Vacuumpumpe til fatpilot

Alt om instrumenter og kabinen
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
HME
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 216
Tilmeldt: 13/10/2005 09:51
Geografisk sted: Nordsjælland

Vacuumpumpe til fatpilot

Indlæg af HME »

Hej,
Min fartpilot virker kun sporatisk. Har renset elkontakterne i betjeningsarmen. Har kontrolleret at vacuumsystemet er tæt, men er i tvivl om vacuumpumpen suger tilstrækkeligt. Den giver et undertryk på ca. 100 mm hg, men er det nok? Er der nogen som ved, hvor stort et undertryk pumpen skal kunne præstere?
Mvh HME
HME
Audi 80 avant, 2,6 quattro, 1993, motorkode ABC(solgt)
MB SLK 230 Kompressor
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Vacuumpumpe til fatpilot

Indlæg af Jan-DK »

Jeg vil tro det er nok.
Har du testet selve dåsen til speeder pedalen om den kan holde vakuum.

Jeg har rodet noget med min S6 fra 95 og der sidder jo også sådan en pumpe på.

Når jeg havde den på bordet og satte strøm til kunne den næste ikke lave noget vakuum men det er nok.
Jeg har også låne en pumpe og det var det samme.

På min var fejlen selv armen med en defekt forbindelse. Dyrt og næsten ikke til at skaffe. :-&
HME
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 216
Tilmeldt: 13/10/2005 09:51
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vacuumpumpe til fatpilot

Indlæg af HME »

Tak for svaret Jan.
Jeg har testet hele systemet fra vacuumpumpen, og det holder fint vacuum, så det må nok være en el-fejl. Enten i armen eller i selve styremodulet. Jeg må prøve at finde ud af, hvordan man tester det.
HME
Audi 80 avant, 2,6 quattro, 1993, motorkode ABC(solgt)
MB SLK 230 Kompressor
Brugeravatar
Aboje
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 199
Tilmeldt: 10/07/2015 21:05
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Vacuumpumpe til fatpilot

Indlæg af Aboje »

Ofte er det en fejl i selve stilken. Har fundet en vejledning (på tysk) på hvordan kontakterne i stilken kan renoveres.
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc :-)

2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
HME
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 216
Tilmeldt: 13/10/2005 09:51
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vacuumpumpe til fatpilot

Indlæg af HME »

Hej Allan
Tak for linket. Det ser interessant ud. Det vil jeg selvfølgelig prøve.
HME
Audi 80 avant, 2,6 quattro, 1993, motorkode ABC(solgt)
MB SLK 230 Kompressor
HME
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 216
Tilmeldt: 13/10/2005 09:51
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vacuumpumpe til fatpilot

Indlæg af HME »

Tilbagemelding:
Så har jeg skilt stilken ad efter Allan's link, og det viste sig, at kobberpladen, som indgår i kontaktsystemet, var oxideret. Efter blankpudsning af kobberet og antioxidering af overfladen kunne stilken atter samles, og så fungerer fartpiloten igen som den skal. Tak for hjælpen. Uden linket havde jeg ikke kunne løse problemet.
HME
Audi 80 avant, 2,6 quattro, 1993, motorkode ABC(solgt)
MB SLK 230 Kompressor
Brugeravatar
Aboje
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 199
Tilmeldt: 10/07/2015 21:05
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Vacuumpumpe til fatpilot

Indlæg af Aboje »

Super dejligt at du har fået tingene til at fungere igen - og fedt at du giver en tilbagemelding (y)
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc :-)

2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"