Olie-temp måler driller.

Alt om instrumenter og kabinen
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Brugeravatar
SIRI
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 622
Tilmeldt: 8/03/2004 20:55
Geografisk sted: Esbjerg

Olie-temp måler driller.

Indlæg af SIRI »

Hei gode venner.
Håber I kan hjælpe mig med min "gamle" V6 motor.
Min olietemperatur viser ca 170gr en gang imellem og her på det sidste går olietrykket ud på den anden side af glasset.
Er der nogen der ved om disse to instrumenter får signal samme sted fra eller måske selve måleren.
Har taget nogle billeder af temp/tryk måler og den lille fede klokke, kan det måske være synderen.
Har nogen måske en tegning over de forskellige føler.
Takker på forhånd.
Ps. her til aften ville bilen så heller ikke gå i tomgang, svinger mellem 400 og 12oo omdr :(
Vedhæftede filer
instrument fejl 003.JPG
instrument fejl 003.JPG (67.83 KiB) Vist 11470 gange
instrument fejl 002.JPG
instrument fejl 002.JPG (55 KiB) Vist 11472 gange
instrument fejl 001.JPG
instrument fejl 001.JPG (52.83 KiB) Vist 11472 gange
Hilsen Erik
Husk "rigtige" biler kan være også være fjernstyret.
Audi 100 2,8 V6 årgang 94 mit alles(næsten), VulcanSchwartz mit Perleeffekt
Audi RS4 DTM trim-RC 1/5, nu opgraderet til 29,5ccm og max 20.000 rpm.
HPI Baja 5B 1/5 Desert Buggy 29,5ccm med baghjulstræk, nu opgraderet til Sanwa 2,4Ghz digital fjernstyring.
Audi sportsquattro 1/10 brushless Elmotor 9T/4300kv med 4hjulstræk
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Olie-temp måler driller.

Indlæg af Høy »

Hej,

De to ledninger på sensoren er til uret og til advarselslampen (0,3 bar) i uret.

Der sidder en 0,9 bar tryksensor lige under den, du allerede har fundet. Den er formodentlig til musebiografen.

Temperaturen måles et træls sted. Den sidder forrest og umiddelbart til højre for krumtaphjulet, og den er næppe til at komme til uden videre.

At det hele flipper ud på én gang, kunne tyde på en stelfejl... hvilket evt. også kunne forklare din svingende tomgang.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
SIRI
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 622
Tilmeldt: 8/03/2004 20:55
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Olie-temp måler driller.

Indlæg af SIRI »

Hei gode ven Høy.
Takker for info og billeder. Nu må jeg prøve at hitte den føler i bunden af motoren.
Efterprøver også stel men jeg tror omkring tomgang, at det kan måske være en defekt tomgangsregulator.
Hilsen Erik
Husk "rigtige" biler kan være også være fjernstyret.
Audi 100 2,8 V6 årgang 94 mit alles(næsten), VulcanSchwartz mit Perleeffekt
Audi RS4 DTM trim-RC 1/5, nu opgraderet til 29,5ccm og max 20.000 rpm.
HPI Baja 5B 1/5 Desert Buggy 29,5ccm med baghjulstræk, nu opgraderet til Sanwa 2,4Ghz digital fjernstyring.
Audi sportsquattro 1/10 brushless Elmotor 9T/4300kv med 4hjulstræk
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Olie-temp måler driller.

Indlæg af Høy »

Hvis du har et multimeter, kan du måle modstanden til stel ved sensoren og på bagsiden af instrumentet. Hvis der er markante forskelle, er der en løs forbindelse undervejs, eller stelforbindelsen til motoren er ringe. Sensorens stelforbindelse er igennem gevindet, som den sidder fast med. Der skal være nul modstand imellem kraven på sensoren og ulakerede dele af karosseriet (der er typisk gode stelpunkter/bolthoveder ved et af fjederbenstårnene).

Hvis sensoren har den samme modstand med tændingen slået til og med motoren i gang, er den defekt. Det er bare ikke sandsynligt, at begge sensorer vælger at stå af samtidig.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"