Multifunktionsrat i A3 8P...

Alt om instrumenter og kabinen
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Leopard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7/03/2011 17:34
Geografisk sted: Fyn

Multifunktionsrat i A3 8P...

Indlæg af Leopard »

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at få dette rat i min 2006 A3 8P på et tidspunkt, dog med cromeindlæg omkring knapperne (kunne ikke lige finde et ordentligt billede - men mener det er S-Line versionen der har cromeindlæggene):

Billede

I øjeblikket har jeg samme type som vist, dog uden multifunktion, men stadig typen med 3 eger, oval airbag, og hullet læder.

Vil det nævnte rat være kompatibelt med min nuværende ratelektronik/slæbering, eller skal jeg påregne en udskiftning af disse? Hvad med airbag'en, vil den umiddelbart kunne genanvendes på det nye rat (har hørt nogle snakke om forskellige typer airbags med én eller to ladninger)?

Jeg har FIS (og forhåbentligt snart fartpilot), hvis den information kan bruges til noget...

Har gennemtrævlet tonsvis af indlæg på diverse sprog, men synes svarene er meget uklare, så erfaringer fra jer der ved besked, eller har gjort tilsvarende, modtages meget gerne....
Carsten
Audi A3 8P (3D) 2,0 FSI Ambition 02/2006
Leopard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7/03/2011 17:34
Geografisk sted: Fyn

Re: Multifunktionsrat i A3 8P...

Indlæg af Leopard »

TILFØJELSE:

Skal heller ikke bruge DSG skiftepaddles på det kommende rat, selvom de er vist på ovenstående foto..... :?
Carsten
Audi A3 8P (3D) 2,0 FSI Ambition 02/2006
Brugeravatar
Claus Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 272
Tilmeldt: 3/02/2011 10:40
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Multifunktionsrat i A3 8P...

Indlæg af Claus Jensen »

Mig bekendt findes der kun en type 3-eget rat, så airbag'en burde passe.
Der findes to typer 4-eget, hvor airbag'en ikke passer i mellem, men det er en anden historie.

Du skal have en ny airbag-ledning, med stik til multifunktionstaster, men vi er nødt til at kende partnummer på rat-elektronikmodulet for at vide om det understøtter multifunktionsrat (og fartpilot)

Der er ikke forskel på tasterne med og uden chromkant - bortset fra chromkanten 8) - så det er bare at finde et passende rat på f.eks. ebay
'16 A3 8V Ambition 1.6 TDI S-Tronic Van
Ab fabrik:
ACC, Lane Assist, FLA, Navigation, lyspakke, Adaptive Xenon Plus, LED baglygter, Audi Sound System, Audi Phone Box, APS+
'08 A3 8P 1.6 SOLGT
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"