 37
Tilmeldt: 4/09/2008 21:11
Geografisk sted: Jylland

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Olehen »

Ja, jeg var nødtil at trække ind på den nærmeste rasteplads for at slukke og tænde igen ellers var jeg aldrig kommet videre på motorvejen. Den går jo helt ned i fart 100-110 km/t. Mega træls samt glødelampen lyste..

Jeg har fået renset en AGR ventil for 14 dage siden og der sagde værkstedet at den var tilstoppet med sod som du beskriver.

Har været nede ved forhandleren to gange netop på grund af den ujævne motorgang og fordi den gik på nødprogram tidligere.

Er det nødvendigt at skifte hele turboen på grund af denne fejl?

Sådan en turbo må være en halvdyr fornøjelse at skifte ud.
Brugeravatar
Flying Airbus
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 153
Tilmeldt: 6/03/2007 21:23
Geografisk sted: Sorgenfri

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Flying Airbus »

Hej.
Hvad gav du for din turbo watcher og hvor har du købt den?
hvad hedder din motorkode.

Faisal Meget glad
Mvh. Faisal
A6 Avant 03`1,9 TDI.
Motor AVF.
VCDS 10.6.3 NEtech.

At tænke er vejen til succes, men at handle og gennemføre er ofte forskellen mellem succes og fiasko.
Tidligere biler:
Audi A6 2,0E 1996.
Audi 100 2,3E 1986.
Audi 100 2,2E 1977.
Brugeravatar
Watcher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 619
Tilmeldt: 1/12/2005 12:19
Geografisk sted: Malmø Sverige
Kontakt:

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Watcher »

det var en 1.9TDI AVF som din, og jeg mener den kostede lige omkring 7000kr hos daubjerg (www.scanturbo.dk) men ole ja jeg var nød til at skifte hele turboen normalt ka man få dem renoveret men en VNT lader siger garett ikke må renoveres men ellers prøv og ring og tag en snak med daubjerg så ka de nok forklare dig hvad det er som går galt med dem.. selve udskiftningen er ikke SÅÅÅ slem igen det tog mig og min ven ca 2 timer og vi havde aldrig prøvet det før det bar MEGET vigtigt og huske og smøre turboen inden ellers holder den kun et par dage så den færdig
Mercedes W221 S550L mit alles som showbil
Audi TT 225hk quattro som konebil
Harley FXST Softtail Custom som cykel
VW Touareg 4.2 V8 som familiebil
Mercedes E320T Avantgarde W210 som hverdagsbil
www.CarTrends.dk Milltek,Eibach,Borla,KW,G.A.S + 325 forskellige fælgmærker
OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice 4995kr samt ALLE Audi navier skaffes og monteres
Brugeravatar
Flying Airbus
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 153
Tilmeldt: 6/03/2007 21:23
Geografisk sted: Sorgenfri

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Flying Airbus »

hvilken dele er det lige man skal huske at smøres inden turboen monteres???
Mvh. Faisal
A6 Avant 03`1,9 TDI.
Motor AVF.
VCDS 10.6.3 NEtech.

At tænke er vejen til succes, men at handle og gennemføre er ofte forskellen mellem succes og fiasko.
Tidligere biler:
Audi A6 2,0E 1996.
Audi 100 2,3E 1986.
Audi 100 2,2E 1977.
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Jonas_R »

Den er olie kølet og det bliver brugt til at smøre og køle.

Anyhow på min bil der slutter man det hele til, og så piller man stikket af til benzin dyserne og strømfordeleren. Så kan bilen ikke starte, men du kan godt køre på starteren. Så plejer jeg at køre på starteren indtil der er olietryk og så er der også kommet olie ud i turboen
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af SorenR »

Jonas_R skrev:Den er olie kølet og det bliver brugt til at smøre og køle.

Anyhow på min bil der slutter man det hele til, og så piller man stikket af til benzin dyserne og strømfordeleren. Så kan bilen ikke starte, men du kan godt køre på starteren. Så plejer jeg at køre på starteren indtil der er olietryk og så er der også kommet olie ud i turboen

Plejer ??? Er det noget du gør tit?? Blinke
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Watcher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 619
Tilmeldt: 1/12/2005 12:19
Geografisk sted: Malmø Sverige
Kontakt:

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Watcher »

men det ka du ikke gøre på en diesel som Ole har derfor er han nød til at smøre den ind selv Ok

Jonas_R skrev:Den er olie kølet og det bliver brugt til at smøre og køle.

Anyhow på min bil der slutter man det hele til, og så piller man stikket af til benzin dyserne og strømfordeleren. Så kan bilen ikke starte, men du kan godt køre på starteren. Så plejer jeg at køre på starteren indtil der er olietryk og så er der også kommet olie ud i turboen
Mercedes W221 S550L mit alles som showbil
Audi TT 225hk quattro som konebil
Harley FXST Softtail Custom som cykel
VW Touareg 4.2 V8 som familiebil
Mercedes E320T Avantgarde W210 som hverdagsbil
www.CarTrends.dk Milltek,Eibach,Borla,KW,G.A.S + 325 forskellige fælgmærker
OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice 4995kr samt ALLE Audi navier skaffes og monteres
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Jonas_R »

Watcher skrev:men det ka du ikke gøre på en diesel som Ole har derfor er han nød til at smøre den ind selv Ok

Jonas_R skrev:Den er olie kølet og det bliver brugt til at smøre og køle.

Anyhow på min bil der slutter man det hele til, og så piller man stikket af til benzin dyserne og strømfordeleren. Så kan bilen ikke starte, men du kan godt køre på starteren. Så plejer jeg at køre på starteren indtil der er olietryk og så er der også kommet olie ud i turboen


Kan man ikke køre på starteren i en diesel?
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Jonas_R »

SorenR skrev:
Jonas_R skrev:Plejer ??? Er det noget du gør tit?? Blinke


Tja har da skiftet turboen 4 gange Smiler inden for det sidste år.

1 gang for at få renoveret min hybrid, som jeg så solgte.
1 gang for at sætte min nye RS2 turbo på, som gik i stykker hos RH pga. overspin.
1 gang for at sætte min nye RS2 turbo (det var nr. 2 rs2 turbo)
1 gang for at sætte min nye RS2 turbo på igen pga. skift af udstødningsmanifold

Så det er da snart plejer Smiler
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af PEB »

Jonas_R skrev:
Watcher skrev:men det ka du ikke gøre på en diesel som Ole har derfor er han nød til at smøre den ind selv Ok

Jonas_R skrev:Den er olie kølet og det bliver brugt til at smøre og køle.

Anyhow på min bil der slutter man det hele til, og så piller man stikket af til benzin dyserne og strømfordeleren. Så kan bilen ikke starte, men du kan godt køre på starteren. Så plejer jeg at køre på starteren indtil der er olietryk og så er der også kommet olie ud i turboen


Kan man ikke køre på starteren i en diesel?


Han mener nok, at man ikke kan tage stikket til dyserne og strømfordeleren af på en diesel. Meget glad
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Jonas_R »

Nej oki klart man ikke kan tage de ting på en diesel, men der findes vel noget tilsvarende.

Må tilstå at jeg aldrig har hørt om selvsmøring af en turbo.
Brugeravatar
Flying Airbus
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 153
Tilmeldt: 6/03/2007 21:23
Geografisk sted: Sorgenfri

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Flying Airbus »

hvis man nu fylder turboen op med olie i dens kanaler inden man montere den burde der jo ikke være noget der eller hvad?
Mvh. Faisal
A6 Avant 03`1,9 TDI.
Motor AVF.
VCDS 10.6.3 NEtech.

At tænke er vejen til succes, men at handle og gennemføre er ofte forskellen mellem succes og fiasko.
Tidligere biler:
Audi A6 2,0E 1996.
Audi 100 2,3E 1986.
Audi 100 2,2E 1977.
Olehen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 37
Tilmeldt: 4/09/2008 21:11
Geografisk sted: Jylland

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Olehen »

Jeg tror nu ikke jeg vil gå igang med at skifte den selv.

Snakkede med forhandleren og han sagde at det kunne være mange ting som udløste fejlen. En utæt slange, en ventil der ikke lukker ordentlig osv. men han har endnu ikke nævnt at selve turbo'en som et problemet. Og sjovt nok kan værkstedet aldrig måle/ finde fejlen de 2 gange jeg tidligere har på peget problemet. Han har haft den sendt til tyskland hvor der blevet skiftet en pakning til en AGR ventil og fik renset wast gaten.

Gik på nødprogrm 2 gange i sidste uge - pisse irriterende. Var lige inde på en rsteplads og slukke ned og så videre. Nåede kun lige ud og op omkring 130-140 km't før den gik over på nødprogrmmet igen. Så var der langt til næste afkørsel.. aaarrrgh

Skal vidst have fat i forhandleren igen.

Kan man få udlæst fejl og påpeget problemet på et eksternt værksted/daubjerg til relativt billige penge?

Så havde jeg tænkt mig at kræve den del udskiftet af forhandleren hvis det kan påvises hvad der skyldes fejlen og hvad der skal skiftes for at afhjælpe problemet..
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af SorenR »

Olehen skrev:Jeg tror nu ikke jeg vil gå igang med at skifte den selv.

Snakkede med forhandleren og han sagde at det kunne være mange ting som udløste fejlen. En utæt slange, en ventil der ikke lukker ordentlig osv. men han har endnu ikke nævnt at selve turbo'en som et problemet. Og sjovt nok kan værkstedet aldrig måle/ finde fejlen de 2 gange jeg tidligere har på peget problemet. Han har haft den sendt til tyskland hvor der blevet skiftet en pakning til en AGR ventil og fik renset wast gaten.

Gik på nødprogrm 2 gange i sidste uge - pisse irriterende. Var lige inde på en rsteplads og slukke ned og så videre. Nåede kun lige ud og op omkring 130-140 km't før den gik over på nødprogrmmet igen. Så var der langt til næste afkørsel.. aaarrrgh

Skal vidst have fat i forhandleren igen.

Kan man få udlæst fejl og påpeget problemet på et eksternt værksted/daubjerg til relativt billige penge?

Så havde jeg tænkt mig at kræve den del udskiftet af forhandleren hvis det kan påvises hvad der skyldes fejlen og hvad der skal skiftes for at afhjælpe problemet..

Du må ha' fat i en VAG-COM/VCDS og logge målepunkter/følere mens du kører. Det er en hel del lettere at diagnosticere når man har en historik man kan kigge på.
Typisk har værkstederne ikke så "sofistikeret" bærbart udstyr så de kan gøre det. Min egen mekaniker har et stor skrummel af en Bosch tingest der skal have 230V.. Lidt svær at køre tur med Blinke
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Olehen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 37
Tilmeldt: 4/09/2008 21:11
Geografisk sted: Jylland

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Olehen »

Kan man låne en VAG-COM/VCDS til at logge målepunkter/følere mens jeg kører.

Er træt af at opleve at når man endelig får tid på værkstedet og de så køre en tur så sker der intet. Derfor ville det være fedt hvis man kunne låne udstyret og så gemme historikken, for på den måde at kunne "hjælpe" værkstedet med at finde fejlen.

Kan man gemme historik for en hel uge?

Hvis ikke man kan låne en bærbar med programmet hvor man kan man så afskaffe det og kablet samt hvad er prisen for det?
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af SorenR »

Det er nu ikke fordi du skal gemme så forfærdeligt meget data.. Ca. et minuts tid før fejlen opstår og så når selve fejlen opstår..

Det fedeste ville jo være hvis man kan fremprovokere fejlen på en test tur så man ikke behøver at tulle rundt med en computer i dagevis. Så bilver harddisken hurtigt fyldt op med værdiløse data Blinke

Jeg vil tro følgende vil kunne give et prej..

Målegruppe 008..
1,Engine Speed,(G28), rpm
2,Torque Request,(Driver), Nm
3,Torque Limitation, Nm
4,Smoke Limitation, Nm

Målegruppe 011..
1,Engine Speed,(G28), rpm
2,Boost Pressure,(specified), mbar
3,Boost Pressure,(actual), mbar
4,Charge Pressure,Control Duty Cycle

Målegruppe 028..
1,Accel. Pedal Pos.,Sensor 1 (G79)
2,Accel. Pedal Pos.,Sensor 2 (G185)
3,Operation Status,
; xxxxxxx1 = Climate Control ON
; xxxx1xxx = Idle Switch closed
; xxx1xxxx = Kick-Down (only Automatic Transmission)
; x1xxxxxx = Idle Speed raised
4,Accel. Pedal Pos.,Sensor 1 (G79) %

Den ventil du fik renset, er det ikke en EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil?
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Olehen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 37
Tilmeldt: 4/09/2008 21:11
Geografisk sted: Jylland

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Olehen »

Problemet er bare at når værkstedet har haft den så har de ikke kunnet fremprovokere fejlen, hvilket jeg synes er underligt.


Hvor får jeg fat i programmet samt et kabel?

Skal lige se om jeg ikke kan finde regningen fra værkstedet igen. Så skal jeg sige dig hvad det var for en ventil.
Erik K
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 10/07/2008 13:24
Geografisk sted: Struer - Jylland
Kontakt:

Re: Ladetryksregulering - fejlkode

Indlæg af Erik K »

[/quote]
Hvor får jeg fat i programmet samt et kabel?


Hej Olehen.

Kablet samt installations CD´er køber du her på nedenstående Veb adresse ved:

NEtech
Niels Ezerman
Bævervej 3
DK 8600 Silkeborg
Web: www.vcds.dk

Programmet skal du selv down loade på nettet.
Det er meget nemt, at bestille og købe da du kan betale med det samme med dit Visa / Dankort, på nettet. Og så bliver det sendt til dig med posten. Jeg har selv lige købt. det var dog i forbindelse med et kursus som Niels Ezerman afholdte. Jeg fik bare lige uden videre "pakken" (kabel og CD ér) udleveret i forbindelse med omtalt kursus og efterfølgende sendte Niels mig en faktura som jeg med det samme betalte pr. home-banking. Jeg kan meget kraftigt anbefale, at købe denne nye "VCDS´er" som det hedder i dag, ved Niels Ezerman. Han er en utrolig flink og meget hjælpsom mand.
I forbindelse med købet af kablet er der licens og dermed også ret til opdateringer fra nettet. Ydermere kan jeg oplyse, at det meste er på Dansk som jo for de fleste er en fordel. Prisen er så vidt jeg husker 2840 kr. + evt 320 kr. for et 2x 2 kabel, med det kan du også teste de lidt ældre biler som ikke har det store stik.

God fornøjelse !!!
Erik K

Audi A4 Avant 2.5 V6 TDI 8E BFC 2002
Polo 1.4
VW Transporter T4 2,4 2000
www.VCDS.dk Diagnose udstyr

Se også min hjemmeside: www.hus4u.dk

HUSK!!!: Vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig !!!!
Besvar

Tilbage til "Drivlinje (motor & gearkasse)"