Audi A6 4B år 2000 motorlampe ?

Alt om instrumenter og kabinen
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Emilaks
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 29
Tilmeldt: 17/06/2013 22:19

Audi A6 4B år 2000 motorlampe ?

Indlæg af Emilaks »

Kom til at tænke på, bør der være en motorlampe der lyser, lige som i mange andre biler, når man sætter tænding på?
Eller kommer den først til syne når der er en fejl, oppe i det display øverst, hvor den også viser når den skal tankes, have sprinklervæske på osv...

Grunden til at jeg kom til at tænke på er, at min bil af og lægger nogle fejl i motorstyrringen, men har aldrig set den lampe tænde, og hvis det bare er en alm. motorlampe så kunne der jo have været en tidligere ejer der har fjernet den :/

Emil S.

Audi A6 Avant 2.7 Biturbo quattro. årgang 2000
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Audi A6 4B år 2000 motorlampe ?

Indlæg af Høy »

http://www.youtube.com/watch?v=4vN66eysOEg&feature=player_detailpage#t=99s

Den sidder ca. ved "klokken 9" i speedometeret.

I den her tænder de i hvert fald alle sammen, når tændingen slås til.

Hvis tuningen er noget fusk, kan lampen være helt ude af drift. En tysk bekendt havde en RS4 fra en af de kendte tunere, og da begge forreste plejlstænger knækkede, begyndte vi at forske lidt. Den havde hverken advarsel for overskridelse af ladetryk, udstødningstemperatur eller antal forbrændingsudsættere, og bankereguleringen var også sat ud af drift.

Professionelt produkt, må man sige, og det havde ikke været billigt.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Emilaks
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 29
Tilmeldt: 17/06/2013 22:19

Re: Audi A6 4B år 2000 motorlampe ?

Indlæg af Emilaks »

Hmm.. :/

ja det kan jeg godt se...
min tænder bare ikke! Må lige have en snak med Landberg.dk om det er noget de kender noget til.
har heldigvis sådan en Utune box så jeg kan sætte den tilbage til std. igen, så kan jeg jo se om den tænder når jeg har gjort det :)

en anden ting jeg undre mig lidt over er, at på alle videoer jeg ser med nøjagtig samme model som min, der er der sådan et rødt lysskær der føler nålene på speedo og omdr.tæller.. men det er der ikke på mit speedo ?
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Audi A6 4B år 2000 motorlampe ?

Indlæg af Høy »

Er der slet ikke lys i nålene? Svjv. sidder der bare en lyskilde i midten, og selve nålen er en lysleder med "låg" på, så den kun lyser bagud imod urskiven.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"