Vand i bagklappe på A6 4F Avant 2006

Alt om instrumenter og kabinen
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
henrikk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 1/08/2007 12:54
Geografisk sted: Jylland

Vand i bagklappe på A6 4F Avant 2006

Indlæg af henrikk »

Hej

Har en kammerat der ringede og sagde at der efter bilvask trækker meget vand ind i bagklappen på hans A6 Avant 2006 og efterfølgende er der naturligvis vand i baggagerummet.

Har ikke selv set det endnu på bilen, men er der nogen der har haft dette problem? Kan kun forestille mig defekt gummipakning ved enten bagklappe eller i bagruden?! Eller måske ved bagvisker??

mvh Henrik
Kam
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 7/12/2007 21:01
Geografisk sted: Herning

Re: Vand i bagklappe på A6 4F Avant 2006

Indlæg af Kam »

jeg har haft problemet med vand i venstre side af bagrummet.

Det viste sig, at det var slangen til bagerste sprinkler. den var utæt tæt ved hængslen på bagklappen. Jeg fik at vide, at det var et forholdsvist kendt Audi-problem.

/Karsten
Borgen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 9/12/2012 16:52

Re: Vand i bagklappe på A6 4F Avant 2006

Indlæg af Borgen »

Har præcis samme problem med vand i klappen efter bilvask. Nogen løsning?
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Vand i bagklappe på A6 4F Avant 2006

Indlæg af DrKoch »

Der er en løsning i indlægget lige over. Det er et kendt problem at sprinkleren kan forårsage vand i venstre side af bilen bagi - lige der hvor det dyre elektronik sidder.

Jeg havde også et problem efter en reparation, hvor det ikke var sprinkleren, men listen omkring "hullet" til bagklappen. Altså den tykke sorte gummiliste, der slutter tæt mellem bagklap og bilen. Den var ikke monteret helt korrekt, hvilket gjorde at der i kraftig regn og vaskehal røg en del vand ind i venstre side - der ved elektronikken. Der røg en forstærker og et radiomodul - heldigvis på mekanikerens regning.

Jeg fandt ud af det ved at smide konen ind bagi, og lukke klappen. Herefter en vandslange og så vande rundt langs med bagklappen for at lokalisere hvor det var værst.

Held og lykke
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Brugeravatar
RS2Jesper
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 197
Tilmeldt: 9/05/2011 21:50
Geografisk sted: Køge

Re: Vand i bagklappe på A6 4F Avant 2006

Indlæg af RS2Jesper »

DrKoch skrev:
Jeg fandt ud af det ved at smide konen ind bagi, og lukke klappen. Herefter en vandslange og så vande rundt langs med bagklappen for at lokalisere hvor det var værst.

Held og lykke


Håber for husfredens skyld, du har lukket hende ud igen ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Venlig hilsen
Jesper Larsen

1995 - Audi RS2 (CRB) - (LZ5M) RS-Blau/Nogaroblau Perleffect
1995 - Audi Cabriolet 2,0E - (LY9B) Brilliantschwarz
1999 - Audi Cabriolet 2.8 V6 - (LZ9U) Vulkanschwarz Perleffect
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"