Hei gode venner.
Håber I kan hjælpe mig med min "gamle" V6 motor.
Min olietemperatur viser ca 170gr en gang imellem og her på det sidste går olietrykket ud på den anden side af glasset.
Er der nogen der ved om disse to instrumenter får signal samme sted fra eller måske selve måleren.
Har taget nogle billeder af temp/tryk måler og den lille fede klokke, kan det måske være synderen.
Har nogen måske en tegning over de forskellige føler.
Takker på forhånd.
Ps. her til aften ville bilen så heller ikke gå i tomgang, svinger mellem 400 og 12oo omdr
Olie-temp måler driller.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Olie-temp måler driller.
- Vedhæftede filer
-
- instrument fejl 003.JPG (67.83 KiB) Vist 11509 gange
-
- instrument fejl 002.JPG (55 KiB) Vist 11511 gange
-
- instrument fejl 001.JPG (52.83 KiB) Vist 11511 gange
Hilsen Erik
Husk "rigtige" biler kan være også være fjernstyret.
Audi 100 2,8 V6 årgang 94 mit alles(næsten), VulcanSchwartz mit Perleeffekt
Audi RS4 DTM trim-RC 1/5, nu opgraderet til 29,5ccm og max 20.000 rpm.
HPI Baja 5B 1/5 Desert Buggy 29,5ccm med baghjulstræk, nu opgraderet til Sanwa 2,4Ghz digital fjernstyring.
Audi sportsquattro 1/10 brushless Elmotor 9T/4300kv med 4hjulstræk
Husk "rigtige" biler kan være også være fjernstyret.
Audi 100 2,8 V6 årgang 94 mit alles(næsten), VulcanSchwartz mit Perleeffekt
Audi RS4 DTM trim-RC 1/5, nu opgraderet til 29,5ccm og max 20.000 rpm.
HPI Baja 5B 1/5 Desert Buggy 29,5ccm med baghjulstræk, nu opgraderet til Sanwa 2,4Ghz digital fjernstyring.
Audi sportsquattro 1/10 brushless Elmotor 9T/4300kv med 4hjulstræk
Re: Olie-temp måler driller.
Hej,
De to ledninger på sensoren er til uret og til advarselslampen (0,3 bar) i uret.
Der sidder en 0,9 bar tryksensor lige under den, du allerede har fundet. Den er formodentlig til musebiografen.
Temperaturen måles et træls sted. Den sidder forrest og umiddelbart til højre for krumtaphjulet, og den er næppe til at komme til uden videre.
At det hele flipper ud på én gang, kunne tyde på en stelfejl... hvilket evt. også kunne forklare din svingende tomgang.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
\Alex
De to ledninger på sensoren er til uret og til advarselslampen (0,3 bar) i uret.
Der sidder en 0,9 bar tryksensor lige under den, du allerede har fundet. Den er formodentlig til musebiografen.
Temperaturen måles et træls sted. Den sidder forrest og umiddelbart til højre for krumtaphjulet, og den er næppe til at komme til uden videre.
At det hele flipper ud på én gang, kunne tyde på en stelfejl... hvilket evt. også kunne forklare din svingende tomgang.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Olie-temp måler driller.
Hei gode ven Høy.
Takker for info og billeder. Nu må jeg prøve at hitte den føler i bunden af motoren.
Efterprøver også stel men jeg tror omkring tomgang, at det kan måske være en defekt tomgangsregulator.
Takker for info og billeder. Nu må jeg prøve at hitte den føler i bunden af motoren.
Efterprøver også stel men jeg tror omkring tomgang, at det kan måske være en defekt tomgangsregulator.
Hilsen Erik
Husk "rigtige" biler kan være også være fjernstyret.
Audi 100 2,8 V6 årgang 94 mit alles(næsten), VulcanSchwartz mit Perleeffekt
Audi RS4 DTM trim-RC 1/5, nu opgraderet til 29,5ccm og max 20.000 rpm.
HPI Baja 5B 1/5 Desert Buggy 29,5ccm med baghjulstræk, nu opgraderet til Sanwa 2,4Ghz digital fjernstyring.
Audi sportsquattro 1/10 brushless Elmotor 9T/4300kv med 4hjulstræk
Husk "rigtige" biler kan være også være fjernstyret.
Audi 100 2,8 V6 årgang 94 mit alles(næsten), VulcanSchwartz mit Perleeffekt
Audi RS4 DTM trim-RC 1/5, nu opgraderet til 29,5ccm og max 20.000 rpm.
HPI Baja 5B 1/5 Desert Buggy 29,5ccm med baghjulstræk, nu opgraderet til Sanwa 2,4Ghz digital fjernstyring.
Audi sportsquattro 1/10 brushless Elmotor 9T/4300kv med 4hjulstræk
Re: Olie-temp måler driller.
Hvis du har et multimeter, kan du måle modstanden til stel ved sensoren og på bagsiden af instrumentet. Hvis der er markante forskelle, er der en løs forbindelse undervejs, eller stelforbindelsen til motoren er ringe. Sensorens stelforbindelse er igennem gevindet, som den sidder fast med. Der skal være nul modstand imellem kraven på sensoren og ulakerede dele af karosseriet (der er typisk gode stelpunkter/bolthoveder ved et af fjederbenstårnene).
Hvis sensoren har den samme modstand med tændingen slået til og med motoren i gang, er den defekt. Det er bare ikke sandsynligt, at begge sensorer vælger at stå af samtidig.
\Alex
Hvis sensoren har den samme modstand med tændingen slået til og med motoren i gang, er den defekt. Det er bare ikke sandsynligt, at begge sensorer vælger at stå af samtidig.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)